2020-03-01, 18:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kom en helg i mellan 🙂

Om förändringen i attityd kring det kommer när börsen är stängd kan du inte agera på det när börsen öppnar.
Citera
2020-03-01, 18:40
Medlem
tansos avatar
Ni som är så säkra på att det ska rasa. Varför blankar ni inte massa aktier? Det ska ju raAssaAaaa
Citera
2020-03-01, 18:40
Medlem
Talespins avatar
Vad tror ni, fortsatt blodrött hela nästa vecka?
Citera
2020-03-01, 18:42
Medlem
JustZlatans avatar
Veckan som kommer blir det grönt! En rekyl upp på minst 4%.
Citera
2020-03-01, 18:49
Medlem
fixxxers avatar
Har väntat på att peta in millen som ligger på kontot sen alltför länge på börsen igen.
Citera
2020-03-01, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Veckan som kommer blir det grönt! En rekyl upp på minst 4%.

Det har du ju ingen som helst aning om. Var får du just 4% ifrån? Drog du det ut röven?
Citera
2020-03-01, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Värsta veckan sedan finanskrisen 2008..vad händer med Volvo om ett fall upptäcks inne på fabriken? Har Volvo råd med 2 veckor leveransstopp?
Intressant tagning måste jag säga.
Citera
2020-03-01, 19:51
Medlem
RumpNietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallskorsten
Du har ju helt fel. Det är småspararna sim alltid sitter still i båten medan de stora hajarna dumpar sina innehav.

Jag sade ingenting om huruvida det var stora hajar eller småsparare som kastade sig på säljknappen? Bara att många människor reagerar irrationellt och tokdumpar när de ser börsen börja falla, den psykologiska effekten gör sig förmodligen synlig på alla ekonomiska nivåer eftersom vi alla är människor oavsett hur stor plånbok vi har. Och att om folk inte panikdumpade något alls, så skulle raset heller inte bli så kraftigt. Jag ser inte hur det påståendet är "helt fel".

Och jag antar att du som en förlängning av ditt resonemang anser att TS är en av de riktigt stora hajarna på börsen då? Eller är han en unik snöflinga och inga andra småsparare reagerar som han?
Citera
2020-03-01, 20:00
Medlem
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7410749

Väldigt tyst om detta på Flashback..
Citera
2020-03-01, 20:05
Medlem
Tankar kring Super Tuesday nästa vecka? Sanders tippas väl ta hem det mesta, samtidigt som Biden har vind i seglen nu efter South Carolina. Eller är primärvalen en parentes i sammanhanget med coronaviruset?
Citera
2020-03-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regoliv
Tankar kring Super Tuesday nästa vecka? Sanders tippas väl ta hem det mesta, samtidigt som Biden har vind i seglen nu efter South Carolina. Eller är primärvalen en parentes i sammanhanget med coronaviruset?

Sanders är ju mardrömmen för alla som har kapital i USA så om han sopar hem supertisdagen lär det inte precis gynna börsen. Coronaraset förra veckan sammanföll dessutom med att Sanders vann stort i Nevada.
Citera
2020-03-01, 20:10
Medlem
Hur gör jag för att enklast korta Italien? Dom har en jobbig vecka framför sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här