2020-02-29, 19:37
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
OM man utgår från hantel eller viktplatta så borde det ju vara rätt lätt att räkna ut GM ev längd och aplängd på armar. Märkena på trädet man tagit in sägs vara från attacken (55 cm upp från mark?). För den skadan bör det ha varit "redskap i sving" mer än "startposition på redskapet".
Testade som hastigast här hemma och får inte ihop hur GM ska ha stått. Jag förstår inte blodbilden på plats så jag ska kanske inte uttala mig. Men lekmannabedömning är att GM antingen är kort eller så har denna böjt på knäna rejält. Om det ska handla om en hantel.
Pratar vi om längre mordredskap så får jag ihop det bättre. Då blir svingen helt annorlunda och lirar med märkena i trädet. Minns inte när alla förhör med gymfolket var. Är det sent så borde utredarna ha någon slags hum om skadebild och redskap.

Du resonerar klokt. Jag får nog skrota ”hantel-tänket”.
Citera
2020-02-29, 19:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte.
Det är ju ganska motsägelsefullt att å ena sidan ringa själv med sin egen telefon, samtidigt som man lämnar felaktiga uppgifter om sig själv. Han säger ju även till polisen att det är han som har ringt.

Om han denna kväll hade gått till verket, hade det inte sett så bra ut, men nu är det två dagar mellan händelserna. Kanske tror han att det inte ska kollas upp?

Kanske blev det någon miss i allt, eftersom hon går hem innan poliserna kallas dit. Kanske kände SD att poliserna verkar misstänksamma mot honom och han ställer in allt. Eller så är det en generalrepetition.

LW lämnar sin bostad vid två till fällen 11-12 maj-18:

1. Kl22:44-23:09 då hon går en bit norrut på Rättarevägen, mot Vivallahållet, möjligen korsar hon bron över motorvägen eller så är det mastuppkopplinga (inget jag kollat, utan bara gissar)

2. Kl 00:01- 00:17 då hon går till Fågelbärsvägen och messar SD "hallå, hallå" utan svar.

Det beordrade jobbet uppger poliserna att de fick (som jag uppfattar det) kl 00:35 och kl 00:40 anländer de.

Aktbil 145, sid 12:
"Patrull 23-9 I 60 Aro och Paulsson får 20180512 ett uppdrag via RLC att kontrollera
eventuella ungdomar vid cykelbanan via Baronbacken och Vivalla som går över motorvägen.
Klockan är då ca 00:40.
"

sid 13:
"Denna promemoria upprättas med anledning av iakttagelser som undertecknad gjort i
samband med beordrat jobb av RLC 180512 klockan 00:35.
"

Allt verkar dock så underligt planerat.
Tänk om de hade avkrävt hon leg för att de blir så misstänksamma? De tyckte ju att hans uppgifter inte stämde med det han uppgav?

Undrar vad han uppgav för skäl till L*ena för att hon skulle ge sig ut och varför han inte svarade henne.

Ja det kan man verkligen undra ,såvida hon inte ringde honom precis då när han snackade med de kring-körande poliserna i området !?

Kan det tillfället när han snackade med poliserna som tog sig dit vara ett typiskt"Hajen kommer! -tilltag" ,så när den verkliga hajen kom och mördade LW så tog larmcentralen det som att :"det är säkert den där filuren igen som letar efter ett gäng farliga män ",hehe ja så det kan va ,strunt i det ,finns viktigare saker att se till (något i den stilen)? ...hmm ?

för då när han ringde den där gången för att få dit polis så tog det ju endast ca 5 minuter tills de var där ,så hade larmcentralen reagerat som normalt på skriket som daalans hörde hade de ju varit där inom 5 minuter ,men det klart ingen visste ju varifrån skriken kom ,så var det ju ,hmm...
(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-02-29 kl. 19:47.
Citera
2020-02-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Verkligen inte jag heller. Vad som tidigare framgått är det en ek som skadats. Inte ens med ett dubbelfattat mycket hårt slag med ett basebollsträ åstadkoms dom skadorna eftersom barken på Ek är (kokosnöts)trådig som vore den armerad.

