2020-02-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Visst det är inte olagligt att berätta, men det faller sig oerhört omdömeslöst och korkat att föra detta vidare till SD.
Inte olagligt, men i en gråzon. Jag hade muntligen sagt åt honom på skarpen.
Citera
2020-02-29, 11:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
HD har inte ringt heller. Det var väl HW extradottern?
Okej, tyckte det stod HD längst ner på listan som publicerades här.

Edit: Du har rätt, jag såg fel.
Senast redigerad av allegrageller 2020-02-29 kl. 11:08.
Citera
2020-02-29, 11:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Okej, tyckte det stod HD längst ner på listan som publicerades här.

Jag förstår. Det står Hanna W. Jag trodde också det var HD först tills jag mindes att extradottern heter samma förnamn.
Citera
2020-02-29, 11:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var andra som benämnde någon som porrpastorn, och polisen drog slutsatsen att man med det menade Lena. HAN har inte benämnt henne så.

Ja, det var felaktigt skrivet av mig.
Citera
2020-02-29, 11:09
Medlem
Citat:
Nu är inte jag teknisk för fem öre, men om du är it-utbildad, då kan du nog radera saker på "två knapptryck" medans kollegor kollar bort två sekunder, hämtar en kopp kaffe? Nej, här ska man självfallet kalla in expertis från Karlstad, Linköping eller så. Jag hoppas verkligen, om detta stämmer, att någon kommer få det hett om öronen.

Nja krävs lite mer än två knapptryck. Dessutom lämner en person bordet, lämnar båda bordet. Dvs, dubbel bevakning hela tiden. Har de frångått det, då jävlar.

Värre är misstanken jag har att vederbörande inte släppt fallet helt, att Peter "porrpastorn" w är mer oproffsigt.
Citera
2020-02-29, 11:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår. Det står Hanna W. Jag trodde också det var HD först tills jag mindes att extradottern heter samma förnamn.
Ett sjå att hålla reda på alla namn och initialer..

Har du möjligen sett/läst huruvida poliserna har "grillat" SD om varför han inte ringer till LW alls dagen efter eller påföljande dagar? Är ju frapperande då han hävdar att LW är en av hans bästa vänner.
Citera
2020-02-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om SD är skyldig, så tror jag inte att det är planerat. LW bjöd in SD under kvällen så det kommer ju placera honom högt bland misstänkta. Han vet om spårning och mastuppkoppling. Det vore det enklaste att sätta telefon på tyst och gömma den där i viken. Cykla upp till LW och visa sig vid fönstret.

Är det oplanerat, så är frågan vad är det som triggar honom till den graden på så kort tid. Och vad är i så fall tillhygget som finns på plats.
Efter mordet måste han veta att konversationen placerar honom hos LW. Mastuppkopplingar o.d. placerar honom där med. Så hur tänker han i detta läge?

Sen detta med belysningen, vet inte vad det har för relevans i bevisningen för åklagaren. Från viken, hem och släcka belysningen för att direkt smyga sig ut? GATAN ÄR UPPLYST!

Tror mindre och mindre på fällande dom om inte något mer konkret kan binda SD till platsen vid tidpunkten. Nu finns det MASSOR av rimligt tvivel, som inte får förekomma i en fällande dom.

Belysningen kan vara intressant om den ligger nära den plats där den misstänkte kan antas ha sköljt av sig med vattenslangen efter mordet samtidigt som han vattnade gräsmattan. Att han syntes på gatan eller att det bara hördes att han vattnade gräsmattan upplevdes nog inte lika känsligt.

Sedan kan den avstängda belysningen fungera som ytterligare ett indicium som i någon mån ökar värdet på blodfyndet i den misstänktes sko. Man har då förutom blodfyndet från offret i skon, bevis för att skorna användes samma kväll, att belysningen i trädgården var avstängd vid den plats där skorna sannolikt rengjordes samt att skorna återfanns på en plats där den misstänkte inte hade anledning att anta att polisen skulle leta.
Citera
2020-02-29, 11:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
I förhören med HD säger hon att hon åkte hem efter jobbet den 15/5 och var hemma lite senare än vanligt (normalt var 16:30). Det finns i aktbilaga 149, sidan 46.

En granne vittnar dock om att hon såg henne sammanbiten gå in hos SD vid den tiden. (Aktbilaga 151, sidan 205)

Ja Golvbrunns-Hanna slirar minst lika mycket på sanningen som Stefan Fossmo.
Fy fan vad hon snärjt in sig i sina egna lögner.
Men jag tror att han har en hållhake på henne så hon kommer aldrig att kunna berätta sanningen jtan att själv dras med i fallet.

Och därmed får hon också fortsätta att leva med sin psykiska ohälsa.
Sånt här går inte att sudda ut från det undermedvetna, hur mycket man än försöker fly genom intensivt geocachande.
Citera
2020-02-29, 11:12
Medlem
Citat:
Läste detta inatt och reagerade. Vet ej vem Ma*ko är, men verkar som flera poliser kanske får svettas. Fattas väl bara att J*rgen dyker upp snart.
Hahaha! Skulle inte förvåna mig om JJ petat lite här och där.
Citera
2020-02-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
OK, ingen annan fakta än det? Nå, då lärde jag mig inget nytt denna dag. Hittills iallafall.
Det är bara teater.
Det gäller nog att försöka läsa mellan raderna och se genom människors skal och masker.
(Många är de som sitter t ex sitter på Rättspsyk för otroligt grova brott.Det de önskar mest av allt i världen är att få normalitet. Fru,barn. Något som aldrig kommer att uppfyllas.
En geniun vän. Många av dem har ingen vän eller familj utanför.

Bakom brotten finns en stor önskan om genuin medmänsklighet.

Tro inte att allt är som det ser ut.
Citera
2020-02-29, 11:13
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ett sjå att hålla reda på alla namn och initialer..

Har du möjligen sett/läst huruvida poliserna har "grillat" SD om varför han inte ringer till LW alls dagen efter eller påföljande dagar? Är ju frapperande då han hävdar att LW är en av hans bästa vänner.

Ja, och han säger att han skrev till henne och att hon inte svarat. Att hon inte skulle svara fortare för att han hörde av sig fler gånger.
Citera
2020-02-29, 11:15
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Nja krävs lite mer än två knapptryck. Dessutom lämner en person bordet, lämnar båda bordet. Dvs, dubbel bevakning hela tiden. Har de frångått det, då jävlar.

Värre är misstanken jag har att vederbörande inte släppt fallet helt, att Peter "porrpastorn" w är mer oproffsigt.

Därav "två knapptryck". Visst, men känner man varandra väl och har jobbat ihop mycket, då kanske man tummar på sånt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in