2020-03-04, 14:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tack för dina och rapportörens fantastiska rapporter idag! Äntligen lite substans!

Önskar jag var där med och kunde se och lyssna. Men detta är inte över ännu, om inte annat får man kanske vara med i HR! Hälsa och tacka!

Blodig sko. "Bara DNA".

Och det sista fetade. Ett övertydligt psykopati-tecken. Igen.

Ja och det var by the way den riktiga skon som visades upp, ingen bild från FUP.

Citat: ” Ja vi fick se skon med Lenas blod en blå gympa sko. ”
Citera
2020-03-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Varsågod. Så vi slipper höra dig kalla sanningen smutskastning och svartmålning för femtioelfte gången.

Aktbilaga 145 huvudprotokoll sid 17.
Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt.
Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma. Exempelvis i hallen låg
det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
framför bokhyllorna som också var fyllda till bredden. Uppe i sovrummen stod möblerna lite
hur som helst och det var även där väldigt mycket saker i alla rum. På köksbordet som stod på
nedervåningen hittade vi några små paket som var halvt inslagna. Vi hittade inte någon
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt. Det fanns inga
mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i
soptunnorna och kunde inte hitta tablettkartor där eller synligt framme. Vi kunde inte se några
tecken på strid, vi kunde inte hitta något alls som vi tyckte tydde på att något hänt i hemmet.
När vi var klara i boningshuset gick vi till tvättstugan, där kunde vi inte heller hitta något. Vi
får information från RLC om en jobbarkompis vid namn Marie. Vi ringer henne för att prata
om Lena. Marie har ingen speciell information som kan ge oss något i söket. Hon berättar att
Lena träffat någon kille men att hon inte vet så mycket om det. Vi bestämmer att hon ska ringa
in till polisen igen om Lena inte dyker upp på jobbet när hon ska börja. Efter detta ringer jag
till YB Rasmus Eriksson och drar det vi fått fram.

Det är tröttsamt att du mfl, in absurdum ifrågasätter att det var så illa beskaffat med LW som det bevisligen var.
Jag har en kvinnlig vän, två barn, som också nedprioriterar städ. Det är en kvinna med universitetsutbildning samt ett normalavlönat arbete. Prylar precis överallt - jag blir alldeles matt de få gånger jag är där. Men barnen mår fint, är välklädda, precis som hon själv. De är smarta, har höga betyg i skolan etc. Det handlar om prioriteringar. Det säger inget alls om personen ifråga, mer än att man inte prioriterar undanplock.

Poliserna rapporterar också att det inte var ofräscht eller avsevärt stökigt bara "väldigt mycket saker".

Med ovan sagt så kan vi alla konstatera att LW var friluftsmänniska, hade visa störningar från barndomen som gjorde att hon agerade, i våra ögon, extremt fel.

Har man mycket prylar, så är det kanske ibland svårt att hitta ställen att förvara dom på. Framförallt när man har tre ungar med allt vad det innebär. "Väldigt mycket saker".

Att de först hade tanken på missbrukarhem, säger inte så mycket eftersom de därefter redigerade denna tanke. Mycket saker, men inte ofräscht. Och inte avsevärt stökigt. Vi kanske kan hålla det i minnet?
Citera
2020-03-04, 14:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har du inte ens läst Huvudprotokollet?
A 145, sid 12-14

Han identifierades inte den kvällen. Han uppgav då avvikande uppgifter.

”Han svarar att han bor i Vivalla men kan inte riktigt redogöra för vart,vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske Sköllersta .”

Det framgick ” inte ” i ditt inlägg:
” Ursprungligen postat av Draifos
Var framgår det att han ljuger om sitt personnummer och var han bor? Hittade inget om det i förhören. ”

Så jag besvarade det du frågade om. Läs citatet ovan igen.
Citera
2020-03-04, 14:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Varsågod. Så vi slipper höra dig kalla sanningen smutskastning och svartmålning för femtioelfte gången.
Två poliser vittnar om Lena Wesströms hem. YB = yttre befäl.

Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor,
men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma.

Exempelvis i hallen låg det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
framför bokhyllorna som också var fyllda till bredden. Uppe i sovrummen stod möblerna lite
hur som helst och det var även där väldigt mycket saker i alla rum. På köksbordet som stod på
nedervåningen hittade vi några små paket som var halvt inslagna. Vi hittade inte någon
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt.

Det fanns inga mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i
soptunnorna och kunde inte hitta tablettkartor där eller synligt framme. Vi kunde inte se några
tecken på strid, vi kunde inte hitta något alls som vi tyckte tydde på att något hänt i hemmet.

När vi var klara i boningshuset gick vi till tvättstugan, där kunde vi inte heller hitta något. Vi
får information från RLC om en jobbarkompis vid namn Marie. Vi ringer henne för att prata
om Lena. Marie har ingen speciell information som kan ge oss något i söket. Hon berättar att
Lena träffat någon kille men att hon inte vet så mycket om det. Vi bestämmer att hon ska ringa
in till polisen igen om Lena inte dyker upp på jobbet när hon ska börja. Efter detta ringer jag

-------------------
Det är tröttsamt att du mfl, in absurdum ifrågasätter att det var så illa beskaffat med LW som det bevisligen var.

