Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Jag har läst men berätta vad det har för avgörande faktor för mordet på Lena. Var någon arg på henne för att det var stökigt och mördade henne pga det?
Under de omständigheter LW levde (läkta ben, bara ett barn och då bara vav), borde hon kunnat hålla ordning i hemmet.
Jag skriver inte så av moraliserande skäl. Ett hem, beskrivet som polisen gör, indikerar psykisk sjukdom.
Punkt.
Edit: Eftersom en av orsakerna till att jag är i tråden hänger samman med att jag vill att LW:s död skall kunna lära oss något, så vill jag förtydliga lite.
Att som Lena gjorde, körde sitt liv i 100 knyck för omgivningen att se, samtidigt hemma inte ens mäktade att ta hand om skorna och jackorna i hallen (plus mycket annat stök), så vill jag lyfta fram att det kan vara tecken på psykisk sjukdom.
Lena levde lite som
'keeping up appearances'-Hyacinth, dvs att verkligheten inte stämde med bilden utåt. I Lenas fall var det dock tragik på riktigt.
Det är bara barnsligt av dig att insinuera att min uppfattning skulle vara att LW förtjänade att dödas för att hennes hem var stökigt!
Gissar att du inte önskar lära dig ett enda dugg av detta förfärliga mord på en trebarnsmamma, rätt gissat?