2020-03-05, 19:44
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
https://www.di.se/bors/index/omxspi/

Omxspi
Viken är den chockerande kurvan?
Citera
2020-03-05, 19:47
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Det mest komiska är när Warren Buffet skall citeras, särskilt när det handlar om rena förhoppningsbolag som Buffet ALDRIG ENS SKULLE RÖRA.

Buy the dip! Men framförallt: -Fånga inte kniven.

Ursäkta min sarkastiska framtoning, men jag är glad över mitt agerande.

Var och en blir dock salig i sin tro...
Citera
2020-03-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Viken är den chockerande kurvan?

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-cases/#daily-cases

Scrolla ner till total cases outside China.
Citera
2020-03-05, 19:55
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-cases/#daily-cases

Scrolla ner till total cases outside China.
Den som visar att det har ökat i mer eller mindre samma takt under 5 dagar, med 2000 nya fall per dag?
Citera
2020-03-05, 19:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Buy the dip! Men framförallt: -Fånga inte kniven.

Ursäkta min sarkastiska framtoning, men jag är glad över mitt agerande.

Var och en blir dock salig i sin tro...
Roligt, men det finns väl flera skillnader? Dip syftar främst på hela index och korta perioder. Och man köper ofta när det vänder uppåt eller har stabiliserat sig.

Fallande knivar är enskilda företag som har ett negativt momentum på 3,6 och eller 12 månader.
Citera
2020-03-05, 20:01
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Jag har 250 000kr som kommer loss från ett fasträntekonto 23/3. Det kan bli ett bra köpläge med några skitveckor på börsen.

Veckor? -Pffft. I juli kanske det är dax..
Citera
2020-03-05, 20:01
Medlem
Citat:
Hyfsade värderingar, och framförallt att det inte finns något alternativ för placeringar. Om viruset minskar i styrka eller försvinner så finns det ingen anledning att avstå från aktier.
Värderingar baserade på vad? Det är det som kommer bli ett bistert uppvaknande för många.
Citera
2020-03-05, 20:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Värderingar baserade på vad? Det är det som kommer bli ett bistert uppvaknande för många.
På senaste kvartalsrapporten? Hur brukar man mäta?

De som kommer få sänkta vinster är så klart flera, men hur stor andel är det? De i resebranschen mer eller mindre som det ser ut nu. Och de faller också rejält.
Citera
2020-03-05, 20:08
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Roligt, men det finns väl flera skillnader? Dip syftar främst på hela index och korta perioder. Och man köper ofta när det vänder uppåt eller har stabiliserat sig.

Fallande knivar är enskilda företag som har ett negativt momentum på 3,6 och eller 12 månader.

Tja.. Det kan så vara. Jag fokuserar på leverans.
Citera
2020-03-05, 20:12
Medlem
Snarkarens avatar
Jag sålde allt jag hade redan för ett par veckor sedan, + att jag gick in på mitt pensionssparande(som alla har) och gick över till räntefonder "AP7-Räntefond" istället för det automatiskt valda AP7-såfa som mestadels innehåller aktier, = ligga säkert i båten tills stormen har lagt sig, har även hjälpt nära och kära att göra detsamma. Tipsar er att göra detsamma, för vem i helvete tror att börsen kommer gå upp närmsta tiden ? Hjälp nu era päron som inte vet ett skit om sitt eget pensionssparande i tid, innan dom förlorar för mycket, nedförsbacken ser ut att bli långvarig.
Citera
2020-03-05, 20:16
Medlem
Citat:
På senaste kvartalsrapporten? Hur brukar man mäta?

De som kommer få sänkta vinster är så klart flera, men hur stor andel är det? De i resebranschen mer eller mindre som det ser ut nu. Och de faller också rejält.
Ja det är absolut svårt att säga, det jag menar är att det finns inga värderingar att gå på. Hade det funnits något annat vettigt att investera i hade det varit soprent på börsen redan. Blir det värre kommer dock de dåliga alternativen se attraktiva ut och då kommer det bli trångt i dörren.
Citera
2020-03-05, 20:17
Medlem
svampdamps avatar
Jag noterade att VIX är på högsta nivån sedan finanskrisen 2008.

edit: nästan, senast var september 2011
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in