2020-03-01, 19:53
Medlem
Aktbilaga 147 Förhör SD sid 796

Det var alltså han som köpte geocacheörhängena till Lena

FLI: Har du köpt nå' andra smycken till henne?
MT: Ah nå' örhängen.
FLI : Och vad är dom då för örhängen?
MT: Dom som eh ... kan kalla för G-formade.
FLl: Ah kan du beskriva?
MT: Det är en geocaching-logga.
FL 1: Och vilket material var det då?
MT: Metall? Nått ....
FL 1: Du kan inte se om dom är guld eller silver eller om det var tenn eller?
MT: Jo klaitjag kan se men det är inte så att jag minns vad ...
FL I: Du minns inte?
MT: Nej ..
Citera
2020-03-01, 19:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är slasken med sina 14 000 sidor offentligt material? Kan man begära tillgång till denna?
Det skulle verkligen vara intressant att det dyka ner i det som Åkl valt bort. Om inte annat för att se varför hon valt bort 14 000 sidor..

Tack igen för att du rakryggat stått upp för sanningen. Många var dom som kallade dig opålitlig.
Verkligheten har gett dig rätt i allt vad du delgav oss i början av tråden. Är det inte absurt vilket massivt motstånd sanningen om LW,s trasighet orsakat.

Måhända av intresse för nytillkomna då trovärdigheten på refererade medlemmar ska bebömas.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vi har förstått att Schazz och UW:s fru är din källa. Hur väl känner du de båda?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Flixa har berättat vilka källor hon har haft.
Det NW har berättat?
Vad gäller NW, så är källan Schazz.
Jag har inte sagt att det är osant, att det kan ha förekommit bråk och anmälningar. Källa är från en skribent.
Man kan inte säga att källan är NW. I något inlägg här igår uppgavs det att det var från många håll, från lärare, föräldrar och kompisar, utan att hänvisa till källa.

Källan om att NW har berättat saker, det är Schazz. Källa är inte NW i tråden. Källan i tråden är Schazz.

Om ni har fått uppgifter direkt från NW, lärare, föräldrar, kompisar.
Fine.
Skriv det då.

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja det är mycket riktigt synd om barnen då en vidrig mördare valde att ta hennes liv.
Och att tro på hörsägen från en enda skribent som källa, och nej då menar jag inte sonen eftersom dessa uppgifter verkar vara tredje och fjärdehandsuppgifter som kommer från Schazz.
Själv väljer jag att ta dessa påståenden som ”bullshit” om det inte kan styrkas från fler håll

Citat:
Mycket möjligt. Dock tycker jag det är skamligt att en del tar dessa skriverier som fakta och således skapar trådsanningar som det egentligen inte finns några belägg för

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker det är skamligt att ni antyder att NW ljugit för sina vänner och lärare.

Citat:
Och du vet alltså med säkerhet att sonen har framfört dessa uppgifter till dessa personer som Schazz och MH påstår?
Tillåt mig tvivla

Citat:
Vart kommer uppgiften om att polisen blivit tillkallad två gånger pg.a handgemäng? Är det via PM så är det enligt mig inte trovärdigt. Den enda jag minns som skrivit något liknande är skribenten Schazz vilken inte har visat sig värst trovärdig då hen skrivit andra påståenden som sedan visat sig inte stämma

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Schazz kan ha haft den fotobålsbrännande häxan MH som källa. Hon skrev ju om anmälningar och utredningar på sin blogg, vill jag minnas.
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har ju visat sig tidigare att Schazz inte har många rätt.
Hen har själv sagt att hen inte känner de inblandade speciellt väl men befinner sig i periferin av deras bekantskapskretsar. Det hen har hört kan alltså ha förvrängts och förvanskats i flera led och behöver inte alls vara trovärdigt.

Om uppgifterna stämde så skulle det vara flera som kände till det som förstahandsuppgifter och inte bara genom att referera till Schazz.

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det är nog bäst du nyktrar till. Jag kan inte läsa någonstans vad NW skriver detta med egna ord. Är enbart Schazz som påstår detta och därmed är hen så länge källan. Dessutom en källa som enligt mig lämnar uppgifter som är starkt präglade utav SD. Behöver dock inte betyda att hen medvetet lämnar desinformation men åtminstone jag är skeptisk.