Det här bevisar inte ett jävla dugg,Så här ser det ut i många svenska hem med tonåringar i huset,Det man möjligtvis kan lägga LW till last är att hon verkar ha många järn i elden men inte heller det är ovanligt som ensamstående förälder.
Citera
2020-03-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Från aktbilaga 160, sid 114 NFCs slutredovisning:

Bit av plös. Vänster sko (G121), skumstoppning inuti plös,
positiv med leuko. C
Forums materia/nr: 20180/0081154
Indikation på blodförekomst erhölls, vid utförd DNA-analys
påvisades DNA. Analysen visar en blandning av DNA frän minst
två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t
kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten
talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Stefan
Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det
kommer från en nära släkting. Resultaten talar extremt starkt för
att DNA:t inte kommer från någon av de övriga under jämförelse
material nämnda personerna ( Grad -4).

OK. Man har alltså hittat blod. Man har hittat DNA från Lena och Stefan. Men man kan inte säga om blodet är Lenas eller Stefans. Så fattar jag det.
Citera
2020-03-04, 14:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, dessvärre kan jag inte ge nån närmare info då det där blev uppläst för mig i telsamtal.
Men jag vet att de båda poliserna som på morgonen den 15e kom till LW:s bostad, en av dem i förhör angav att h*n till en början uppfattade hemmet som ett "missbrukarhem" (detta för att det var så väldigt stökigt där), men att vederbörande polis vid närmare titt släppte tanken på .ett missbrukarhem eftersom det, trots allt stökigt, ändå var ett rent hem.

Säkert är det fler här i tråden som läst detta och som kan ge mer info om aktbil o sidnr.

Citat:
Hoppar in.
Två poliser vittnar om Lena Wesströms hem. YB = yttre befäl.

saker, men inte avsevärt stökigt. Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma.

Exempelvis i hallen låg det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt.

Det fanns inga mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i
soptunnorna och kunde inte hitta tablettkartor där eller synligt framme
. Vi kunde inte se några

-------------------

Aktbilaga 145 huvudprotokoll sid 17
Citera
2020-03-04, 14:32
Medlem
Citat:
Två poliser vittnar om Lena Wesströms hem.

sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma. Exempelvis i hallen låg
det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt. Det fanns inga
mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i

Jag niger och tackar för att du kunde vederlägga de insinuationer som kontona hoppsann och Handlr kom med.
Tråkigt med dessa lögner och fula antydningar.

Polismannens berättelse är ju synnerligen målande, och ännu bättre nu när jag ser den i tryck. Det innebär samtidigt att min sagesperson är att lita på.
Det är inte förbjudet att ha ett stökigt hem, men om man har ansvar för barn i ett hem, anser jag det vara viktigt att hålla hemmet i ordning. Nu har ju barnen W en pappa som kan fungera som role model när det gäller hur ett hem skall skötas.
Jag anklagar inte LW för det stök hon levde i, men polismannens beskrivande bilder ger åtminstone mig en tung indikation på att LW inte mäktade med sitt liv.
Utåt upprätthäll hon fasaden, men hemma förföll alltihopa successivt. Hon hade ju inte ens mer än ett (1) barn längre att ta hand om och då alltså bara vav.

Barn skall inte behöva göra orosanmälan för en förälder, men här hade det verkligen varit befogat. Lägger dock inget som helst ansvar på barnen W är nog bäst skriva.
Citera
2020-03-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det som är skönt i allt detta, är att åklagaren har en hel del handfasta indicier medan den stackars advokaten enbart kan försöka att resnoera bort dessa indicier. Jag tror inte det kommer gå så bra. I slutändan är det Lindén och fyra nämndemän som fäller avgörandet. Och därefter överklagande till Hovrätten.

Sen kan man tänka att om SD får ex.vis 18 år (tidsbestämt) så tror jag inte SD och advokaten vågar överklaga. Om enbart advokaten överklagar kan de inte öka på straffet. Men åklagaren kommer då också överklaga och då riskerar SD livstid - dvs ökning av straffet. Så även där är en övervägan. Men får han livstid i tingsrätten så lär advokaten överklaga.

Om SD döms kommer han att överklaga. Det är jag övertygad om. Det ligger inte i hans natur att acceptera en fällande dom av taktiska skäl. Han vill bli friad.
Citera
2020-03-04, 14:33
Medlem
T34Panzers avatar
Glömde (från rättsalen)

”Enligt försvaret ska Lenas mobilhörlurar ett bankkort vara försvunna. Och försvaret menar att varför skulle Stefan ta det, han han har eget bankkort. ”
Citera
2020-03-04, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om SD döms kommer han att överklaga. Det är jag övertygad om. Det ligger inte i hans natur att acceptera en fällande dom av taktiska skäl. Han vill bli friad.
Då är han dum i huvudet. Får han ett tidsbestämt straff så kan detta höjas till livstid i Hovrätten, om åklagaren också väljer att överklaga.
Citera
2020-03-04, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Precis så var det! Hon hade mycket prylar som låg höger/vänster men det var ändå rent!
Har inte heller nånsin antytt nåt om orenhet.
Bara återberättat från ett uppläst förhör med en polis.
Allt har ju landat i Sanning..
Citera
2020-03-04, 14:38
Medlem
T34Panzers avatar
Bilder från bullerplanket...4 tända ljus...från vår postare och dennes vänner.. 🕯️ 🕯️ 🕯️ 🕯️
🙏🏻❤️

https://forumbilder.com/i/roxO
https://forumbilder.com/i/roxG
https://forumbilder.com/i/roxM
https://forumbilder.com/i/roxK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in