2020-02-28, 16:35
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta ekonomiska motiv - vari skulle det bestå?

Det har talats om möjligt ekonomiskt fiffel med geoturen som de anordnade. Se i tråden för Honans gräv om detta. Frågor har ställts om hur paret D haft råd med allt resande också.
Citera
2020-02-28, 16:35
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Skon hade han på sig två timmar före mordet. Sedan återfanns de vid svärföräldrarnas stuga. Rengjorda, men med hennes DNA under plösen. Han hade ingen förklaring själv när det gäller DNAt men de kanske kommer på något i efterhand.

Bra, du är uppmärksam och håller dig till fakta. Skönt med tanke på att både reimer och carina inte svarar när de ertappas med felaktiga uppgifter.

Det finns både oerhört starka indicier och en stark teknisk bevisning som tydligt visar att Stefan är en sjuk och brutal mördare som snart glöms bort att ruttna i fängelse.
Gud give att hans barn aldrig mer behöver träffa honom.
Citera
2020-02-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det har talats om möjligt ekonomiskt fiffel med geoturen som de anordnade. Se i tråden för Honans gräv om detta. Frågor har ställts om hur paret D haft råd med allt resande också.
Alldeles för luddigt för att vara ett mordmotiv. Nej, för perifert. Inget sånt löses av att döda L.
Citera
2020-02-28, 16:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja Stockholms blodbad 1520 verkar ligga i lä..

Nä tror som sagt fällande pga allt sammantaget samt avfärda HD som ej tillförlitlig pga psykisk sjukdom

Mja, läste faktiskt om Stockholms blodbad häromdagen, jag är ett oskyldigt offer för bokrean och köpte på mig en djävla massa böcker om historia, ett stort intresse jag har och jag kan ärligt säga att de blodmängder de funnit hos MGM inte var av den kvantitet och dignitet som under blodbadet.

De fick väl fram blodet på tvättmaskinen med luminol, blodet var inte synligt för blotta ögat.

Påminner om styckmordet i Boden där de hittade blod i KJ;s bil med just luminol, blodet var ju inte synligt för ögat men tack vare luminol så kunde de hitta spåren efter offret.
Citera
2020-02-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja men om man analyserar MGM beteende över tid ses hans
metod mot LW: psykologisk kontroll On/Off > mordhot> mord

Strategi: Tysta LW och få in HD i förhållande igen

Mål? - Jag tar inte gift på ekonomiskt motiv men det står högst upp på min lista.

Även jag har börjat tänka så. Och kanske passar skilsmässan in där. Men varför fullföljde de den? Anade de att SD skulle åka dit och att de är skilda gör att HD inte har ansvar för SDs skulder?

Förresten är även detta motiv ganska snett. Kanske fick SDs storhetsvansinne honom att tro att han inte skulle åka dit.
Citera
2020-02-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du fortsätter att upprepa att LW ska ha stalkat SD. Jag har inte funnit något om det i fup. Lust att ge info var sådan uppgift framgår?

Jag håller med Rosamund, jag upplever oxå att LW är oerhört påstridig i vissa chattar/mail. Hon accepterar inte att SD inte vill träffa henne.
Citera
2020-02-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, läste faktiskt om Stockholms blodbad häromdagen, jag är ett oskyldigt offer för bokrean och köpte på mig en djävla massa böcker om historia, ett stort intresse jag har och jag kan ärligt säga att de blodmängder de funnit hos MGM inte var av den kvantitet och dignitet som under blodbadet.

De fick väl fram blodet på tvättmaskinen med luminol, blodet var inte synligt för blotta ögat.

Påminner om styckmordet i Boden där de hittade blod i KJ;s bil med just luminol, blodet var ju inte synligt för ögat men tack vare luminol så kunde de hitta spåren efter offret.
Luminol är guds gåva till polistekniker. Du kan skura till händerna blöder (!) de hittar blodspåren ändå. Därför ska man aldrig begå mord inomhus . Vilket tydligen även SD begrep. Han har säkert läst in sig på en del kriminalteknik. Han verkar ju väldigt nöjd där han sitter och småskrattar mellan sina advokater. Men det är klart - han är säkert upplyft att ha så mycket folk omkring sig när han suttit isolerad i ett halvår. Tror inte han begriper stundens allvar. Det är en teaterscen med honom i huvudrollen, han trivs som fisken i vattnet.
Citera
2020-02-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, jag har svårt att släppa MGK speciellt nu när alla förhör är åtkomliga för oss, jag förstår helt enkelt inte hur Hiding så kategoriskt kunde friskriva henne, i min värld så har hon ett större motiv att ta BO av daga än MGM, han hade ju fortfarande möjligheten att njuta av båda frukterna.

