2020-02-16, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu grumlas mitt minne av när man gjorde husrannsakan.

Men det är ju märkligt om det finns bild på ett par skor som finns på foto två timmar före mordet och sedan hittas skorna hos svärföräldrarna.

Han åkte ju med HD till USA (kom inte in) och bilen blev bortforslad från Arlanda. Hans hus borde ha blivit genomsökt i den vevan.

Vad hade han på fötterna vid första anhållandet?
Och skorna borde suttit på fötterna (eller nedpackade) i resväskan?

Det är konstigt att hans kläder inte togs om hand där och då vid anhållandet?
Och resväskan?

Kollades dessa inte alls?
Eller tänker jag helt fel?

Hur kom annars skorna till sommarstället?

Nu har jag inte läst ifatt så det kanske redan varit uppe.

Någon skrev om skor tidigare i tråden, ungefär: "hade han samma skor på sig när han
släpptes ut som han hade när dom plockade in honom", ska gällt första anhållandet,
förmodar jag.
Citera
2020-02-16, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Här i tråden har det skrivits en del om att det kan ha funnits ekonomiska oegentligheter i och med att någon geotour som kommunen hade satsat en del pengar i plötsligt lades ned.

Nu kommer jag inte ihåg exakt men SD och HD var väl ansvariga.
LW kan ha upptäckt dessa oegentligheter och därför måste hon tas bort.

Det var bara spekulationer men det verkar som om polisen inte alls har kollat det spåret.
Hoppas det kommer fram vad tiden går. Jag tror också att det finns mer bakom osämjan än "bara" kärlekslivet.

Örebro kommun ville (kunde) inte ens speca hur mycket pengar som blev lagt på geoeventet.

Det var därför, om jag kunnat, "erbjöd" Honan6 en plats bland utredarna i fallet.
Citera
2020-02-16, 08:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är precis vad jag också tror.
Skrämselpropaganda.

Precis. Regim- och myndighetskritik är farliga saker. Man behöver inte gå så långt som till diktaturstater som Kina.
Citera
2020-02-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Oavsett om det är SD som är GM...

Något sjukt måste det vara med den mannen.

När jag tänker tillbaka vad som framkommit i tråden under den långa tid som gått så har speciellt en bild fastnat i mitt huvud.

Om det stämmer att SD var hos LW på mordkvällen för en fika med kladdkaka... så blir det än värre.

Bilden SD lagt ut en bild på sociala media med en mörkhårig kvinna i bakgrunden (på skärmen) och en kladdkaka med en (tror jag det var) en kniv i. Förhoppningsvis kommer jag ihåg fel var det kanske en tårtspade? Någon som minns?
Detta var efter mordet och han var misstänkt GM! Hur har han tänkt (eller inte tänkt) på omgivningen???

Här är bilden du tänker på, från den 16 december -18, en saffranskrämkaka
var det med en kniv i.

Samt en mörkhårig kvinna med långt hår på dataskärmen:

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2F1f8479f3-ea8c-424e-92c4-3086288b23ba_l.j pg

Bildtext av SD:
"Förberedelser för adventsfirande. Det stod att saffranskrämkakan
var för 8 personer, men det vara bara en rund bit i förpackningen
så jag antar att det var felmärkt och var för 1 person".
Citera
2020-02-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Här är bilden du tänker på, från den 16 december -18, en saffranskrämkaka
var det med en kniv i.

Samt en mörkhårig kvinna med långt hår på dataskärmen:

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fgs-geo-images%2F1f8479f3-ea8c-424e-92c4-3086288b23ba_l.j pg

Bildtext av SD:
"Förberedelser för adventsfirande. Det stod att saffranskrämkakan
var för 8 personer, men det vara bara en rund bit i förpackningen
så jag antar att det var felmärkt och var för 1 person".
Tack... ja det var den bilden! Osmakligt och empatilöst! Usch! Psykologerna må tycka att han är frisk men jag har mina funderingar åt annat håll.

