2020-03-06, 16:18
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Är nog inte så många idag som är glada som lyssnat på din smörja senaste veckan,,, de har förlorat massor, själv har du väl gjort som svenne ”sitt stil i båten” i banan och smygsålt 😂

Det är ju lite tråkigt att vissa med okunskap suger energi från andra konstruktiva skribenter här i tråden. Du är en sådan person.

Den mycket spännande frågan är väl om du egentligen vet om det själv.

Just den frågan är nästan mer fascinerande i sig själv, än coronaviruset och dess effekter om jag tänker efter.

Livet, människan och vår förunderliga värld.

Trevlig helg.
Citera
2020-03-06, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vi har har nog långt kvar till botten. Funderar på om jag ska sälja allt faktiskt.

Det är klart att du ska sälja allt nu
Det känns hu inget vidare det här
Det finns gott om köpare. ( korkade )
Kom tillbaka sen när börsen repat sig 20-30%
Tar nog 4-5 år ungefär
Då ska du se att det känns bättre i magen
Citera
2020-03-06, 16:53
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej jag ut för sent... hade jag vetat hur mycket jag skulle tjäna på att gå ur och investera i annat så hade jag gått ut långt före.
Är man mytoman när man sitter och ljuger så som du gör eller är det annan psyksjuka som ligger bakom ditt tvångsbeteende?

Jag är lite skruvad, det är sant. Fast jag har ju en viss insikt om det till skillnad från andra skribenter i tråden. Ingen nämnd, igen glömd.

Psst.. Sitt still i båten och ge fan i att smygsälj.
Citera
2020-03-06, 16:57
Medlem
Läser på DI just nu att SAS aktien stiger rejält. Vem i all världen köper SAS aktien i dessa tider?
Citera
2020-03-06, 16:59
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Det var liksom roligare förr
Xcelera. Ja det var en resa det
Och framfab med Jonas
Icon med johan
Man blir nästan nostalgisk
Corona det finns ju inget roligt alls med den alls

Det var vilda tider det
Väldigt kul att ha fått vara med om det stora genombrottet för den digitala revolutionen. LapPower, yea!

För att bli ännu lite mer nostalgiska och on topic.

Läget i Stockholm just nu:

SAX All Share 🙌🏻
-2,7%

(Indexet heter ju idag OMX Stockholm PI, motsvarar alla aktier på Stockholmsbörsen.)

Någon nämnde även något intressant tidigare i tråden som jag tog fasta på. Nämligen att det är lite speciellt med att det är sista dagen innan helg. Frågan där är om investerare vill ligga kvar i marknaden och låta Corona jobba på i två dagar fram till öppning måndag. Mycket psykologi nu.

Själv är jag långsiktig sparare och köper alltid kontinuerligt. Spekulerar ej med mina pengar. Men det är ändå Väldigt spännande att se skådespelet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Det är klart att du ska sälja allt nu
Det känns hu inget vidare det här
Det finns gott om köpare. ( korkade )
Kom tillbaka sen när börsen repat sig 20-30%
Tar nog 4-5 år ungefär
Då ska du se att det känns bättre i magen

Håller du lite med om att det är onödigt att vara sarkastisk mot rena newbies som famlar efter bra information och enkla råd?
Senast redigerad av RingRing2014 2020-03-06 kl. 17:17.
Citera
2020-03-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Läser på DI just nu att SAS aktien stiger rejält. Vem i all världen köper SAS aktien i dessa tider?

Du har kanske missat att SAS har gått ner extremt mkt den senaste tiden. Det är inte direkt chockerade att den har plusdagar.
Citera
2020-03-06, 17:18
Medlem
Imnshos avatar
Härligt med ett riktigt börsras för oss som är fulladdade med björnplaceringar! Gjorde en nätt liten profit idag som ska omsättas till god mat och dryck ikväll på lokal.

Det behövs allt lite optimism nu när så många förlorat multum och oroar sig för virus och bacillusker. Och jag ställer så gärna upp med lite bra vibrationer i dessa annars så dystra tider!

Hoppas bara att ni som förlorat kommer igen. Delad glädje är dubbel glädje!

