2020-02-29, 20:40
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Skriver detta för typ femtielfte gången, känns det som:

NFC ser skillnad på vanligt blod och mensblod/vaginalt blod. /FS

Jaha det var ju bra, men kan de se skillnaden på vanligt vaginalt blod ftån överrasknings sex?
Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Nämen va bra !

Ja du får fråga Carina om att förklara vad överrasknings sex är, jag kan inte gissa.
Citera
2020-02-29, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Du resonerar klokt. Jag får nog skrota ”hantel-tänket”.

Tack men skrota inte för min skull. Ponera en hantel och märken på träd i svingen. Men då måste förmodligen GM ner i längd alternativt att denna har stått mer eller mindre på knä (brottningssituation) och då borde NFC söka efter andra markörer, t ex jord eller växt. En av alla tankar jag haft.
Citera
2020-02-29, 20:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men vad är detta? FL säger till HD:

F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig, natten mellan 14:e och 15 :e.

H: Okej.

F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
H:Nej.

F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde husrannsakan i din bostad

Nu vet jag inte vilken uppgift FL hänvisar till, men om det är så, då är det inte så konstigt att HD vet allt, och att hon glider. Hon har fullt klart för sig att SD dödat L.

Det är heller inte konstigt att HD då visste kl 8.00 på morgonen att L saknades och att HD berättar detta för sin chef. SDs första kontakt med HD var kl 11.00 på fm den 15:e då han meddelar HD att "Noa ringde imorse".

Det är heller inte konstigt att hon visste att det var Lena man hittat när hon körde förbi den 19:e och såg avspärrningarna.

Hur i helvete kan hon få gå lös?

Mmm, och Hiding har förklarat att MGK inte har något med det här fallet att göra, för mig är fortfarande den avskrivningen ett mysterium.

Nästan att jag tror att Hiding har använt den "rosa" lagboken när hon gjorde sin bedömning.
Citera
2020-02-29, 20:46
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Geocachingen fick sig en knäck nu när det här hände .
Ingen bra reklam för sporten.

Sämsta tänkbara faktiskt.
Otrohet, skilsmässor, hot, fusk, maniskhet och brutalt mord.
Dessutom har dessa catchare visat sig vara ryggradslösa fegisar. Lögnare, och med undantag från LW, skitfula.
Tror det är början till slutet på hitta på leken.
Citera
2020-02-29, 20:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Sämsta tänkbara faktiskt.
Otrohet, skilsmässor, hot, fusk, maniskhet och brutalt mord.
Dessutom har dessa catchare visat sig vara ryggradslösa fegisar. Lögnare, och med undantag från LW, skitfula.
Tror det är början till slutet på hitta på leken.

Eftersom jag är geocachare så måste jag ju reagera en aning på ditt inlägg så:

Ja ful vet jag inte om jag är ,men FET !!Kanske FET-FUL till och med ?Men hellre fet och snäll än snygg och elak...

Ja man kan undra hur det blir framöver med gömmor och letandet?

Det som var så fint med LW var att hon inte såg oss som fula personer utan snarare som en skara naturälskare som ville få lite syre och promenad.

Hon fungerade bra som ledare när vi fjantgökar lallade omkring i skogen utan att veta ett dyft var gömmorna befann sig.
Senast redigerad av landbandy 2020-02-29 kl. 21:06.
Citera
2020-02-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Vad spelar det för roll med ett flin i rätten i det stora hela?
Paret D är ju fria från plågoanaden numera. Värt sitt pris för dem.

På vilket sätt anser du att L*na Wesstr*m var en grym "plågoande" ?
Citera
2020-02-29, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte.
Det är ju ganska motsägelsefullt att å ena sidan ringa själv med sin egen telefon, samtidigt som man lämnar felaktiga uppgifter om sig själv. Han säger ju även till polisen att det är han som har ringt.

Om han denna kväll hade gått till verket, hade det inte sett så bra ut, men nu är det två dagar mellan händelserna. Kanske tror han att det inte ska kollas upp?

Kanske blev det någon miss i allt, eftersom hon går hem innan poliserna kallas dit. Kanske kände SD att poliserna verkar misstänksamma mot honom och han ställer in allt. Eller så är det en generalrepetition.

LW lämnar sin bostad vid två till fällen 11-12 maj-18:

1. Kl22:44-23:09 då hon går en bit norrut på Rättarevägen, mot Vivallahållet, möjligen korsar hon bron över motorvägen eller så är det mastuppkopplinga (inget jag kollat, utan bara gissar)

2. Kl 00:01- 00:17 då hon går till Fågelbärsvägen och messar SD "hallå, hallå" utan svar.

Det beordrade jobbet uppger poliserna att de fick (som jag uppfattar det) kl 00:35 och kl 00:40 anländer de.

