2020-03-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,så klart går det att fuska sig till kontakt
Men när det går rätt till ska det inte gå att ha kontakt med andra intagna vid fulla restriktioner.
Vid kortare häktningar (någon månad eller två)är det inga problem att sitta totalt isolerad i en cell Vi är alla olika och tar skeenden på olika sätt.
Själv hade jag inga större problem med det.Man fick tak över huvudet.Varm säng att sova i.Då jag var mager så gav de mig ordentligt med mat.Fick lyssna på CD.Duscha och gå ut på rastgård/tårtbit.
Tror man klarar av betydligt mer än vad många tror om sig själva.
Om ni har någon fråga om detta till mig så: Fråga på.Jag svarar så gott jag kan.
Inte ens jag är mao ofelbar.
Citera
2020-03-02, 10:14
Medlem
PeterNosters avatar
SD presdenterar LW för en kompis som "min andra fru" någonstans i Akt. 151
Citera
2020-03-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
-----------------
Att läsa eller inte läsa
Publicerad 2018-07-15 00:38:42 i Allmänt,
Tragedin i U och barnens värld har ingenting med mig att göra men ändå dras jag in i deras spindelväv, vare sig jag vill eller inte. Numera har jag fina vänner som läser på undergroundforum och meddelar mig om något kan vara av vikt för mig att läsa. Idag försökte jag själv att skumma genom allt som skrivits och bitvis rös jag i den tropiska sommarvärmen... det finns så oerhört många inlägg som faktiskt stämmer med sanningen och som majoriteten av skribenterna avfärdar som rent nonsen. Jag hoppas och ber att utredningsteamet vänder på varje sten och inte bara följer den breda stigen mot enkel lösning.

Det fanns en tid i slutet av mitt äktenskap med U då barnen mådde allt annat än bra. Jag har funderat mycket på vad som hände sen. Vem eller vilka såg till barnens bästa? Många är de tillfällen då jag talade med U om BBiC men jag förmodar att jag talade för för döva öron. Mina ord hade nog ingen mottagare eftersom det skulle kräva något av honom, något som var obehagligt och skavigt i hans skäl. Barnens uttryck tog så oerhört märkliga vägar. Ett barn drog igång en enorm kalabalik på skolan genom att posta hotbrev till sig själv, ett annat cyklade på motorvägen när denne inte fick sin vilja igenom och ett tredje gjorde sig liten för att slippa allt ansvar som växande innebär (och behandlades också som en baby av båda föräldrarna kontinuerligt). Däremellan var det knivar i skolan, hot om självmord, stölder och jag minns inte allt. Det var helt enkelt så mycket stökigare än familjens fasad ville påskina. Dessa barn, som jag älskar högt, hade en på många sätt snurrig tillvaro. En mamma som inte var närvarande och en pappa som kvävde dem i ett försök att vara den "perfekta föräldern". Det var så mycket knas att jag blir matt när jag tänker på det.

När nu tragedin har drabbat dem så måste jag uppbåda mycket kraft för att vända allt det där ryggen.
Det är svårt.
Det är oerhört svårt.

...och så använder jag en varm julinatt, flera år efteråt, till att tänka på U igen.
Fan!

-------------
Om ni två påstår att MH ljuger under vittnesförhöret så påstår jag att ni är störda som inte förstår att ni har fel.

MH som visat sig vara den friskaste har rätt på varenda punkt.

Det finns många i denna tråd som av omedvetna skäl har svårt att hålla sig till sanningen.

Jag nyttjar bara min rätt likt dig EFTF att bedöma personen efter den fakta som finns, dels hennes blogg som var bland det värsta jag sett. Hysterisk, förvirrad och hatisk. Så hon verkar trasig och i obalans. Inget vittne jag direkt skulle lita på.