Såtillvida det saknade barkbitarna inte pillades bort av teknikerna för analys vilket vid eftertanke är sannolikt.

Är det inte fallet bör redskapet varit av metall, tungt, slagen kommit från sidan och trubbigt eftersom snittyta saknas..

Har ni en tillgång till en Ek så gå ut att testa vettja.

Det är ett stort aber för Åkl om inte mordvapnet som påståtts avsatt märkena på trädet går identifiera.

Det fattas ett armeringsjärn från SDs arbetsplats, närmare bestämt har det legat i arbetsbilen. SD tog hem den bilen och lastade ur sakerna där bl a armeringsjärnet. Det järnet var böjt och användes vid mätning.
Det är fortfarande försvunnet.
Citera
2020-02-29, 19:47
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Är ganska lätt att uppsöka läkare som 40+ skötsam arbetande medelklassperson utann tidigare missbruksproblem och då få förskrivet tex insomningstabletter eller "lugnande" eller sömnpiller. Han kan mycket väl ha gått och fått det på recept själv men sen administrerat det i fruns kvällsdosett istället för att själv använda det förskrivna. till exempel.

Så kanske det kan vara. Horribelt om det skulle förhålla sig så
Citera
2020-02-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det fattas ett armeringsjärn från SDs arbetsplats, närmare bestämt har det legat i arbetsbilen. SD tog hem den bilen och lastade ur sakerna där bl a armeringsjärnet. Det järnet var böjt och användes vid mätning.
Det är fortfarande försvunnet.

Så är det, men SDs chef sade att det var grönmålat. Jag har en gång i tiden ärvt en hel hoper verktyg av en gammal man som var innerligt less på att folk lånade hans saker och därför målade dem i grälla glada färger för att kunna få tillbaka dem. De hade då den nackdelen att färgen flagade av sig när man tog i. Och de verktygen var ändå proffsigt målade - snarare lackade, faktiskt.

Jag säger inte att färg skulle flaga av sig vid slag mot mjuk vävnad eller textilier, däremot när man sopar till ett träd (till exempel) för kung och fosterland. Det är därför jag tänker att de måste kunnat utesluta detta armeringsjärn. Men en klätterhammare från SDs (och/eller HDs) utrustning kan jag tänka mig skulle fungera som mordvapen (ett ytterst otäckt sådant dessutom).
Citera
2020-02-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja det kan man verkligen undra ,såvida hon inte ringde honom precis då när han snackade med de kring-körande poliserna i området !?

Kan det tillfället när han snackade med poliserna som tog sig dit vara ett typiskt"Hajen kommer! -tilltag" ,så när den verkliga hajen kom och mördade LW så tog larmcentralen det som att :"det är säkert den där filuren igen som letar efter ett gäng farliga män ",hehe ja så det kan va ,strunt i det ,finns viktigare saker att se till (något i den stilen)? ...hmm ?

för då när han ringde den där gången för att få dit polis så tog det ju endast ca 5 minuter tills de var där ,så hade larmcentralen reagerat som normalt på skriket som daalans hörde hade de ju varit där inom 5 minuter ,men det klart ingen visste ju varifrån skriken kom ,så var det ju ,hmm...
(spekulation)

Ja. Spekulerar åt det hållet också. Han verkar dessutom gå in för att utmärka sig som galenpanna No One. Två dagar senare, samma område, samma tid, ringer en man ....
Citera
2020-02-29, 20:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Spekulerar åt det hållet också. Han verkar dessutom gå in för att utmärka sig som galenpanna No One. Två dagar senare, samma område, samma tid, ringer en man ....

Jaaa..

