Citat:
Ursprungligen postat av
Magmunnen
Sjukt marigt detta här ... Ola Hansson?
Det kanske var en lite väl svår nöt den här gången. Men ni har ju klarat knepiga farbröder tidigare i ungefär samma klass, så jag tänkte att jag skulle prova. Och jag ser det som en bonuseffekt med tråden att kunna tipsa om roliga saker som kan ha gått folk förbi. Hansson är det alltså inte. X hade en del andra författare i släkten, och var även verksam som översättare. Ingen av hans egna böcker har återutgivits efter hans död (åtminstone inte i pappersform), däremot har framför allt en av översättningarna varit framgångsrik och kommit i täta nyutgåvor, senast för ett par år sedan.
Nytt citat, ur samma bok men dekadentare miljö:
"Man drack cocktail och rökte cigarr. Slutligen var B full. Han påstod att C, ja, överhuvud alla kvinnor, inte begrep ett dyft av litteraturen. Inte ett dyft! Han, B, kunde ta deras sammanlagda insikter och stoppa dem i västfickan, ja just i västfickan. Och det skulle finnas åtskilligt med plats kvar. Ja, ja, så var det. Tyvärr. En man hade det svårt bland idel analfabetiska monster. Ty vad annat kunde man väl kalla det där dimhuvade schalfolket."