2020-03-12, 14:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
OMX30 snart på -10%.

Beror nog på att NASDAQ föll brant nyss vid öppning. (-7,7 cirka nu).
Citera
2020-03-12, 14:59
Medlem
Citat:
https://www.avanza.se/marknadsoversikt.html

Allt är ner till och med guld.

Annars kan du kolla amerikanska finans tv-kanaler på youtube. CNBC, Yahoo finance osv.

Jag kan ha fel här, men är inte det vanligt att guld går ner lite i början av kraftiga börsfall, just för att folk behöver täcka förluster och därmed tvingas sälja guld. Långsiktigt så är jag övertygad om att guld är bra att ha vid dåliga tider. Så det kan vara köptillfällen.
Citera
2020-03-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tror du kan ta bort smileyn. Jag köpte för 20mkr på Stockholmsbörsen idag. En dipp med 8% är så oerhörd att jag inte kunde låta bli.

Ja det är sen gammalt alla Sveriges mångmiljonärer hänger på Flashback och köper på botten.
Citera
2020-03-12, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
http://www.bilddump.se/bilder/20200312143647-213.89.51.47.jpg

Det kommer vända så småningom. Investera inte kapital ni inte vågar förlora.

Kommer det ta 10 år innan vi är tillbaka?
Citera
2020-03-12, 15:04
Medlem
Citat:
Jag tror du kan ta bort smileyn. Jag köpte för 20mkr på Stockholmsbörsen idag. En dipp med 8% är så oerhörd att jag inte kunde låta bli.

Bra att du skriver när du köpte. Visst kan det komma en rekyl upp, det är väl ganska så sannolikt och långsiktigt så lär du ju tjäna på det hursomhelst. Men hur är utsikterna de närmaste månaderna? Är det inte troligt att vi testar nya lows?
Citera
2020-03-12, 15:06
Medlem
arbetets avatar
Intressant att se hur kryptovalutorna klarade sin första rejäla finanskris.

De klarade sig inte alls:

Bitcoin: BTC/USD 5.976,1 -1900,5 -24,13%
Citera
2020-03-12, 15:07
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag kan ha fel här, men är inte det vanligt att guld går ner lite i början av kraftiga börsfall, just för att folk behöver täcka förluster och därmed tvingas sälja guld. Långsiktigt så är jag övertygad om att guld är bra att ha vid dåliga tider. Så det kan vara köptillfällen.

Guld är bra när inflationen är hög och räntan låg. Det vi har nu är en deflationschock och då är cash och statsobligationer bäst. Guld gynnas i och för sig av oro och det har vi verkligen. Men tydligen inte nog för att kompensera för deflationen.
Citera
2020-03-12, 15:08
Medlem
Dessa rörelser måste ju vara himlen för daytraders. Dock så ska man komma ihåg att den stora majoriteten av alla daytraders förlorar pengar långsiktigt, även om alla skryter på forum om hur mkt de tjänar och hur enkelt de är. De flesta daytraders kan liknas vid spelmissbrukare.
Citera
2020-03-12, 15:08
Medlem
Citat:
Flyget kommer igång? Om du bara med utgångspunkt från dig själv spekulerar i när du nästa gång vill sitta i ett flygplan till ett hotell fullt med okända människor så tror jag du får ett annat tidsperspektiv.

Kina tror att de kan vara corona-fria i juni. De började i december. Med samma snabba arbete i Sverige så blir vi fria i augusti. Före det kommer inte en människa att vilja turista. Och uppstarten kommer inte att vara 100% utan sakta stigande allt eftersom människor glömmer bort corona. Jag skulle säga att 2020 är borta för turismen, ekonomiskt. Vi pratar 100.000 nya arbetslösa bara i Sverige. När de inte har pengar att handla varor så börjar de stora problemen för börsens storföretag.

Tror jag va otydlig. Börsen kommer att gö neråt med endast små rekyler uppåt.

Folk åker fortfarande nu på semester så underskatta inte idiotin hos folk.
Däremot så tänker jag mera på USAs flygstopp etc. det håller ju minst till april. Det kombinerat med Opec lär göra att oljan dröjer kvar på låga nivåer
Senast redigerad av Ridan 2020-03-12 kl. 15:11.
Citera
2020-03-12, 15:15
Medlem
Citat:
https://www.avanza.se/marknadsoversikt.html

Allt är ner till och med guld.

Annars kan du kolla amerikanska finans tv-kanaler på youtube. CNBC, Yahoo finance osv.

Stort tack!
Citera
2020-03-12, 15:16
Medlem
Citat:
Guld är bra när inflationen är hög och räntan låg. Det vi har nu är en deflationschock och då är cash och statsobligationer bäst. Guld gynnas i och för sig av oro och det har vi verkligen. Men tydligen inte nog för att kompensera för deflationen.

Inflationen var inte speciellt hög under förra bullmarknaden för guld. Som sagt jag tror, det är bara min tro, men jag tror att det har med att folk måste sälja av för täcka förluster på annat håll. Låg ränta har vi, och inte lär den gå upp den närmaste tiden.

Btw, låg ränta och hög inflation är en ovanlig kombination, och är ett recept för katastrof. En ansvarsfull centralbank höjer räntan då för bekämpa inflationen, även om det leder till ett börsras och lågkonjunktur.
Senast redigerad av Hew18 2020-03-12 kl. 15:25.
Citera
2020-03-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Tror jag va otydlig. Börsen kommer att gö neråt med endast små rekyler uppåt.

Folk åker fortfarande nu på semester så underskatta inte idiotin hos folk.
Däremot så tänker jag mera på USAs flygstopp etc. det håller ju minst till april. Det kombinerat med Opec lär göra att oljan dröjer kvar på låga nivåer

Det här känns som att vara i en film. Bisarr känsla. Senaste jag hade den känslan var September 11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in