Men du litar ju på allt som stödjer dina förvridna EFTF teser. Att du bedömer henne som frisk är nog det säkraste sättet att bedöma henne som trasig.
Citera
2020-03-02, 10:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, precis. Jerry borde läsa detta om hans gode vän Stefan, det behöver han för att slippa vara en duperas marionett i Stefans händer.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Instämmer. Hans gaslighting mot både Hanna och JG är obehagligt.
Att han försöker få dom att tro att de sett syner eller att något inte hänt/hänt en annan dag dag.
Att ljuga och manipulera sitter i ryggmärgen på honom.

Undrar vad JG tycker nu när han läser om hur han utsattes för det?

”Akt 146 sid 143 förhör med KJ
”Senaste året, i höstas, 2017 så träffas Stefan och Lena varandra i Stefans bil. Jerry hade cyklat efter och tittat. Jerry hade efteråt frågat Stefan varför han varit på hos Lena. Lena berättar för Kristin att Stefan ska ha sagt att han vill få Jerry att tro att han ser i syner och förnekar därför sin kontakt med Lena. Stefan jobbar också på samma sätt med frun. När frun har sett något eller misstänkt något så har Stefan intalat henne at det är hennes huvud. Detta har Lena berättat. Lena berättar att om Frun misstänker något och att Stefan intalar henne att det är henens huvud som talar och at det är äckligt och sjukt att vara svartsjuk.”

Jag tror tyvärr att JG fortfarande är ”djupt insjuknad” i Stockholmssyndromet.
Och förnekelsen är stor och bred... inför både sig själv och omgivningen eftersom han inte klarar av att konfrontera sig själv och sina lögner. Yta verkar oerhört viktigt i detta tajta sällskap.
Citera
2020-03-02, 10:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Många med kontakter inom polisen bland SD:s vänner, även här i tråden efter egen utsago.

Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Det kan vara anledningen till att Stefan Davidsson och Jerry Gray samt Hanna Davidsson tänker som de gör och agerar därefter och varför det saknas bevis.
Gränsöverskridande beteende, simpelt sagt.

Kände sig Davidssons sig segervissa och med alla triumf på hand då de hade sådana kontakter inom utredningen? Ingen åkte ut på Dalaans larm då hon dog. Och onekligen så försvann väl en del bevisning initialt har det sagts i tråden? Och polisen letade aldrig nära LWs hem och råkade ha oturen att missa henne i fem dygn trots att hon bara låg 150 m från ytterdörren. P*eter W*ickstr*m, To*y Mö*rk och ? Marko börjar kännas lite väl många för att polisen i Örebro inte borde göra en internutredning kring detta. Åtminstone kring PW börjar det lukta så pass ruttet att någon borde gräva mer och se om han döljer även någon personlig kontakt med t ex MH eller av annan anledning bär personligt agg mot offret. Och vad är Marko för en dum filur som babblar på med MGMs närmsta kompis JG? Vore mer än skandal om en eller flera polismän är insyltade direkt eller har läckt som såll till MGMs. Är PW den ende ansvarig för att initialt tömma SDs mobil mm? Har PW också någon uppgift att hålla koll på tråden här? Tror inte på konspirationer och litar på vårt polisväsende oftast men detta fall är så helknäppt att underligt att man börjar tro att allt är möjligt. I negativ bemärkelse. Får därtill känslan av att flera psykiskt instabila med agg mot LW kan ha gaddat ihop sig både IRL och i tråden efteråt vilket är skrämmande. Var fler inblandade indirekt i mordet än paret D? Någon polis? MH?
Senast redigerad av Philomena 2020-03-02 kl. 10:29.
Citera
2020-03-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror tyvärr att JG fortfarande är ”djupt insjuknad” i Stockholmssyndromet.
Och förnekelsen är stor och bred... inför både sig själv och omgivningen eftersom han inte klarar av att konfrontera sig själv och sina lögner. Yta verkar oerhört viktigt i detta tajta sällskap.

Ett, finns viljan att bryta sig loss?
Två, finns det någon hållhake som gör det omöjligt bryta sig loss?
Tre, är han en del i skeendet a under mordnatten vilket ger noll i andledning bryta sig loss.
Citera
2020-03-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur rättegången. Nerifrån och upp.