Men om jag skriver att Kungen sagt att SD är skyldig så menar du att källan i så fall blir Kungen?

Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Jag tvivlar på att någon kan övertyga dig om att Schazz och MH som du betraktar som rakryggade ”visselblåsare” bara fabulerar och spekulerar. Du verkar inte det minsta intresserad av fakta. Trots detta ska jag bemöta dina idiotiska påståenden.
1. Hur vet du att manliga vänner sov över i moderns säng? Är det visslingar du hört i ditt öra? Hur är detta relevant i mordet på Lena?
2. Vilka andra intima relationer än SD har du kännedom om? Hur är detta relevant i motdet på Lena?
3. Var finns denna anmälan, när gjordes den / diarenr och vad resulterade detta i? Hur är detta relevant i mordet på Lena?
4. Vilka vänner och vuxna är källa till detta påstående? Hur är detta relevant i mordet på Lena?
5. Varifrån kommer denna uppgift, villet barn handlar det om och hur har detta relevans i mordet på Lena?
6. Antar att du grundar antagandet på MHs uppgifter och man kan ju då undra varför UW inte lyssnade? Hur är detta annars relevant till mordet på Lena?
7.varifrån kommer dessa uppfifter? Löst skvaller eller något du kan backa upp? Och hur är det relevant i mordet på Lena?
8. Det sitter en person på sannolika skäl häktad för mordet på Lena. Hur vore det om du intresserade dig lite för den personens liv och leverne istället som omväxling?

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad har du för källa till att LW är våldsam förutom din killkompis Schazz?
Dina råd kan du behålla för dig själv. Du förstår att du framstår som ett skämt va?

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Har du någon källa på dessa uppgifter eller far du med osanningar igen? Vore ju plumpt om du nu inte kan styrka detta och blir sedd som en oseriös användare här på forumet. Senast du pratade om orosanmälan kunde du inte alls backa upp detta och vad jag vet så är det enbart Schazz som kommit med dessa obekräftade uppgifter. En användare som heller inte kunde styrka detta senast.

Så här har tråden till stora delar sett ut. Många är dom som varit rädda för att sanningen om BO skulle avslöjas. Så skrajsen för sanningen att man avstår sin heder och skjuter brevbärarna.

Speciellt Floudhesten, miamania och hoppsan bör nog visa curage och pudla.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-01 kl. 20:25.
Citera
2020-03-01, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Har liknande känsla, allt var planerat, skilsmässa och Lena ska bort innan USA resa,
och SD bara väntat på rätt tillfället.
Dom trodde att ingen skulle misstänka dom.
Det kan du väl ändå inte mena på fullt allvar?!
De är ju båda de första personer man skulle misstänka om LW skulle hittas död.
Vilket du sedan länge vet att man gjorde.

Lika länge har SD varit föremål för Polisens intresse. HD givetvis också.
Jag längtar efter adv IB:s förhör med HD. Min gissning är att det kommer att gå till svensk kriminalhistoria. På scen: Trollkarlen IB med "hatten" HD. Det lär kunna bli ett nummer man sent kommer att glömma. Gissar att det blir betydligt fler överraskande kaniner än grodor..
Eller vad tror du?
Citera
2020-03-01, 19:57
Medlem
När gjordes beslaget av hans berömda skor? När fick han dit dom? Medhjälpare?
Citera
2020-03-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan tänka att de helt enkelt inte har någon bevisning. Hon behöver inte svara på en enda fråga i polisförhören. Hon kan också vägra vittna såsom nära anhörig till SD. Det är åklagaren som skall bevisa att hon är skyldig till antingen medhjälp eller skyddande av brottsling. Det är inte advokat eller HD som skall bevisa motsatsen. Och det gör det svårt för åklagaren. Då kan det vara taktiskt att helt enkelt koncentrera sig på mördaren och se till att lägga krutet där. Men detta är ju spekulation i hur hon kan ha resonerat. Fan vet.