Det är så otroligt sorgligt att någon ville döda henne .Det gör så ont att det finns människor som kan göra så ...döda på riktigt!
Man blir helt ställd när man tänker på det...
Senast redigerad av landbandy 2020-02-29 kl. 20:16.
Citera
2020-02-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är lätt att känslor ta överhand över förnuftet.Det är skitenkelt.Man väljer sida.Det är det enklaste att det är en som är skyldig o en är oskyldig.
Hennes psykiska hälsotillstånd under perioden fram till hon blev mördad kan man inte bortse ifrån.Kan ha till slut tvingat fram den här handlingen från honom.
Man kan inte undgå frågan varför hon inte satte stopp för sitt eget betéende i tid.
Sen kan man inte säkert veta att det är fullt friskt och normalt att inte sätta stopp för att själv påverka situationen.
Det är synd att någon förlorar livet,men på ett sätt kan man tycka att hon bett om att situationen ska sluta på detta sätt.
han har skakat om henne innan o visat med hela handen.Det är bara tidiga steg på vägen mot det som faktiskt hände.Är hennes betéende verkligen helt okej?Hon har en vuxen människas ansvar att sätta punkt o avsluta.Omdömeslöst av henne att inte begripa vilka konsekvenser det kan leda till att gå in i ett förhållande med en gift man.Att det kan gå åt vilket håll som helst.De är båda vinnarskallar där han till varje pris vill avsluta och gå tillbaka till frun och LW vill att han ska avsluta med frun och gå till henne.
Skit i känslor Det handlar om fakta Hon drev honom in i detta :Varför?Hon drev honom till att ta livet av henne.Hon har ett eget ansvar för hade hon släppt greppet hade mordet aldrig skett.
Nej, hon ska inte anklagas för att hon blev mördad. Däremot är omdömeslös ett väldigt snällt ord för det hon gjorde, mot Hanna och mot barnen i båda familjerna. För säkerhets skull bör tilläggas att hon ju sannerligen inte var ensam om detta fulspel.
Citera
2020-02-29, 20:32
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Saxat från netdoktor:

"I de allra flesta fall har småblödningar efter samlag en godartad förklaring. Hos kvinnor i menstruerande ålder kan en sådan blödning vara orsakad av en spricka i slemhinnan i slidan eller i livmoderhalsen. Små inflammatoriska förändringar på livmodertappen eller i livmoderhalsen börjar lätt att blöda. Det kan också röra sig om hormonella variationer som gör att livmoderslemhinnan lättare börjar att blöda än annars. "

Notera "börjar lätt att blöda". Det är inte ovanligt att moderna människor slänger ett öga på typ dylika läkarsidor och sedan väljer att inte gå till vc. Inget konstigt i sig. Jag tror fortfarande att f.d. makarna D ljuger så det står härliga till, men det ska ju också bevisas att dom gör det.

https://www.netdoktor.se/kvinnlig-ha...-efter-samlag/

Skriver detta för typ femtielfte gången, känns det som:

NFC ser skillnad på vanligt blod och mensblod/vaginalt blod.

Mvh
/FS
Citera
2020-02-29, 20:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Skriver detta för typ femtielfte gången, känns det som:

NFC ser skillnad på vanligt blod och mensblod/vaginalt blod.

Mvh
/FS

Nämen va bra !
Citera
2020-02-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jaaa..

Det är så otroligt sorgligt att någon ville döda henne .Det gör så ont att det finns människor som kan göra så ...
Man blir helt ställd när man tänker på det...

Ja. Nu tror jag på en upprättelse för Lena och hennes barn samt familj. ALLA förändras i en psykopats närhet, han övertar personers hjärnor med smygande, små omärkbara förflyttningar. De som är utsatta blir personlighetsförändrade.

Behåll det positiva och glada minnet av Lena du har!
Citera
2020-02-29, 20:39
Medlem
landbandys avatar
Geocachingen fick sig en knäck nu när det här hände .
Ingen bra reklam för sporten.

Ja tack ,det kommer jag hänga fast vid, eftersom det för mig är sanningen ,för mig och min fru var hon en tuff glad människa som gjorde att vi andra fick viljan att komma igång istället för att bli "soffsittare" ...

Men man blir grymt deppig till och från när man vet/inser att någon dödat henne..
Senast redigerad av landbandy 2020-02-29 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in