Men vad tror ni händer nu? Är det dags att spela på ett "suckers rally"? Jag har en känsla av att vi kan få en rekyl en 5% upp innan vi ska dras ned i djupet igen.

Sedan lär den stora kallduschen infinna sig när världen inser att företagsvinsterna sjunkit som en sten pga av alla fabriker som stängt igen pga uteblivna leveranser och sjukskrivna knegare. Aktiekurserna ska nog neråt en 1100 på OMX30 imnsho.
Citera
2020-03-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det var vilda tider det
Väldigt kul att ha fått vara med om det stora genombrottet för den digitala revolutionen. LapPower, yea!

För att bli ännu lite mer nostalgiska och on topic.

Läget i Stockholm just nu:

SAX All Share 🙌🏻
-2,7%

(Indexet heter ju idag OMX Stockholm PI, motsvarar alla aktier på Stockholmsbörsen.)

Någon nämnde även något intressant tidigare i tråden som jag tog fasta på. Nämligen att det är lite speciellt med att det är sista dagen innan helg. Frågan där är om investerare vill ligga kvar i marknaden och låta Corona jobba på i två dagar fram till öppning måndag. Mycket psykologi nu.

Själv är jag långsiktig sparare och köper alltid kontinuerligt. Spekulerar ej med mina pengar. Men det är ändå Väldigt spännande att se skådespelet.

Håller du lite med om att det är onödigt att vara sarkastisk mot rena newbies som famlar efter bra information och enkla råd?
Jo det kan jag hålla med om
Tänkte jag kunde va extra ironisk
Hoppas att han förstog
Kul att det finns några kunniga/seriösa här

Gillar din spaning om helgen
När jag var och lyssnade på Tobbe rosen , sån skön kille , så berättade han lite om hur olika dagar kan se ut
Och just vad som kan hända när elefanterna haft möte på helgen och lagt upp sin strategi inför måndagen
Har dom bestämt sig för att sälja då blir det inga futtiga 4%
Skit samma för mig
Köper bara mera i bolag som jag gärna äger i 10 år till
Kör hårt
Citera
2020-03-06, 17:31
Medlem
Sådär då var sista fonderna sålda och ISK även så. Sista året har jag avvecklat allt innehav och nu var det alltså dax för det sista. Skulle sålt två veckor tidigare så jag tappade 10% ungefär pga det men i det stora hela så är det gott med plus. Känns otroligt skönt att ha lämnat börsen efter ca 20 år, tror viruset kommer ställa till det ordentligt och speciellt då Kina är i centrum och har stor påverkan på det mesta. En sten släppte från bröstet och ikväll så blir det en massa bira och sedan en riktigt god sömn framöver. Skål och trevlig helg!
Citera
2020-03-06, 17:41
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Härligt med ett riktigt börsras för oss som är fulladdade med björnplaceringar! Gjorde en nätt liten profit idag som ska omsättas till god mat och dryck ikväll på lokal.

Det behövs allt lite optimism nu när så många förlorat multum och oroar sig för virus och bacillusker. Och jag ställer så gärna upp med lite bra vibrationer i dessa annars så dystra tider!

Hoppas bara att ni som förlorat kommer igen. Delad glädje är dubbel glädje!

Men vad tror ni händer nu? Är det dags att spela på ett "suckers rally"? Jag har en känsla av att vi kan få en rekyl en 5% upp innan vi ska dras ned i djupet igen.

Sedan lär den stora kallduschen infinna sig när världen inser att företagsvinsterna sjunkit som en sten pga av alla fabriker som stängt igen pga uteblivna leveranser och sjukskrivna knegare. Aktiekurserna ska nog neråt en 1100 på OMX30 imnsho.

Grattis!
Delar din känsla om rekyl. Därför haffade jag några omx bull x15 strax innan stängning. Bara småpengar satsade, men det är ju lite kul att spela backgammon på börsen. Inte minst för att utmana sin egen intuition..
Citera
2020-03-06, 17:49
Medlem
29 000 plus på en vecka nu med endast derivathandel. Förstår mig verkligen inte på er som puttar in nån hundralapp i månaden på fonder och köper aktier på måfå.
Citera
2020-03-06, 19:46
Medlem
I princip all data som kom in idag var positiv. Om det inte hade varit för hysterin kring covid19 så hade det sett bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in