Ja, det är ju sant att hon inte behöver bevisa sin oskuld! Det är bara så frustrerande att man som misstänkt kommer undan med "det är inget jag vill kommentera", "det vill jag inte prata om" eller "det kommer jag inte ihåg" och i andra vågskålen så kommer hon t.ex. ihåg vilken del av dagen hon satt ute och fikade med K*rin.
Citera
2020-03-01, 20:02
Medlem
Citat:
Märkligt är det, att HD redan tidigt på morgonen berättat för sin chef/arbetskompis, att LW är försvunnen. Kan inte förstå att hon går fri. Hon kunde väl inte heller förklara hur hon fått reda på det

Den diskrepansen kommer HD få utveckla när åklagaren förhör henne vare sig HD vill det eller inte.
Citera
2020-03-01, 20:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Märkligt är det, att HD redan tidigt på morgonen berättat för sin chef/arbetskompis, att LW är försvunnen. Kan inte förstå att hon går fri. Hon kunde väl inte heller förklara hur hon fått reda på det
Tycker du att du har någon anledning att omvärdera din oantastbara syn på LW ? Är det fortfarande bullshit och tredje och fjärdehandsuppgifter?

Citat:
Ja det är mycket riktigt synd om barnen då en vidrig mördare valde att ta hennes liv.
Och att tro på hörsägen från en enda skribent som källa, och nej då menar jag inte sonen eftersom dessa uppgifter verkar vara tredje och fjärdehandsuppgifter som kommer från Schazz.
Själv väljer jag att ta dessa påståenden som ”bullshit” om det inte kan styrkas från fler håll
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-01 kl. 20:11.
Citera
2020-03-01, 20:08
Medlem
landbandys avatar
Funderar på om ifall UW ringde tidigt på morgonen till bl.a HD för att höra om LW var där ,eftersom hon var försvunnen ,i hopp om att hon gått för att låna inslagningssnören eller tårtljus eller liknande ?
Och på det sättet visste HD innan 10.00 att LW var försvunnen...

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-01 kl. 20:12.
Citera
2020-03-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska inte åklagaren ta bort alla andra tänkbara kandidater?
Jag ser ML och JH som högintressanta om det faller med SD. Nu finns det en 4:e som inom närtid kan ha känt sig kränkt/förbisedd/utnyttjad.
Det är ju detta försvaret kommer peka på. ”Hur har åklagaren uteslutit alternativa gärningsmän?”

Det var, och är med mycket stor sannolikhet St*fan Davidss*n som bringade livet om L*na Wesstr*m under Måndags-natten den 14 Maj året 2018 bakom ett bullerplank inom N*a Hjä*sta-området och med hjälp av ett tillhygge som vederbörande vid det då aktuella tillfället brukade sig ut av då denne psykopat brutalt och hänsynslöst dödsmisshandlade sitt offer L*na Wesstr*m ... detta skedde och ägde rum med mycket stor sannolikhet i samförstånd med H*nna Davidss*n.

Frågan lyder enligt ovan skrivet, varför vill du bortförklara detta ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, det är ju sant att hon inte behöver bevisa sin oskuld! Det är bara så frustrerande att man som misstänkt kommer undan med "det är inget jag vill kommentera", "det vill jag inte prata om" eller "det kommer jag inte ihåg" och i andra vågskålen så kommer hon t.ex. ihåg vilken del av dagen hon satt ute och fikade med K*rin.
Jag vet. Det ÄR frustrerande. Men jag är stolt över att bo en stat där det faktiskt krävs bevisning för att straffa en människa. Om det är så att det inte går att få fram bevis, så får HD gå fri. Jag är lugn med det. Men hon är inte frikänd i folkets ögon (läs: våra ögon). Mor, far och syskon är ju självklart övertygade om att hon inte har något med detta att göra. Men det kommer alltid finnas folk som har kvar en tagg av tvivel.
Citera
2020-03-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Funderar på om ifall UW ringde till bl.a HD för att höra om LW var där ,eftersom hon var försvunnen ,i hopp om att hon gått för att låna inslagningssnören eller tårtljus eller liknande ?

(Spekulation)
Det hade nog UW och HD kommit ihåg i så fall.
Citera
2020-03-01, 20:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligtvis från barnens kaniner. Kaninhår som fastnat på en av SDs tröjor eller liknande, och som hon fick på handen när de bråkade. Jag hoppas verkligen de har analyserat detta.
Konstigt att de inte har gjort det.
Kaninhår skulle väl vara ett rätt starkt bevis mot SD?
LW kan knappast ha haft det på handen under flera dagar sedan de senast sågs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in