Ps han måste vara stor i maten och väldigt lättkränkt... ds

Undrar vad han tycker om maten i häktet efter snart ett halvår? Tur att han inte har några vassa verktyg att tillgå där.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-02-16 kl. 09:27.
Citera
2020-02-16, 09:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det kanske är just spermaprovet de skickade till motsvarigheten till NGC i Nederländerna. För att få hjälp att åldersbestämma det.
Just så. Vill minnas vi disktuerat det tidigare och då framkom att Nederländerna låg i framkant att tidsbestämma sädesvätska.
Citera
2020-02-16, 09:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du får tänka på att det endast är en stämningsansökan. LW kan mycket väl visat hoten för flera personer, vilket vi måste ha fupen för att kunna se. Jag kan inte se vad det skulle ha för betydelse för själva åtalet, vilket inte Hiding heller verkar tycka (om det nu är så att fler fått se dessa hot).
Antalet personer som har läst eller hört talas om dödshoten från SD borde väl vara rätt ointressant. De dödshot som skall finnas skall ju (om jag förstår dig rätt) finnas ordentligt dokumenterade. I det ena fallet i form av en skärmdump, och i det andra som inspelat ljud från ett telefonsamtal mellan SD och LW. Det man kan undra är ju då varför alla de här vittnena kallas för att styrka att de här hoten finns. Är det inte enklare att bara visa skärmdumpen och spela upp telefonsamtalet på rättegången?
Senast redigerad av Draifos 2020-02-16 kl. 10:03.
Citera
2020-02-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det finns detaljer som pekar mot att saker raderats för LW efter att hon dödats.

Kan du säga något om vad det är för typ av detaljer, hot eller
burkletande eller annat?
Citera
2020-02-16, 09:53
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Just så. Vill minnas vi disktuerat det tidigare och då framkom att Nederländerna låg i framkant att tidsbestämma sädesvätska.

Ur gårdagens NA:

https://www.na.se/artikel/han-tog-over-hos-polisen-nar-forra-spaningsledningen-fick-sparken-fran-hjarstamordet-manga-utmaninga r?referrer=app

NAs reporter:
-Ni har varit i kontakt med NFC:s motsvarighet i Nederländerna. Hur har de kunnat hjälpa er?

Spaningsledare Mikael Nyqvist:
- De har andra metoder än NFC att utföra vissa undersökningar. Det är det de gjort i Nederländerna, vissa förfinade metoder.
Citera
2020-02-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack... ja det var den bilden! Osmakligt och empatilöst! Usch! Psykologerna må tycka att han är frisk men jag har mina funderingar åt annat håll.

Ps han måste vara stor i maten och väldigt lättkränkt... ds

Undrar vad han tycker om maten i häktet efter snart ett halvår? Tur att han inte har några vassa verktyg att tillgå där.

Ja, eller hur. Symboliken; saffranskakan - Lena gillade att baka och att bjuda på fika,
en kniv huggen i kakan. Den mörkhåriga kvinnan på skärmen i bakgrunden, inte alls
långsökt att tänka att hon är en symbol för Lena.
Citera
2020-02-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Har missat var hennes telefon befunnit sig vid mordet och efter. Inloggningen på hennes konto krävde väl dubbelverifiering har jag för mig jag läst och hade någon, troligen SD, tillgång till Lenas telefon så går det ju att logga in och bekräfta med hennes mobil när man glömt sitt lösenord. Bara en tanke.... kan ha helt fel

Lite om mobilen.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Sid:14

Citat:
Citat:
PM gällande avstängning av Lena Wesströms försvunna mobiltelefon
(protokollbilaga, IT-protokoll Lena Wesström, del 4, sid 1562) till styrkande av
att telefonen stängs av kl 01.41 den 15 maj 2018 samt att det sker genom
batterislut eller manuell avstängning
Citera
2020-02-16, 09:57
Medlem
sommarljums avatar
Ur gårdagens NA

Grannarna kan inte tro att det är Stefan som har mördat. Han beskrivs som glad, trevlig och hjälpsam på alla vis.

https://www.na.se/artikel/grannarna-i-hjarsta-efter-atalet-hoppas-nu-bara-det-ar-ratt-person-de-gripit?referrer=app
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in