2020-03-07, 18:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det ser illa ut i vissa länder.

För att folk är köpgalna, med all rätta. Det finns fortfarande inget alternativ så en väldigt låg avkastning på börsen är bättre än ingen avkastning alls.

Ingen avkastning alls på ett säkert "nollränte-konto" är i dagsläget ljusår bättre än att ha pengarna på en sjunkande börs. Här sitter vi "stilla i båten" och väntar på att börsen ska nå "rock-bottom", så går vi all-in och gör en massa pengar!
Citera
2020-03-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen
Kanske är dags att titta in på siffrorna igen?

Frågan är nu har helgens siffror kommer att påverka börshumöret på måndag?
Är det diskonterat med en rätt intensiv spridning i Italien, och radikala åtgärder där?

Varför gick dow upp sista timmen i fredags?

För att citera Tobbe rosen

Köparna tog över
Hur tolkar man det ?
🤫
Citera
2020-03-07, 18:52
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ingen avkastning alls på ett säkert "nollränte-konto" är i dagsläget ljusår bättre än att ha pengarna på en sjunkande börs. Här sitter vi "stilla i båten" och väntar på att börsen ska nå "rock-bottom", så går vi all-in och gör en massa pengar!
Jojo men det är förklaringen till volatiliteten. Hade folk bara fått några procent i avkastning på annat så hade det inte varit det köpsuget och börserna hade aldrig stigit så de senaste 7-8 åren.
Citera
2020-03-07, 18:53
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Jojo men det är förklaringen till volatiliteten. Hade folk bara fått några procent i avkastning på annat så hade det inte varit det köpsuget och börserna hade aldrig stigit så de senaste 7-8 åren.

Mycket kloka ord!
Citera
2020-03-07, 18:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Tycker du det påståendet stämmer med historiskt data då vi haft högre räntor?
Citera
2020-03-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Lurar du på hur du ska investera åt mamma? He he...

Nä, jag klurar åt mig själv... jag sitter och ruvar på en massa likvider sedan jag slutade med optioner av tidsbrist.

Så jag kikar på Telia som ger 6% dir avk men det är ju ett skitbolag så...

LUPE men där är botten inte nådd...

Men jag avvaktar nog ett tag till....

TVn är trasig.

Själv då?
Citera
2020-03-07, 18:58
Medlem
Conams avatar
Har en aktie i ett coronagrepp och är sjukt taggad att genomföra mitt köp och vänta ut viruset, bevakar noga vad som händer, är absolut inga stora grejer men ändå.
Citera
2020-03-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen
Kanske är dags att titta in på siffrorna igen?

Frågan är nu har helgens siffror kommer att påverka börshumöret på måndag?
Är det diskonterat med en rätt intensiv spridning i Italien, och radikala åtgärder där?

Varför gick dow upp sista timmen i fredags?

Kan tyvärr inte ge något definitivt svar, men läste att det blev en massiv short squeeze av vixen efter att den nått högsta nivåerna sen 6 mars 2009 och det sammanfaller med uppgången i slutet av dagen.

Citat:
Det ser illa ut i vissa länder.

För att folk är köpgalna, med all rätta. Det finns fortfarande inget alternativ så en väldigt låg avkastning på börsen är bättre än ingen avkastning alls.

Som jag skrev till någon annan så tänker vissa att 0% är bättre än om man förväntar sig negativ 'avkastning' i närtid.
Citera
2020-03-07, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Har en aktie i ett coronagrepp och är sjukt taggad att genomföra mitt köp och vänta ut viruset, bevakar noga vad som händer, är absolut inga stora grejer men ändå.

Och vad är det för en aktie??
Citera
2020-03-07, 19:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Tycker du det påståendet stämmer med historiskt data då vi haft högre räntor?

Du ställde förvisso inte frågan till mig, men förr (historiskt) lades reavinstskatter på "inkomst av tjänst" och var progressiva. Hela jävla reavinsten gick alltså med andra ord till "Olof Palme" i värsta fall! (Om man inte ägt aktierna i minst två år).

Sorry, det här var länge länge sedan, men du tog ju upp "historik"..
(Lån var dock bra att ha, lånekostnaden (räntan) var avdragsgill i princip helt och hållet. Då kvittade det om räntan var 13%! "Gick på skatten". Har i princip blivit förmögen på det gamla skattesystemet, kanske inte var "Palmes avsikt"..)
Citera
2020-03-07, 19:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Du ställde förvisso inte frågan till mig, men förr (historiskt) lades reavinstskatter på "inkomst av tjänst" och var progressiva. Hela jävla reavinsten gick alltså med andra ord till "Olof Palme" i värsta fall! (Om man inte ägt aktierna i minst två år).

Sorry, det här var länge länge sedan, men du tog ju upp "historik"..
(Lån var dock bra att ha, lånekostnaden (räntan) var avdragsgill i princip helt och hållet. Då kvittade det om räntan var 13%! "Gick på skatten". Har i princip blivit förmögen på det gamla skattesystemet, kanske inte var "Palmes avsikt"..)

Nu var det förvisso inte Sveriges extrema beskattning under den tiden som inlägget handlade om.
Citera
2020-03-07, 19:30
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Och vad är det för en aktie??
En helt vanlig grådaskig aktie som kan åtminstone generera nån form av avkastning, har klurat ut ett sätt att rida på topparna och den aktien brukar synka med topp/botten med en annan också grådaskig historia, nåväl företaget köper mycket grejer från kina så de har nog en bit kvar till de nått botten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in