2020-02-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowpunk
Jodå sörru, BajsBosse: Investeringssparkonto. I tråden "Det är så jävla svårt att bli rik på börsen" har du en liknande one liner - "Har du inte ISK?" Vart vill du komma?
Att du inte har ISK och därför måste betala en massa skatt när du säljer
Citera
2020-02-28, 22:33
Bannlyst
Förstår överhuvudtaget inte hur man kan vilja vara en del av detta när man ser hur det svänger under dagarna (flera %). Osnutna finansvalpar som leker och pissar på hederliga småsparare.
Citera
2020-02-28, 22:48
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!

Jag sålde rubbet för 4 veckor sedan, inte primärt för Corona, men det spelade in och det var ett bra läge att bara låta pengarna vila på ränta, samt att jag ska köpa hus inom ett par år och hoppas på att priserna där kommer ta en smäll.

Det primära är att jag inte förstår vad som driver börsen uppåt, givetvis förstår jag ju att den låga räntan spelar in - det är en bubbla som måste spricka, som vi kanske inte sett ännu?

Nu väntar jag på att kapitalisera på det här börsraset, jag känner med er som förlorat mycket men samtidigt tänker jag att många har en lång horisont och kommer få tillbaka pengar om några år,

Fortsätt köpa in er billigt.
Citera
2020-02-28, 23:00
Medlem
USA börsen verkar visa tecken på trend reversal och påbörjar av en rekyl uppåt. Lite svårt att sia om vad som händer i helgen men det är möjligt att måndag blir en grön dag.

VIX på väg nedåt. Stor köpvolym under dagen RSI som vänder från översåld. Många goda tecken. Lite riskabelt med eventuella nyheter under helgen.
Citera
2020-02-28, 23:07
Medlem
Rookie81s avatar
Pratar man med de som inte gör något annat än att förutspå börsen så vänder allt så fort slavarna i Kina släpar sig ut till fabriken. MEN, jag såg ICA störtdyka efter sin omläggning av ett bonussystem så jag litar mer på dig. Ja just du som skrev före mig eller inlägget innan.
Citera
2020-02-28, 23:12
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallskorsten
Förstår överhuvudtaget inte hur man kan vilja vara en del av detta när man ser hur det svänger under dagarna (flera %). Osnutna finansvalpar som leker och pissar på hederliga småsparare.

Fast man ska ALDRIG köpa aktier med pengar man behöver NU. Daytrading är inte för vanliga människor. Vanliga människor ska tänka 10 år framåt.
Citera
2020-02-28, 23:14
Medlem
"Sitt still i båten..." Jo eller hur! De stora drakarna sitter definitivt inte still i båten nu kan jag lova.
Citera
2020-02-28, 23:53
Medlem
Smakkers avatar
Breda index är inte ens ned -6% i år och ni får panik? Återkom när det fallit ytterligare 25% så kan vi prata krasch.

Herregud.

”Far more money has been lost by investors trying to anticipate corrections, than lost in the corrections themselves.” - Ray Dalio

Ingen av er här inne kan tajma marknaden.
Citera
2020-02-29, 00:25
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Breda index är inte ens ned -6% i år och ni får panik? Återkom när det fallit ytterligare 25% så kan vi prata krasch.

Herregud.

”Far more money has been lost by investors trying to anticipate corrections, than lost in the corrections themselves.” - Ray Dalio

Ingen av er här inne kan tajma marknaden.

Inte? Det är ju för tusan min födkrok sedan 2009. Ok att jag failade denna vecka, men det kommer nya veckor..
Citera
2020-02-29, 02:01
Medlem
klyktattares avatar
Paniksålde allt. Är ingen big shot utan vanlig Svensson-sparare och det började barka nedåt lite väl mycket. Gick inte tokmycket back som tur är. Plus minus noll med vad jag pytsade in typ. Blir trökiga pissräntekonton ett tag framöver istället.
Citera
2020-02-29, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyktattare
Paniksålde allt. Är ingen big shot utan vanlig Svensson-sparare och det började barka nedåt lite väl mycket. Gick inte tokmycket back som tur är. Plus minus noll med vad jag pytsade in typ. Blir trökiga pissräntekonton ett tag framöver istället.
Samma här... Har inte riktigt lugnet att tänka framåt med mina småpengar.
Sålt av allt nu, vet inte riktigt vad minuset slutar på när det är klart men lyckas jag gå +-0 på årets uppgång är jag nöjd.
Citera
2020-02-29, 06:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Fast man ska ALDRIG köpa aktier med pengar man behöver NU. Daytrading är inte för vanliga människor. Vanliga människor ska tänka 10 år framåt.

Inte första gången virus påverkar börsen. Hur har det gått? Efter nedgång kommer uppgång.
Säkert som amen i kyrkan.

Girighet trumfar en virussmitta. Och så länge människan är girig går börsen upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in