45-åringen ser nu mer besvärad och nedstämd ut. Blundar ibland kort.

för några sekunder sedan
Åklagaren fortsätter läsa upp meddelanden. I chattarna hotar Lena med att avslöja för 45-åringens dåvarande fru att de fortsatt att träffas.
"Du har just meddelat att du startar det stora kriget imorgon. Det slutar svartare än du tror, Skyddat boende från och med imorgon?", skriver 45-åringen till Lena.
Man behöver bara vara normalbegåvad för att fårstå innebörden i varningen/hotet.
Hon ville inte ta det på allvar.
Citera
2020-03-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
P*eter W*ickstr*m, To*y Mö*rk och ? Marko börjar kännas lite väl många för att polisen i Örebro inte borde göra en internutredning kring detta. Åtminstone kring PW börjar det lukta så pass ruttet att någon borde gräva mer och se om han döljer även någon personlig kontakt med t ex MH eller av annan anledning bär personligt agg mot offret. Och vad är Marko för en dum filur som babblar på med MGMs närmsta kompis JG? Vore mer än skandal om en eller flera polismän är insyltade direkt eller har läckt som såll till MGMs. Är PW den ende ansvarig för att initialt tömma SDs mobil mm? Har PW också någon uppgift att hålla koll på tråden här? Tror inte på konspirationer och litar på vårt polisväsende oftast men detta fall är så helknäppt att underligt att man börjar tro att allt är möjligt. I negativ bemärkelse. Får därtill känslan av att flera psykiskt instabila med agg mot LW kan ha gaddat ihop sig både IRL och i tråden efteråt vilket är skrämmande. Var fler inblandade indirekt i mordet än paret D? Någon polis? MH?

Peter borde genuint granskad om det inte redan är gjort. Hans förhör lämnar mycket att önska, även ha s diskussion om raderande med SD.
Citera
2020-03-02, 10:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja och både mordvapnet ( armeringsjärn? ) och Lenas mobil kan ju vara ingjutna i betongen Hmm..

Jag trodde att det var en ishacka?
Citera
2020-03-02, 10:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Blir mer intressant att lyssna på rättegången IRL.
Var kan man lyssna?
Citera
2020-03-02, 10:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Akt. 151 sid. 115

Låter bekant.

Du kan väl åtminstone citera! Lika trist som när folk bara en postar en länk
Citera
2020-03-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kände sig Davidssons sig segervissa och med alla triumf på hand då de hade sådana kontakter inom utredningen? Ingen åkte ut på Dalaans larm då hon dog. Och onekligen så försvann väl en del bevisning initialt har det sagts i tråden? Och polisen letade aldrig nära LWs hem och råkade ha oturen att missa henne i fem dygn trots att hon bara låg 150 m från ytterdörren. P*eter W*ickstr*m, To*y Mö*rk och ? Marko börjar kännas lite väl många för att polisen i Örebro inte borde göra en internutredning kring detta. Åtminstone kring PW börjar det lukta så pass ruttet att någon borde gräva mer och se om han döljer även någon personlig kontakt med t ex MH eller av annan anledning bär personligt agg mot offret. Och vad är Marko för en dum filur som babblar på med MGMs närmsta kompis JG? Vore mer än skandal om en eller flera polismän är insyltade direkt eller har läckt som såll till MGMs. Är PW den ende ansvarig för att initialt tömma SDs mobil mm? Har PW också någon uppgift att hålla koll på tråden här? Tror inte på konspirationer och litar på vårt polisväsende oftast men detta fall är så helknäppt att underligt att man börjar tro att allt är möjligt. I negativ bemärkelse. Får därtill känslan av att flera psykiskt instabila med agg mot LW kan ha gaddat ihop sig både IRL och i tråden efteråt vilket är skrämmande. Var fler inblandade indirekt i mordet än paret D? Någon polis? MH?
SD hade ju dessutom skickat ut DIMRIDÅER innan till Polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in