2020-03-06, 14:53
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja den här paniken som folk har och att de feltajmar med BEAR har varit väldigt misslyckat för dem, jag har inte sett någon i tråden som köpt BEAR innan ett ras, istället har de genomgående gjort det dagen innan en kraftig rekyl upp. Det är katastrofalt dåligt.

Men jag tror det är klokt att avvakta med köp, min bedömning är att vi ska djupare nedåt innan detta är över.

Det kommer säkert gå ned ett tag till det håller jag med om. Men även nu kan man lägga in pengar i många aktier som normalt sett varit stabila under året innan och som dykt iom denna kris.. Finns en stor chans att komma ifatt årets äkningar då nuvarande priser är ganska låga. Många kommer att återhämta sig och ev även få en topp då corona krisen får en mer vardaglig syn på sig.. Lägger man sina slantar på Stabila aktier så förlorar man inte långsiktigt utan snarare får en bättre värderad portfölj.

Kanske lite väl riskabelt att investera i "frimärks aktier" som lätt kan gå ner mot några kronor styck under en kris. Oftast har ju folk en hel del av dessa så det slår lite hårdare..
Citera
2020-03-06, 14:55
Medlem
fejsetnr1s avatar
Trodde ja va smart som köpte i förra veckan...sålt allt ja köpte idag o ligger idag minus 38000 kanske inte låter så mycket men för mig just nu e de icke bra...,,,
Citera
2020-03-06, 15:04
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsetnr1
Trodde ja va smart som köpte i förra veckan...sålt allt ja köpte idag o ligger idag minus 38000 kanske inte låter så mycket men för mig just nu e de icke bra...,,,

Det går upp.. Men vinsten kunde ha blivit större om du köpt senare..men det är nog ingen risk att förlora några pengar..
Citera
2020-03-06, 15:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det kommer säkert gå ned ett tag till det håller jag med om. Men även nu kan man lägga in pengar i många aktier som normalt sett varit stabila under året innan och som dykt iom denna kris.. Finns en stor chans att komma ifatt årets äkningar då nuvarande priser är ganska låga. Många kommer att återhämta sig och ev även få en topp då corona krisen får en mer vardaglig syn på sig.. Lägger man sina slantar på Stabila aktier så förlorar man inte långsiktigt utan snarare får en bättre värderad portfölj.

Kanske lite väl riskabelt att investera i "frimärks aktier" som lätt kan gå ner mot några kronor styck under en kris. Oftast har ju folk en hel del av dessa så det slår lite hårdare..

Jag tror inte riktigt att stora bolag är tryggare än små i det här läget men vältajmade köp är en bättre strategi än alla dessa felsatsningar med BEAR som vi sett i tråden. Tror dock generellt att det kommer dyka upp bättre lägen än idag.
Citera
2020-03-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Realistiskt med + 10 under 2020?? Är du full?

Ja är det nåt fel få det eller
Har ju pantat mina burkar nu så då måste man väl få fira lite 🎉
Citera
2020-03-06, 15:26
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Känner mig nästan förolämpad när jag ser börsrörelsena senaste veckorna.
Att vara del av detta vansinne är... vansinnigt.

Detta är standard när det är panik på börsen. Har man varit med ett tag har man sett detta många gånger förr.

Men jag håller med, viss förnimmelse av surrealism känns av även i mig.
Citera
2020-03-06, 15:46
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
De negativa ekonomiska effekterna kom av att de stängde ner städer etc, inget annat. Nu ska vi dra lärdom av det och inte vidta några speciella åtgärder mer än att uppmuntra till att hålla igång flödet av varor, tjänster och människor. Att stänga ner skolor etc är motsatsen till det.

Det är klart, dina metoder bygger ju på att du skiter i om din mormor, morfar, farmor och farfar dör.

Vi andra bryr oss om dem, och vi är i mycket stor majoritet.

Du kan fortsätta yla, ingen lyssnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Stänga skolan är det enda mina barn o kompisarna vill
Dom har till och med hittat på en host-lek
Dom verkar tycka det är kul ned Corona fast det smittar tydligen inte lika lätt på barn
Påhittiga är dom iallafall

Haha, de har en dröm, de har kreativitet

Det är inte alla generationer som lyckas med att få vara med om stängd skola. Några årskullar har haft det episka privilegiet att få vara med om skolstrejk, men det är få förunnat.
Senast redigerad av RingRing2014 2020-03-06 kl. 15:53.
Citera
2020-03-06, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Detta är standard när det är panik på börsen. Har man varit med ett tag har man sett detta många gånger förr.

Men jag håller med, viss förnimmelse av surrealism känns av även i mig.

Det var liksom roligare förr
Xcelera. Ja det var en resa det
Och framfab med Jonas
Icon med johan
Man blir nästan nostalgisk
Corona det finns ju inget roligt alls med den alls
Citera
2020-03-06, 15:55
Medlem
Fy fan va snaskigt det är att vara likvid, åkte dock dit idag. Mot bättre vetande köpte jag några små poster som inte annat kan leverera längre fram i tiden.
Citera
2020-03-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det är klart, dina metoder bygger ju på att du skiter i om din mormor, morfar, farmor och farfar dör.

Vi andra bryr oss om dem, och vi är i mycket stor majoritet.

Du kan fortsätta yla, ingen lyssnar.
.

Så du bryr dej bara om dem då de drabbas av covid19, inte annars?
Citera
2020-03-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Fy fan va snaskigt det är att vara likvid, åkte dock dit idag. Mot bättre vetande köpte jag några små poster som inte annat kan leverera längre fram i tiden.

Intressant , vad blev det?
Själv har jag fyllt på med investor
Det är min boj i bukten
Citera
2020-03-06, 16:10
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vi har har nog långt kvar till botten. Funderar på om jag ska sälja allt faktiskt.

Jag skulle rekommendera att göra som experterna säger och har sagt i åratal.
Om du INTE ska använda dina investerade pengar på minst 3 till 5 år, gå in och handla mer nu mitt i krisen, MEN, gör det i omgångar av kanske var annan var tredje vecka, detta för att sprida risken. Detta handlande förutsätter givetvis att du har pengar att handla för, och inte behöver använda på tre till fem års sikt.

Om du däremot tror att du ska använda pengarna om ett halvår eller så, då är det inte fel att sälja nu.

Där har du det. Trevlig helg.

MVH /RingRing
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in