2020-03-05, 19:21
Medlem
Att fortfarande sitta och hävda att det är en bullmarknad är för mig obegripligt.

Tycker alla tecken pekar på en rejäl sättning, börskrasch behöver man inte säga, men en sakta men säker nedgång de kommande månaderna tycker jag är glasklart.

Ärligt talat, exakt vad pekar mot en bullmarknad??? Förutom önskan och förhoppningar?
Citera
2020-03-05, 19:24
Medlem
Kulturmannens avatar
Får se om de är glada på Stockholmsbörsen imorgon? Kanske Asien går upp och vi ska med efter dem?
Tror inte det, nu är det coronaoron som tar över börsen imorgon.
Italien rapporterade inte positiv i antal nysmittade, har uppenbarligen inte lyckats begränsa smittan.

Se denna kurva för övrigt.
Utvecklingen av antalet covid-19 fall utanför Kina

Det ju så att det inte behöver vara så att antalet smittade måste öka mycket varje dag, det räcker att kvoten ligger lite över 1 för att utvecklingen blir exponentiell.
Citera
2020-03-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen
Får se om de är glada på Stockholmsbörsen imorgon? Kanske Asien går upp och vi ska med efter dem?
Italien rapporterade inte positiv i antal nysmittade, har uppenbarligen inte lyckats begränsa smittan.

Det ju så att det inte behöver vara så att antalet smittade måste öka mycket varje dag, det räcker att kvoten ligger lite över 1 för att utvecklingen blir exponentiell.

Chockerande kurva faktiskt. Utan kinesiska myndigheter tycks Coronaviruset göra vad det vill. I Sverige, Tyskland, Belgien och Holland dubblades det totala antalet smittade idag.

OMX på 550 känns inte alls omöjligt. Under 600 t.o.m. troligt.
Senast redigerad av Mafia 2020-03-05 kl. 19:32.
Citera
2020-03-05, 19:29
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Att fortfarande sitta och hävda att det är en bullmarknad är för mig obegripligt.

Tycker alla tecken pekar på en rejäl sättning, börskrasch behöver man inte säga, men en sakta men säker nedgång de kommande månaderna tycker jag är glasklart.

Ärligt talat, exakt vad pekar mot en bullmarknad??? Förutom önskan och förhoppningar?

Hyfsade värderingar, och framförallt att det inte finns något alternativ för placeringar. Om viruset minskar i styrka eller försvinner så finns det ingen anledning att avstå från aktier.
Citera
2020-03-05, 19:32
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
]Chockerande kurva faktiskt. Utan kinesiska myndigheter tycks Coronaviruset göra vad det vill.[/b]

OMX på 550 känns inte alls omöjligt. Under 600 t.o.m. troligt.
Vad syftar du på?
Citera
2020-03-05, 19:32
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
"Sitt still i båten"

"Time in the market beats timing the market"

Japp, det är nu som populasen söker trygghet i gamla klyschor.
Citera
2020-03-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Hyfsade värderingar, och framförallt att det inte finns något alternativ för placeringar. Om viruset minskar i styrka eller försvinner så finns det ingen anledning att avstå från aktier.

Absolut. Låga räntorna är det främsta argumentet. Men jag tror inte det räcker, många års vinster kommer hämtas hem.
Åtminstone av de kloka enligt mig.
Citera
2020-03-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad syftar du på?

https://www.di.se/bors/index/omxspi/

Omxspi
Citera
2020-03-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Japp, det är nu som populasen söker trygghet i gamla klyschor.

Det mest komiska är när Warren Buffet skall citeras, särskilt när det handlar om rena förhoppningsbolag som Buffet ALDRIG ENS SKULLE RÖRA.
Citera
2020-03-05, 19:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmannen

Någon skrev i virustråden att Sverige har ungefär lika många smittade som Italien hade för 11 dagar sedan. Nu har Italien 3858 smittade...
Citera
2020-03-05, 19:39
Medlem
Duerfs avatar
Jag har 250 000kr som kommer loss från ett fasträntekonto 23/3. Det kan bli ett bra köpläge med några skitveckor på börsen.
Citera
2020-03-05, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Jag har 250 000kr som kommer loss från ett fasträntekonto 23/3. Det kan bli ett bra köpläge med några skitveckor på börsen.

Någon som vet hur långt det var från topp till botten efter finanskrisen 2008 eller SARS 2003?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in