2020-03-06, 13:33
Medlem
Talespins avatar
Vi har har nog långt kvar till botten. Funderar på om jag ska sälja allt faktiskt.
Citera
2020-03-06, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Du gick ju ur åt helvete för tidigt. Så mycket var den "fördelen" värd..

Nåja, det är nog sant att 90% är betjänta av att handla i indexfonder.
Nej jag ut för sent... hade jag vetat hur mycket jag skulle tjäna på att gå ur och investera i annat så hade jag gått ut långt före.
Är man mytoman när man sitter och ljuger så som du gör eller är det annan psyksjuka som ligger bakom ditt tvångsbeteende?
Citera
2020-03-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen
Blir intressant att se dow imorgon! Nu har den gått upp och ner i veckan så att just nu torsdag är vi tillbaka där vi startade i måndags.
Nu är jag inte mkt för teknisk analys men för mig ser det mer ut som ner imorgon.
Illrött på alla börser.. tur ni satt still i båten 😂
Citera
2020-03-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Helt ärligt
Hoppas på + 20
Realistiskt + 10
Minus finns inte på min karta
Realistiskt med + 10 under 2020?? Är du full?
Citera
2020-03-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Sitta still i båten är det bästa en småsparare kan göra om man inte behöver pengarna på ett bra tag, punkt slut.
Är nog inte så många idag som är glada som lyssnat på din smörja senaste veckan,,, de har förlorat massor, själv har du väl gjort som svenne ”sitt stil i båten” i banan och smygsålt 😂
Citera
2020-03-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Man måste ju älska när den korkade kallar den vise korkad. Det är nästan poetiskt.

Du begrep inte sammanhanget. Han talar om långsiktig aktieinvestering över flera år och att ha psykologi nog att hålla fast vid detta även när man ser sin portfölj rasa. Att inte låta känslorna styra samt att inte vara övermodig. Helt enkelt att inte gå i de klassiska fällorna.
Du är precis lika korkad.. jag har hållit på aktivt med börsen sedan 2006, få vet lika mycket som mig när det kommer till investeringar... bara köpt konstant från 2006 till oktober 2018 då jag sålde med ENORMA vinster.. jag gjorde rätt då (som vanligt) och kommer göra rätt när jag går all in igen. Sitt du still i båten och förbli fattiglapp livet ut.
Citera
2020-03-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Är det några fler här i tråden som spanar på Italienska aktier? Jag har suttit dagligen på Avanza sedan utbrottet i Italien. Likt en hyena som smyger runt en stor blödande buffel ser jag hur aktierna rasar och rasar dag för dag, älskar det ta mig fan! Börjar fundera på när man ska slå till bara.
Italienska aktier?? Vilka?
Citera
2020-03-06, 14:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo

Det har varit långt bättre än att feltajma med BEAR. Samtliga som har försökt med det har råkat ut för kraftiga rekyler uppåt dagen efter de har köpt BEAR, det har svidit ordentligt för dem.
Citera
2020-03-06, 14:38
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

Märklig panik egentligen men så verkaar det fungera i hjärnan på många.. Så fort de ser att en aktie eller fon blir röd så kommer säljpaniken..

Jag har gjort precis tvärt om..Letat reda på 8-10 stabila bolag som drabbats av corona hysterin.. köpt in poster i portioner då jag tyckt att priset varit vettigt..Visst det går ner lite till och de flesta jag handlat ligger på någon % minus.. Men det kommer att vända och ge minst 4+-50% i vinst kortsiktigt på några månader..Köpte 400 NOTE nyss för 34.40 och är ganska säker på att desssa kommer ge lite fickpengar framöver. Inga stora pengar men för en småsparare som mig som bara leker runt med lite "spelpengar" så lär det bli en slant.

Är lite nyfiken på HM också får se om jag skall lägga en del där innan börsen stänger eller vänta tills nästa vecka..
Citera
2020-03-06, 14:39
Medlem
Talespins avatar
Det ser väldigt illa ut för USA idag också:

https://www.cnbc.com/2020/03/06/stock-market-today-live.html
Citera
2020-03-06, 14:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Märklig panik egentligen men så verkaar det fungera i hjärnan på många.. Så fort de ser att en aktie eller fon blir röd så kommer säljpaniken..

Jag har gjort precis tvärt om..Letat reda på 8-10 stabila bolag som drabbats av corona hysterin.. köpt in poster i portioner då jag tyckt att priset varit vettigt..Visst det går ner lite till och de flesta jag handlat ligger på någon % minus.. Men det kommer att vända och ge minst 4+-50% i vinst kortsiktigt på några månader..Köpte 400 NOTE nyss för 34.40 och är ganska säker på att desssa kommer ge lite fickpengar framöver. Inga stora pengar men för en småsparare som mig som bara leker runt med lite "spelpengar" så lär det bli en slant.

Är lite nyfiken på HM också får se om jag skall lägga en del där innan börsen stänger eller vänta tills nästa vecka..

Ja den här paniken som folk har och att de feltajmar med BEAR har varit väldigt misslyckat för dem, jag har inte sett någon i tråden som köpt BEAR innan ett ras, istället har de genomgående gjort det dagen innan en kraftig rekyl upp. Det är katastrofalt dåligt.

Men jag tror det är klokt att avvakta med köp, min bedömning är att vi ska djupare nedåt innan detta är över.
Citera
2020-03-06, 14:52
Medlem
Citat:
Du är precis lika korkad.. jag har hållit på aktivt med börsen sedan 2006, få vet lika mycket som mig när det kommer till investeringar... bara köpt konstant från 2006 till oktober 2018 då jag sålde med ENORMA vinster.. jag gjorde rätt då (som vanligt) och kommer göra rätt när jag går all in igen. Sitt du still i båten och förbli fattiglapp livet ut.

Jag har hållit på sedan 1992...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in