Citat:
Ursprungligen postat av MedecineMan
1. Nej. Beställ poste restande eller hem i brevlådan om du besväras av det, eller sluta beställ.
2. Finns väl en del som inte lider speciellt mycket av AT, inklusive jag själv. Det är dock ingen anledning till att bitcha om att folk brukar eller missbrukar på ett sätt som inte passar dig. Visst är det synd om det skulle klassas men vad fan, välkommen till Sverige! Allt som är kul är förbjudet, eller kommer att bli.

Passar mig och passar mig, närmare hälften av inläggen här är ju gnäll om vilka jobbiga symtom bruk och AT på kra/kry leder till. Inga tips eller varningar direkt heller, många beskriver sig ju som regelbundna brukare men lik förbannat AT:n som något av det värsta en människa kan genomlida och "inte värt det". DET är väl bitching om något, och det jag försökte peka på; om det är så hemskt så sluta använd det, det lär ju bli olagligt fortare om någon klantar till det rejält och typ får hjärtstillestånd av kraftigt missbruk (om man nu kan få det, var bara ett exempel) eller dör i någon utmattningsrelaterad olycka. Någon okunnig förälder som skyller sitt barns självmord på drogen etc. Så varför angripa mig som försöker ge en nykter version av hur en av oss som INTE mår asdåligt av kratom/krypton, och dessutom försöker bruka mycket måttligt, ser på saken? Nog för att det är inne att resonera "sköt dig själv och skit i andra" i alla tänkbara lägen men faktum är att klantighet och medvetet missbruk kan drabba mig, och dig, i längden. Tycker du det är märkligt att det är lite provocerande, även om det inte är något livet kretsar kring?
Sen undrar jag fortfarande om affärsinnehavare har befogenhet att beslagta försändelser och ge dem till polisen, och isåfall om fenomenet är vanligt förekommande. Har du ett hum om hur det står till med den saken?