2020-03-23, 19:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hennes prio var SD, burkletande 24/7 med SD, mobilen som var fastklistrad i hennes hand 24/ 7. hon gav blanka fan i att pojken som bodde hos henne fick leva i skiten, hon hade ett sexmissbruk, vilken vidrig *mamma*

Hon hade två 2 <<<< män hemma samtidigt den ena låg i hennes soffa, den andra låg i dotterns säng med LW när dottern kom hem och såg/upptäckte detta. stackars denna flicka.

Aktbilaga 152 vittnesförhör sid 73

Det var en gång som Lena hade kört av vägen med barnen i bilen. Vi fick ett samtal från barnen
som sa att; mamma har voltat med bilen och vi hörde sirener i bakgrunden. Då var Ulf väldigt
lösningsfokuserad, han satte sig i bilen, åkte dit och hämtade dem. Ingen hade skadat sig.

Ester ringde mig när de satt i Ulfs bil och var på väg hem, jag hörde att Lena och Ulf satt och
pratade och skrattade och jag såg Lenas Facebook flöde uppdateras. Ulf följde med hem till
Lena och la barnen för kvällen men han glömde detaljen att informera mig om hur det hade
gått så jag var hemma och var orolig. Ester och Aron sa till mig att olyckan skedde på grund
av att Lena skulle uppdatera något på sociala medier.

-------------
Lena uppdaterar sig när hon voltade bilen med sina två yngsta barn.

#TeamSanningen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-23 kl. 19:31.
Citera
2020-03-23, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hennes prio var SD, burkletande 24/7 med SD, mobilen som var fastklistrad i hennes hand 24/ 7. hon gav blanka fan i att pojken som bodde hos henne fick leva i skiten, hon hade ett sexmissbruk, vilken vidrig *mamma*

Hon hade två 2 <<<< män hemma samtidigt den ena låg i hennes soffa, den andra låg i dotterns säng med LW när dottern kom hem och såg/upptäckte detta. stackars denna flicka.

Poliserna på plats i lägenheten poängterade att det inte var smutsigt, men mycket saker överallt.
Man är inte varken vidrig mamma eller pappa om det är stökigt och mycket saker, man är heller inte det om man är sexmissbrukare. Hon burkletade även med A, och andra än Stefan.
Är det vidrigt att ha ett intresse? Karriärmänniskor och arbetsnarkomaner, är de också vidriga?
Att LW inte klarade - sista tiden - av att hantera sin livssituation är klarlagt, liksom många tänkbara anledningar till det.
Oavsett vilket är det inte hon som mördade sig själv.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-03-23 kl. 19:24. Anledning: felstavning
Citera
2020-03-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Någon har varit inne på SDs cachingsida 20 mars - HD eller polisen?

BhX har nyligen loggat hans Kumla-cache...

Är det någon cachare som klurat på om den förslagna SD lämnat ledtrådar i de cacher han släppt efter 14 maj -18?

Mig skulle det inte förvåna om han inte har kunnat låta bli att "skriva svar på näsan" bara för att retas.

Känns lite scary att han döpte sin myst till "Att skapa ett hem" med tanke på att LW hade sin "Home S*oft Home" som hon planerade placera på fp/mp.

SD:s myst "Att skapa ett hem" som Jelly Shaky Gray var först att signa ihop med järnet PC (är han med benägen att fuska?):
www.geocaching.com/geocache/GC86QNW_bonus-adventure-lab-att-skapa-ett-hem

Verkar som att det fnoskiga geo-gänget räknar det mesta i cacher och myster. Eller vad fan det nu heter. Lite som en sekt?
Citera
2020-03-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Inte alls.
Hävdar dock att statistikdomar är ovärdigt ett utvecklat rättsystem.

Dvs, att andra mördat kvinnor framläggs som styrkande till att MGM mördat LW.

Jag hoppas att det inte handlar om statistik, utan om att skapa förståelse för hur konstiga i övrigt normala människor faktiskt blir när de umgås med en psykopat.
Citera
2020-03-23, 19:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Poliserna på plats i lägenheten poängterade att det inte var smutsigt, men mycket saker överallt.
Man är inte varken vidrig mamma eller pappa om det är stökigt och mycket saker, man är heller inte det om man är sexmissbrukare. Hon burkletade även med A, och andra än Stefan.
Är det vidrigt att ha ett intresse? Karriärmänniskor och arbetsnarkomaner, är de också vidriga?
Att LW inte klarade - sista tiden - av att hantera sin livssituation är klarlagt, liksom många tänkbara anledningar till det.
Oavsett vilket är det inte hon som mördade sig själv.

Men bra nära ett utökat självmord?
Citera
2020-03-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han försökte dumpa LW när HD avslöjade
affären. LW hotade då med att ta honom
till domstol för bilincidenten och mordhot
om han inte gjorde vad hon ville.
Så fort han försökte dra sig ur så
anklagade hon honom för att backa och
hotade igen.
Han kände sig som en livegen.

Och hon?