Känns inte bra helt enkelt.
Jag blir också osäker på HD efter att ha läst FUP men inte heller i HDs situation är mord ngn lösning. Så Ang motiv håller jag inte med dig.
Senast redigerad av Elsa2020 2020-02-28 kl. 16:50.
Citera
2020-02-28, 16:50
Medlem
Fråga: Den här journalisten F*redrik U*ndevik som lämnar tips till polisen i aktbilaga 151 sida 115 och hans arbete om fallet. Har hans teorier baserade på hans källor kollats upp?
Han svamlar om någon isyxa och pekar just ut SD och HD på bild som Person 1 och Person 2.

För övrigt en lång intervju som är fruktansvärt störig att läsa pga att den skrivits ned efter exakta formuleringar med ääh, eeh, mmm..... Vet inte om han är nervös eller om hans uppgifter vobblar överlag. Hur som helst, så orkade jag inte ta mig igenom den ordentligt. Men någon annan kanske har haft tålamodet?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-28 kl. 16:55.
Citera
2020-02-28, 16:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Luminol är guds gåva till polistekniker. Du kan skura till händerna blöder (!) de hittar blodspåren ändå. Därför ska man aldrig begå mord inomhus . Vilket tydligen även SD begrep. Han har säkert läst in sig på en del kriminalteknik. Han verkar ju väldigt nöjd där han sitter och småskrattar mellan sina advokater. Men det är klart - han är säkert upplyft att ha så mycket folk omkring sig när han suttit isolerad i ett halvår. Tror inte han begriper stundens allvar. Det är en teaterscen med honom i huvudrollen, han trivs som fisken i vattnet.

Visst är det och tekniken går ju framåt hela tiden så det kommer att bli allt svårare att komma undan från sina missgärningar vilket är bra, om folk slutade ha ihjäl varandra skulle vi på Flashback kunna skaffa oss ett riktigt liv och inte sitta och nörda oss till döds med sådana här frågor.

Jag skulle få det mycket tråkigare men kanske mera tid för alla dessa gamla fina kyrkor vi har i landet.

Har också läst om hur MGM har uppträtt i rätten och finner det lite osmakligt med dessa skratt men jag tror att de kom när åklagaren redogjorde för saker som hon inte riktigt hade full koll på till skillnad från MGM, verkade vara under den tekniska delen med olika djävla appar och annat fanstyg som det hände.
Citera
2020-02-28, 16:54
Medlem
Citat:
Detta ekonomiska motiv - vari skulle det bestå?

Genom FUP har påvisats hans ekonomiskt pressade situation efter skilsmässan dessutom finns hans kontoutdrag bifogade. Så matten är inte så svår.

Genom att få HD och flytta tillbaka in i huset igen skulle hon betala både lån och löpande utgifter, SD skulle slippa/kontrollera strypkopplet HD har på honom -att det är hennes goda vilja på vilken han kan bo kvar i huset då han ej fick lån och pengarna för och bo kvar kommer via henne.

Han fattar att när HD träffar en ny kommer de vilja ha ett gemensamt boende och hon behöver pengarna. Därför blev det akut move när det eskalerade mellan HD och Sillen.

I annat fall måste SD lämna huset för han kan inte pynta för det själv.

Sen finns det andra fördelar som att HD sköter markservicen och barnuppfostran något SD bevisligen inte kan hantera särskilt väl. Det ger han både fritid och ansvarsfrihet att hålla på med annat..

Han äger och hon pyntar in. Han säkrar sin ekonomiska trygghet och levnadsstandard.

Han har säkert inga planer på att gifta om sig med henne. Det ger också att den dag de separerar, kanske när barnen är större, gör han, som ägare, vinsten på huset inte hon.

Och allt är ren spekulation från min sida
Senast redigerad av viperstyle 2020-02-28 kl. 17:01.
Citera
2020-02-28, 17:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ur liverapport:

När åklagaren går igenom hur wifi-positionering av mobiltelefoner fungerar skrattar 45-åringen. Han försöker dölja skrattet genom att hålla en hand framför munnen.

Han är vidrig.

Edit: Att den mannen är oskyldig är lika sannolikt som att jag mördade Lena.

Som sagt... inför nämndens ledamöter...
Har den mannen i filter?
Han gräver sin egen grav med hjälp av sin arrogans och ”sociala tondövhet”...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in