Citat:
Ja,självklart var/är paret Davidsson mer än besvikna på LW.Tänk dig in i situationen själv.
Du är gift och den ene träffar en älskarinna/älskare.. Som om inte det vore nog så håller det på i hela 6 år(inte en engångsgrej).Dessutom innehåller detta en massa bråk.Bråk ville väl inte SD ha?Han ville ha KUL inte bråk.
Alltihop ledde tillslut så att Frugan fick nog(hur orkade hon stå ut i 6 år?)Hon måste mått så dåligt av alltihop.Hela deras liv faller i spillror.Allt de trott på och byggt upp tillsammans förstört.
Det är LW som kommit dem emellan och inte respekterar paret ett dyft.
Deras gemensamma nämnare är naturligtvis simpla älskarinnan.(Hur hade hon mage att gå till frun sen och beklaga sig?Vad trodde hon att hon hade att hämta hos HD? Och SD?)...
HD tar initiativ till skilsmässan. LW tycks tröttna på SD. Nu när SD är nyskild med allt vad det inneburit för honom(sliten trött och tanken på en älskarinna får honom att må illa skulle jag tro) då är han inte längre intressant objekt för LW. SD står ensam kvar.Han saknar sin fru och allt de har haft ihop.
HD(som inneerst inne inte vill skilja sig för barnens skull om inte annat) säger när SD förmodligen kryyper tillbaka hem till MAMMA HD..Okej.. för att jag ska kunna tro på dig att du inte går till LW igen och efter allt LW ställt till med(otrohet skilsmässa m m ) så får du ta livet av henne.När hon är borta för gott.Kom då hem till mig(din trygghet..)Men då,,bara då som först! HD är anstiftaren SD verktyget.Han förstår HD och innerst inne håller han med henne.LW borde föregått som den själavårdare hon utbildade sig till och låtit SD fått vara.Hon borde aldrig fallit för frestelsen.Detta är Pudelns Kärna.