Och varför gjorde inte HAN slut?
Säg inte att han försökte, för jag tror att det för honom att förhållandet bara var en spännande lek. Han blev kåt av det.
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-23 kl. 19:44.
Citera
2020-03-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 74

"I Lenas värld fanns det mycket tid för det som var roligt
och det som var mindre roligt valde Lena bort, ex. städning. Hon var alltid ute i sista minuten
enligt min uppfattning. Lena var väldigt öppen med sitt sätt att vara. De hade en familjeblogg
som de skrev i men Ulf ville stänga ner den när han bytte jobb. Där skrev hon rätt öppet om
sitt sätt att vara, ex. att hon inte var så noga med städning."

------------
Längre ner på samma sida.
-------------
Efter dopet kom
konfirmationen och då planerade vi först att ha den hos Lena men hon sa att hon inte orkade
städa inför det. Då löste Ulfs föräldrar detta väldigt fint och bokade bord och mat på det här
stället som jag inte minns.

-------------
Till styrkande av polisernas antagande att Lenas hem gav intrycket av ett missbrukarhem.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

#TeamSanningen
Så enkelt. Den som orkar städa får ta tillställningen.
Citera
2020-03-23, 19:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivivianne
Jag hoppas att det inte handlar om statistik, utan om att skapa förståelse för hur konstiga i övrigt normala människor faktiskt blir när de umgås med en psykopat.
Du sprider osanningar om att MGM är psykopat avsikt att dölja han aktiverade det trauma Lena led av.

#TeamSanningen
Citera
2020-03-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det som är synd är att de inte fick undersöka igenom hela huset. De blev återkallade av åklagaren. Det känns ju som en enorm miss. Tydligen vid nästa besök var det synligt förändrat. Vem vet kanske hade de hittat mordvapnet.

Märkligt att ingen av alla de personer grundligt städade SDs hem begrep att det var för att dölja spår. Var de så hårt influerade i geo-sekten att de inte begrep det?
Citera
2020-03-23, 19:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Här tror jag man gick miste om en massa bevisning:
Citat:
I inledningen av utredningen var en jouråklagare inkopplad på fallet. Det handlar om samma åklagare som tidigare lade ned utredningen där Lena Wesström anmälde 45-åringen för misshandel i november 2016.

Polisteknikern kontaktade jouråklagaren och berättade att han tyckte det var något konstigt med huset. Han uppmärksammade jouråklagaren på att de inte genomfört någon teknisk undersökning.

– Jag tog det på telefon på plats i huset. Men jag fick till svar att vi måste avbryta och ge oss. Jag lägger inga värderingar i det utan det var bara att göra som åklagaren sade.
https://www.na.se/artikel/nytt-misstag-avslojad-under-rattegangen-tekniker-fick-inte-gora-grundlig-undersokning-fick-till-svar -att-vi-maste-avbryta-och-ge-oss

Undrar om jouråklagaren har geocache som hobby...
Citera
2020-03-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
En bit armeringsjärn har ju varit på tapeten; saknades väl ett på SD:s jobb

Nej, inte armeringsjärn, det tror jag inte. Man talar mer om runda märken som efter hammarslag.
Men kanske har jag fel?

I mina ögon är mordet väl planerat, det trodde jag inte tidigare, och MGM hade mordvapnet med sig och sen kastade det antagligen i ett djupt vattendrag eller i en sjö.
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-23 kl. 20:38.
Citera
2020-03-23, 19:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu är jag kanske väldigt långt efter, men det är (ännu) en sak som jag funderar över.
Jag läser det här "scribble" från rättegången, och är nu på 4/3, försvarsadvokaterna pratar.
"Advokaten vänder sig nu mot åklagarens påstående att 45-åringen hade information om Lenas försvinnande vid en tidpunkt han inte borde ha det.
– Han har sagt från början att han förmodligen fått den information om att Lena hittats död av NN, säger Christoffer Olsson.
NN är 45-åringens före detta fru."

Det var i samband med hur SD fått info från HD - och hur HD fått info(?).
Det finns en konversation mellan SD och J*ani O*ikarinen där SD skriver att "det är bekräftat Lena"
J O undrar hur han kan veta att det Lena som hittats.
Då svarar SD: "Du ska ej skriva det någonstans nu..."
Nästa han skriver är: "Polisen till tg" vilket jag tolkar som "nu ska jag till polisen, och sen ska jag till tg".

Från scribble, 3/3, åklagarens dag:
"Vännen frågar hur 45-åringen kan veta att det är Lena som hittats.
"Du ska ej skriva det någonstans nu. Polisen sade det till NN", sriver 45-åringen till svar."

Alltså, som jag läser det så säger inte SD att han fått info från HD. Jag vet inte ens om det är en springande punkt, men det vore ju knepigt om en felstavning får helt fel tyngd.

Det kan så klart vara så att jag har tolkat fel, och att SD skriver "Polisen sa till tg" - fast han stavar lite fel.

I vilket fall så stör det mej.
Det känns som ett dubbelfel nånstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in