2020-03-10, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-korea/

INtressant med sydkorea också som väl är land nummer 2 efter kina. 851 nya fall 3e mars. 272 idag. Man ser hur antalet nya smittade har sicksackat sig neråt.

Its just a flu bro!

Vem fan bryr sig om Sydkorea? Det är Italien, Sverige, Tyskland och Frankrike som är viktigast. Resten mörkar som om deras liv vore på spel (see what I did there)

Turkiet har 0 smittade lol.. lika trovärdigt som att viruset snart inte existerar i asien
Citera
2020-03-10, 01:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Its just a flu bro!

Vem fan bryr sig om Sydkorea? Det är Italien, Sverige, Tyskland och Frankrike som är viktigast. Resten mörkar som om deras liv vore på spel (see what I did there)

Turkiet har 0 smittade lol.. lika trovärdigt som att viruset snart inte existerar i asien
Sydkorea är betydligt viktigare än lilla Sverige som inte har kommit med ett nytt storföretag på 75 år förutom spotify.

Men nu var det trenden som var det viktigaste.
Citera
2020-03-10, 01:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djorou
Its just a flu bro!

Sydkorea är Asiens "motor", dvs. det som Japan var förr på kanske 1980-90-talen.
"Kineserna vet inte vad de ska kopiera" om Sydkorea slutar att leverera.
(Har du möjligen hört talas om SAMSUNG?).

-Samsung är för övrigt något som kan liknas vid ett konglomerat, så det är inte enbart mobiltelefoner och billig hemelektronik till konsumenter på Elgiganten de sysslar med.

Samsung tillverkar "allt" från löjliga rosa leksaker för småflickor till stora fartyg.
Samt kanoner och "krut". -Enbart för att ta upp ett av flera exempel gällande Sydkoreas industri.

Sydkorea har stora problem just nu med viruset. (Tur att jag hann uppgradera min TV 2019!)
-Det där med TV:n var ett dåligt skämt, men faktiskt sant.
Citera
2020-03-10, 02:35
Medlem
Det blir blått under dagen, jag blir inte förvånad om vi går +8. Indikatorn visar på enorm styrka. Daga att köpa in sig nu? Korrektionen är färdig för denna gång. Jag tror på ett starkt år 2020.

Köp eller gå miste om uppgången
Citera
2020-03-10, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKurd
Det blir blått under dagen, jag blir inte förvånad om vi går +8. Indikatorn visar på enorm styrka. Daga att köpa in sig nu? Korrektionen är färdig för denna gång. Jag tror på ett starkt år 2020.

Om du nu verkligen tror på uppgång skulle du köpt igår. Inte idag. Att handla på upprekyler är ett säkert sätt att förlora pengar.

Rent tekniskt ser det riktigt illa ut. En mer tydlig topp en den vi har bakom oss får vi gå till år 2000 för att hitta .
Citera
2020-03-10, 04:27
Medlem
Citat:

Herregud. Trollar du?
Citera
2020-03-10, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Herregud. Trollar du?

Varför ska jag trolla, Kina visar blått och USA kommer inleda med blått (det ser man via investor.com). Dem flesta vet att börsen går upp och ner om man ser på kurvan veckovis.

Nu kommer vi klättra uppåt. Anledningen är den historiska avkastningen som alltid ger oss 8% varje år.

OBS: historiskt avkastning är ingen garanti för framtida avkastningar
Citera
2020-03-10, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Fast då är det ju en form av trejding du sysslar med även om du inte gör det över kort tid.

Men du vet att även hanns metod fungerar men i snitt tjänar han inte mycket jämfört med andra. Det vet både du och jag.

Förövrigt ! hur ofta rasar börsen så mycket som 40% och när hände det senast? Du får ju lurka bra länge...Min utur är att för mig slår det aldrig fel att jag har blindtarmsinflammation just när jag skulle gjort den affären och är helt ovetandes. Eller så ligger jag med en tjej i en stuga över en helg utan täckning... Alltid haft totalkass timing och är rädd att jag kommer missa det hur jag än ställer larmet på klockan så står jag ändå kvar på perrongen hur jag än bär mig åt
Nej det är inte att trejda att gå all in och all out 2ggr på ett helt liv, men dessa all in och all out gör enorm skillnad på ett investeringsliv.
Citera
2020-03-10, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Förövrigt ! hur ofta rasar börsen så mycket som 40% och när hände det senast? )
2000-2003, 2007-2008 och så nu snart 2020-

https://rikatillsammans.se/stockholmsborsens-arliga-avkastning-1990-2013/
Citera
2020-03-10, 05:14
Medlem
Citat:
Varför ska jag trolla, Kina visar blått och USA kommer inleda med blått (det ser man via investor.com). Dem flesta vet att börsen går upp och ner om man ser på kurvan veckovis.

Nu kommer vi klättra uppåt. Anledningen är den historiska avkastningen som alltid ger oss 8% varje år.

OBS: historiskt avkastning är ingen garanti för framtida avkastningar

Jaha. Du är en komplett idiot bara. Ok, då förstår jag. ”Fynda” lite ”bolag” du och lev på ”direktavkastningen”!
Citera
2020-03-10, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Dow jones gick upp 1000% årtiondet innan kraschen 1929. Det var en enorm bubbla.

Har dow jones gått upp 1000% sedan 2010?

Var det nollränta då också så att varenda människa kunde köpa aktier de inte hade råd med? Stöttades marknaden av Fed och ECB med otaliga miljarder för att hålla aktiekurserna uppe? Hade de en derivatmarknad som uppgick till $1.2 quadrillion (biljard, 15 nollor) lågt räknat?
Senast redigerad av Nemeiska-Lejonet 2020-03-10 kl. 05:54.
Citera
2020-03-10, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
1 ny död i Kina och 4 nya fall idag. Om resten av världen följer samma mönster så ser det bra ut

Ja det ser onekligen inte bra ut med den utvecklingen
4 st Det kommer bli kaos nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in