2020-03-07, 03:31
Medlem
MC5s avatar
"Ingen rök utan eld." Var nåt som Mikael Perbrant uttryckte i ett erkännande om pressens skriverier. Soran Ismail har varit anklagad av 3 personer för olika typer av sexualbrott. Det är klart att det finns någon sanning i det då. Ska han göra en Virtanen nu å sakta men säkert ta tillbaka sin karriär genom att blå ljuga? Anledningen att han vågar krypa fram i skuggan nu är för att han har fått en frisedel han kan stå å vifta med. Men som sagt ingen rök utan eld!
Citera
2020-03-07, 03:55
Medlem
MC5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Skönt att brodern klarade sig, dessa lögnaktiga svenska schlynor går inte att lita på dom försöker alltid hålla ner en lyckat invandrare. Hoppas han fick en saftig skådesstånd åtminstone.

Enormt bra skrivet! Det här var det bästa jag läst på år och dagar. Äntligen någon som talar sanningsenligt om detta brottsfall. Så himla skarpt och djup analyserande i din kritik. Här har vi en intelligent och begåvad människa som har potential att gå långt här i världen! Det vill jag då säga.
Citera
2020-03-07, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
En människa som hävdar sig vara oskyldig gömmer sig inte under en sten i flera år som han har gjort. Att den juridiska utgången skulle sluta såhär var självklart. Folk anklagar honom på sociala medier och sedermera anmäler honom-fallen läggs ner i brist på bevis-han anmäler dessa människor för förtal-han är offret i det hela och vinner den juridiska processen. Han borde, som den uttalade feminist och jämställdhetskämpe han är, erkänna för hela svenska folket att han varit ett svin.

Kan han ha väntat på utgången av Virtanenmålet?
I och med Virtanens "vinst" kände han segervittring och trädde efter inrådan från sin PR-konsult (det nämns om en sådan i SvD-artikeln) slutligen fram. Tiden är den rätta helt enkelt.

Smart drag oavsett om han är skyldig eller inte.
Riktigt hal djävel denne Soran. Om Arnault var en grisig pomös kulturfjant som passade på att ha sex så fort tillfälle gavs och Virtanen mer var en snortande kåt tidningsgris som var full och hög i tio år så tror jag denne Soran är av ett mycket mer kallhamrat slag. En falsk trevlighetsminister som man nog skall passa sig djävligt noga för när kamerorna slås av.
Citera
2020-03-07, 10:21
Avstängd
Då bjuder SC430 på något kuul - han verkar inte ha tjänat några pengar de sista året
men tidvis har han haft mycket höga inkomster o överskott.

Vad lever han o özz på - vem vill betala för deras skit?

Även Papa Dee verkar inte ha tjänat några pengar de senaste åren
Senast redigerad av SC430 2020-03-07 kl. 10:23.
Citera
2020-03-07, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Jag tror också att detta var ett försök till comeback i någon form, komiker blir nog svårt, men en Podcast hade han kunnat sköta hemifrån. Jag skulle vilja veta mer om hur hans nuvarande sambo resonerar kring detta, hon har ju även valt att skaffa barn med Soran.

Han säger i SvD-artikeln hatt han kan börja tänka sig att föreläsa om rasism igen. Så detta är utan tvekan en jobbansökan. Han påstår att han genom åren fått förfrågningar man tackat nej, men det tror jag är rent ljug på det stora hela. Han vill ge intryck av att vara efterfrågad så att de första nya bokarna skall känna sig trygga i att de gör rätt som bokar Soran. Hoppas inte det funkar, men det gör det nog och skattebetalarna blir väl de stora köparna.
Citera
2020-03-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Då bjuder SC430 på något kuul - han verkar inte ha tjänat några pengar de sista året
men tidvis har han haft mycket höga inkomster o överskott.

Vad lever han o özz på - vem vill betala för deras skit?

Även Papa Dee verkar inte ha tjänat några pengar de senaste åren

Özz är väl verksam, dyker upp här och där. Gissar att han tar betalt.
Annars kanske de också lever på finansmarknaden. De är ju båda vänster-rika så då är det inget omoraliskt i att krana ur lite från den förskräckliga kapitalismen.
Citera
2020-03-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Han säger i SvD-artikeln hatt han kan börja tänka sig att föreläsa om rasism igen. Så detta är utan tvekan en jobbansökan. Han påstår att han genom åren fått förfrågningar man tackat nej, men det tror jag är rent ljug på det stora hela. Han vill ge intryck av att vara efterfrågad så att de första nya bokarna skall känna sig trygga i att de gör rätt som bokar Soran. Hoppas inte det funkar, men det gör det nog och skattebetalarna blir väl de stora köparna.

Vill han påskina att anklagelserna mot honom är rasistiskt motiverade och att han därför behöver hålla föredrag om den rasism kvinnorna har utsatt honom för?
Citera
2020-03-07, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Kan han ha väntat på utgången av Virtanenmålet?
I och med Virtanens "vinst" kände han segervittring och trädde efter inrådan från sin PR-konsult (det nämns om en sådan i SvD-artikeln) slutligen fram. Tiden är den rätta helt enkelt.

Smart drag oavsett om han är skyldig eller inte.
Riktigt hal djävel denne Soran. Om Arnault var en grisig pomös kulturfjant som passade på att ha sex så fort tillfälle gavs och Virtanen mer var en snortande kåt tidningsgris som var full och hög i tio år så tror jag denne Soran är av ett mycket mer kallhamrat slag. En falsk trevlighetsminister som man nog skall passa sig djävligt noga för när kamerorna slås av.
Idiotiskt drag oavsett. Om du har läst hela artikeln i Svd har jag svårt att se att någon kan tro att han kommer bli mer efterfrågad som komiker/föreläsare efter det här.
Citera
2020-03-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MC5
Enormt bra skrivet! Det här var det bästa jag läst på år och dagar. Äntligen någon som talar sanningsenligt om detta brottsfall. Så himla skarpt och djup analyserande i din kritik. Här har vi en intelligent och begåvad människa som har potential att gå långt här i världen! Det vill jag då säga.
Tack för dina vänliga ord det uppskattas.
Citera
2020-03-07, 14:12
Medlem
Mrflinks avatar
Finns det något företag eller Stand up klubb som bokar Soran så kommer jag att bojkotta denna.
Citera
2020-03-07, 14:12
Medlem
Mrflinks avatar
Finns det något företag eller Stand up klubb som bokar Soran så kommer jag att bojkotta denna.
Citera
2020-03-08, 08:24
Medlem
Äckelmenaiten försöker ta sig in i rumsvärmen igen och låtsas som inget har hänt annat än att HAN har blivit utsatt.
https://www.svd.se/soran-ismail-det-ar-manga-som-fortjanar-en-forklaring
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in