Aktbil 145, sid 12:
"Patrull 23-9 I 60 Aro och Paulsson får 20180512 ett uppdrag via RLC att kontrollera
eventuella ungdomar vid cykelbanan via Baronbacken och Vivalla som går över motorvägen.
Klockan är då ca 00:40.
"

sid 13:
"Denna promemoria upprättas med anledning av iakttagelser som undertecknad gjort i
samband med beordrat jobb av RLC 180512 klockan 00:35.
"

Allt verkar dock så underligt planerat.
Tänk om de hade avkrävt hon leg för att de blir så misstänksamma? De tyckte ju att hans uppgifter inte stämde med det han uppgav?

Undrar vad han uppgav för skäl till L*ena för att hon skulle ge sig ut och varför han inte svarade henne.

Jag undrar också hur de kommunicerade om detta möte?
För som jag förstår det finns det inget sparat i telefonlistorna?
Eller fanns det på den telefon (jobb) som nu är försvunnen?
Men samtidigt hade det väl sparats på Stefans i så fall??
Citera
2020-02-29, 21:15
Medlem
Citat:
Många på våra anstalter är smartare än man kan tro.Dock använder de sig av sin intelligens på fel sätt.

Hur tycker du att brottslingarna skall använda sin intelligens på ett bättre sätt inom våra anstalter?

Vem tror du bringade livet om L*na Wesstr*m?
Citera
2020-02-29, 21:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har för mig att ngn påstod att HD betalat spabadet, vilket inte stämmer enligt huvudprotokollet, aktb 145 s 361.

Utdrag av SD:s Allkonto, 2018-01-08 2018-01-08 Spabad -30 000,00
I ett referat stod det att SD sa att spabadet fanns på hans tomt men det var HD:s.
Jag tolkade det som att HD hade betalat det.
Andra tolkade det då som att SD hade betalat det som present till HD men ställt det på sin egna tomt.

Bra att få veta att SD var den som betalade men då kan man fråga sig varför han påstod att det var HD:s.
Inlägget om detta skrevs igår eller i förrgår.

Kan det vara så att SD har gömt något under spabadet, som det tidigare har spekulerats om, men för att rikta bort misstankarna från sig själv så säger han att det är HD:s bad?
Citera
2020-02-29, 21:18
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Eftersom jag är geocachare så måste jag ju reagera en aning på ditt inlägg så:

Ja ful vet jag inte om jag är ,men FET !!Kanske FET-FUL till och med ?Men hellre fet och snäll än snygg och elak...

Ja man kan undra hur det blir framöver med gömmor och letandet?

Det som var så fint med LW var att hon inte såg oss som fula personer utan snarare som en skara naturälskare som ville få lite syre och promenad.

Hon fungerade bra som ledare när vi fjantgökar lallade omkring i skogen utan att veta ett dyft var gömmorna befann sig.

Så länge det är natur ni älskar så... men jag skille nog hålla min hobby för mig själv ett tag om jag vore som du

Skämt åsido, catching verkar locka en del maniska människor och eftersom man kan fuska och göra det dygnet runt så... underlättar det inte för att hålla sansen.

Och nej även om det just i detta fall finns många fula personer så är det kanske ett tvärsnitt ur befolkningen.
Citera
2020-02-29, 21:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mmm, och Hiding har förklarat att MGK inte har något med det här fallet att göra, för mig är fortfarande den avskrivningen ett mysterium.

Nästan att jag tror att Hiding har använt den "rosa" lagboken när hon gjorde sin bedömning.

Jag tror också att HD har deltagit i mordet, men inte en chans att hon har gjort det ensam.
Hilding kan inte åtala någon utan bevis.

Bara SD fälls så kommer nog både JG och HD att utredas för skyddande av brottsling och kanske allvarligare brott också.

För mig är brottsrubriceringen solklar.
SD har mördat LW, ensam eller tillsammans med någon.
Huvudsaken är att han döms, sedan kan utredningen fortsätta.

Tillägg: Det är inte heller osannolikt att SD skulle skylla på HD om han döms.
Han har nog en hel del information som åklagaren skulle ta emot tacksamt.
Senast redigerad av hoppsann 2020-02-29 kl. 21:33. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-29, 21:24
Medlem
Citat:
Pressen

Ja, den "pressen" lär nog St*fan Davidss*n så småningom få känna av riktigt rejält inom rättegången när tumskruvarna börjar att dragas åt, då tystnar nog flinen en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in