Citat:
Jag läste lite i ett förhör med SD där man bl.a. diskuterar vad som hände natten mellan lördag 11/5 och söndag 12/5, alltså natten då han ringer till polisen angående ligister han skall ha träffat på. Det är intressant läsning eftersom det visar hur man ofta kan se saker ur två helt olika perspektiv. Man kan tolka SD:s redogörelse som polis och åklagare tydligen gör, dvs. som rena lögner. Man kan också läsa det ur ett helt annat perspektiv, dvs. att allt som SD berättar där är sant. Vilken av de här två tolkningar man gör bestäms antagligen av vilken utgångspunkt man har i skuldfrågan.
Här började jag läsa, aktbil.147, s.314:
...och här är jag nu, på sid 360:
Finns det förresten någon NA-prenumerant här som kan berätta på vilket sätt åklagaren menar att det här skulle ingå i 45-åringens lömska mordplan?
Här började jag läsa, aktbil.147, s.314:
FL: Vad var du ute och gjorde då då?
MT: Jag skulle träffa Lena.
FL: Mm.
MT: Skulle jag göra faktiskt.
FL: Mm, berätta om det då?
...och här är jag nu, på sid 360:
BFL: Du sitter och ljuger Stefan.
MT: Nej, jag gör inte det.
FL: Ja, vi kommer. ..
MT: Det finns liksom inte ...
FL: Inte, vi har inte ...
MT: Finns inte en enda lögn.
FL: Tid längre nu, utan vi kommer och ...
MT: Finns inte några lögner.
FL: Har advokaten nån mer fråga? Vi måste ju göra saker.
A: Förstår det.
Finns det förresten någon NA-prenumerant här som kan berätta på vilket sätt åklagaren menar att det här skulle ingå i 45-åringens lömska mordplan?
Åklagarens teori: Mystiska män i skogen ingick i 45-åringens lömska mordplan
https://www.na.se/logga-in/aklagarens-teori-mystiska-man-i-skogen-ingick-i-45-aringens-lomska-mordplan
Jag har faktiskt läst med "olika ögon" men det börjar skava rejält när han ljuger om personnr och var han bor. Det är för många osanningar i omlopp plus lite annat.