2019-11-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Schazz kan ha haft den fotobålsbrännande häxan MH som källa. Hon skrev ju om anmälningar och utredningar på sin blogg, vill jag minnas.
Mycket möjligt. Dock tycker jag det är skamligt att en del tar dessa skriverier som fakta och således skapar trådsanningar som det egentligen inte finns några belägg för
Citera
2019-11-08, 12:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Mycket möjligt. Dock tycker jag det är skamligt att en del tar dessa skriverier som fakta och således skapar trådsanningar som det egentligen inte finns några belägg för

Jag tycker det är skamligt att ni antyder att NW ljugit för sina vänner och lärare.
Citera
2019-11-08, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tycker det är skamligt att ni antyder att NW ljugit för sina vänner och lärare.
Och du vet alltså med säkerhet att sonen har framfört dessa uppgifter till dessa personer som Schazz och MH påstår?
Tillåt mig tvivla
Citera
2019-11-08, 12:13
Medlem
Citat:
Då är det många tonåringar med föräldrar samt lärare som haft MH som källa också. Trots att de hänvisat till att informationen kommit direkt från NW.

Ni kallar därmed många människor för lögnare. Hoppas ni skäms när ni läser deras förhör i FUP:en.

Anklagar du mig för att kalla "många människor för lögnare"? Var fick du det ifrån? Jag skrev bara att Schazz kan haft MH som källa. Jag är inte Ni och jag skrev inget om lögnare.
Citera
2019-11-08, 12:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte helt.
Det verkade ju faktiskt vara en blåtira och ett slag i huvudet.
Och hon verkade faktiskt lite tagen av det och kanske tyckte att det var skönt att få sällskap av sin vän för att prata.

Orsaken däremot var inte SD.

Det är värre att undertolka människor som är utsatta?

Att inte se, inte höra, inte låtsas om när någon signalerar
.

Precis vad som skedde med LWs barn.
Alla vuxna som valde att inte agera och
försöka hjälpa.

Och den vuxna som försökte hjälpa
kördes iväg och hånas i tråden.
Citera
2019-11-08, 12:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Menar du att hon alltid hade blåtiror?

Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Ja det är mycket riktigt synd om barnen då en vidrig mördare valde att ta hennes liv.
Och att tro på hörsägen från en enda skribent som källa, och nej då menar jag inte sonen eftersom dessa uppgifter verkar vara tredje och fjärdehandsuppgifter som kommer från Schazz.
Själv väljer jag att ta dessa påståenden som ”bullshit” om det inte kan styrkas från fler håll

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Anklagar du mig för att kalla "många människor för lögnare"? Var fick du det ifrån? Jag skrev bara att Schazz kan haft MH som källa. Jag är inte Ni och jag skrev inget om lögnare.
Det har ju visat sig tidigare att Schazz inte har många rätt.
Hen har själv sagt att hen inte känner de inblandade speciellt väl men befinner sig i periferin av deras bekantskapskretsar. Det hen har hört kan alltså ha förvrängts och förvanskats i flera led och behöver inte alls vara trovärdigt.

Om uppgifterna stämde så skulle det vara flera som kände till det som förstahandsuppgifter och inte bara genom att referera till Schazz.
Citera
2019-11-08, 12:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Visst har hon fått ett slag i ansiktet, men hon har tydligen också klättrat i ett träd i blåst vilket kan förklara det hela.

Det framgår av hennes egen logg att det blåste och att hon fick ett slag mot mot huvudet. Av de andra loggarna framgår det att är lite svårklättrat i normala fall och om det blåser så kan trädet röra på sig och man kan få det lite svårt att både hålla sig fast och att signera Loggremsan.
Var framgår det att hon "fick ett slag mot huvudet" - eller "slag i ansiktet"!?
Citat:
/../ Det blåser så jag nog ska vara glad att jag inte for ned eller tappade huvudet eller har tupé.
Det kan ju tolkas som att hon var glad att hon inte blev golvad, förmådde behålla fattningen - och att hon trots luggning hade det mesta av håret kvar (adressat: SD).

Bild tagen 170421 kl. 08.15 https://coord.info/GLQRFH8F
Kl.13.56: https://coord.info/GLQRFV7Q
(Andra loggtexter: "Stabila grenar att klättra på här , "Kraftiga grenar på trädet.", "Torrt och fint på grenarna i dag så då passade det för en pensionär att ta sig an denna gömma /.../", "klättervänligt träd", "Härligt stabilt klätterträd för en som är lite höjdrädd.")
Citera
2019-11-08, 12:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Menar du att hon alltid hade blåtiror?
På tal om blåtiror så tror jag att HD la ut en bild på sig själv med en ordentlig blåtira i början av tråden.
Finns det fler som minns den bilden?
Sedan togs bilden bort.

Hon la ut bilden utan någon som helst förklaring.
Kan det ha varit SD som varit framme med näven på henne också?
Citera
2019-11-08, 12:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har ju visat sig tidigare att Schazz inte har många rätt.
Hen har själv sagt att hen inte känner de inblandade speciellt väl men befinner sig i periferin av deras bekantskapskretsar. Det hen har hört kan alltså ha förvrängts och förvanskats i flera led och behöver inte alls vara trovärdigt.

Om uppgifterna stämde så skulle det vara flera som kände till det som förstahandsuppgifter och inte bara genom att referera till Schazz.

De kanske inte vill skriva skit om någon
som är död?
Och de kanske skäms för att de inte
gjorde något för att hjälpa barnen.
Citera
2019-11-08, 12:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
De kanske inte vill skriva skit om någon
som är död?
Och de kanske skäms för att de inte
gjorde något för att hjälpa barnen.

Det är riktigt. Det är ingen som stod LW nära som vill skriva om det i tråden. Förståeligt enligt mitt tycke. Av den anledingen bör läggas särskild tyngd vid dom unika uppgifter Schazz delgett oss.

Dom som känner till hur det stod fatt i hemmet är bara intresserade av att mördaren får sitt straff.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-08 kl. 13:07.
Citera
2019-11-08, 12:52
Medlem
Citat:
Så skamligt så det finns inte ord för det.
NW-Vilken son!
Citera
2019-11-08, 12:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Bild tagen 170421 kl. 08.15 https://coord.info/GLQRFH8F
Kl.13.56: https://coord.info/GLQRFV7Q

Så hon hade solglasögon på sig så då
måste hon ha blåtiror under?

Hon såg ju ut så. Hon har alltid mörka