2020-02-29, 14:15
Medlem
1, Hade SD förhållande med fler än HD och LW?

Läser avlyssningen mellan J*erry och SD.
J nämner att SD skickat en bild till honom med texten "one down and two to go"
J: "Jag vet inte vad du sitter på, men det är tydligt att du legat med den, nu ska du ligga med dom andra."
Eller vad gäller saken?

2. J*erry pratar om att han raderar chattar i paddan, mobil och dator osv och den sista chatten om "tanten på 64 år". Är det vittnet som pratar om att hon iakttog en man under mordnatten som gick utanför hennes bostad?

aktbilaga 154

Btw… Den där J är så hispig och angelägen att framstå som oskyldig att han nästan framstår som skyldig.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-29 kl. 14:19.
Citera
2020-02-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Jo du verkar ju lida lite av samma problematik..

Om det nu handlar om nervositet så kan det ju f.ö.vara intressant att notera vad som orsakar denna nervositet dvs när det börjar “bränna till”.
Pressen
Citera
2020-02-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, skratten kom när åklagaren skulle redogöra för vissa tekniska funktioner som användes av de två, kan ju helt enkelt vara så enkelt att MGM skrattade åt den bristande kompetensen som åklagaren visade (enligt honom).
Ha ha.. Absolut!Inkompetetna tekniskt förstod han säkert.
Citera
2020-02-29, 14:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är inte ovanligt med teater.(Tolka det som du vill.)

Nej det är inte ovanligt med teater i både TR och HR men det brukar ofta vara yrkeskriminella som Dödspatrullen och Shottaz som står för den sortens teater,Nu handlar det om en helt ostraffad 2 barns far som bokstavligt talat slåss för sitt liv.Är det något jag lärt mej utav svenskt rättsväsen så är det att attityd,hållning,och respekt för sittande rätt kan ha en avgörande roll för vilket straff du får.
Citera
2020-02-29, 14:19
Medlem
Citat:
Hmm, vad är det LGWP säger, "hata slumpen" om hon nu hade två privata och en av dem var dedikerad för Geocash så kan man ju tycka att någon av dem vore första alternativet.

Men det har säkert ingen betydelse för fallet så det är väl bara att släppa antar jag, men konstigt tycker ju jag det är, att ta med sig sin jobblur ut istället för någon av sina privata.

Jag har inte läst att det är en just jobbtelefon som saknas, men
jag har åtskilligt kvar att läsa, så den infon kanske finns någonstans
och som @Remark har läst.

Vad jag däremot läst är att det är Lenas Samsung Galaxy S7
som fortfarande saknas.

I ett inlägg igår kväll skrev jag bl a att två mobiler låg på hennes
köksbänk, den ena av märket Lenovo, den låg på laddning, den
andra var en Samsung, den var påslagen.
Citera
2020-02-29, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Dråpligt! Ja flina och skratta får han göra på Kumla, den saken är klar.
Otäckt att tänka på att Lena levde på lånad tid 13-14 maj SD hade redan bestämt sig att hon måste dö.

Måtte det göras en netflix om detta fall, pastor, religion, skattjakter, poliskonspirationer, trekanter med strapons, sjuksystrar som hjälper mördare, medarbetare på sjukhuset som får larm för att mördaren kontaktar dom, slagsmål på event, olika partners samma dag, en porrsurfande översättare på universitetet som ljuger i polisförhör, ja listan kan göras hur lång som helst.

Det fetade: Var i FUP finner man detta?
Citera
2020-02-29, 14:22
Medlem
Citat:
Mja, skratten kom när åklagaren skulle redogöra för vissa tekniska funktioner som användes av de två, kan ju helt enkelt vara så enkelt att MGM skrattade åt den bristande kompetensen som åklagaren visade (enligt honom).

Psykopater är ofta självgoda och tror sig vara förmer.
Citera
2020-02-29, 14:22
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ha ha.. Absolut!Inkompetetna tekniskt förstod han säkert.
Bristande kompetens... sökte journalisten jobb hos tokfan Stefan Davidsson, troligen inte.
Mytomanen med korvstoppningsproblematik.
Citera
2020-02-29, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Om du vill få nämndemännen och domaren på din sida så är nog inte skratt och hånleende det smartaste schackdraget
Vet du att jag är så juridiskt konservativ, så jag hoppas att svenska domstolar inte dömer på upplevelser de får, utan att de domar som avkunnas baseras på fakta.

Men du tänker alltså på ett annat sätt än jag?
Du ser en HF som ett sorts schackparti?
Oj, oj. Mycket skall man behöva läsa innan ögonen slocknar..
Citera
2020-02-29, 14:23
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Jovisst men då kan jag även tolka det som en nedvärderande/ lättad reaktion på att han har ett övertag på detta område. Med det inte sagt att det i sig är bevis i någon riktning men tycker ändå att det är värt att notera. Personligen hade jag nog reagerat med suckar och skruvningar om jag upplevde inkompetens hos någon som anklagar mig och inte funnit det lustigt alls. Särskilt inte i denna allvarliga situation om jag riskerar ett långt fängelsestraff, då hade jag istället blivit mycket bekymrad över inkompetensen snarare än lättad.
Citera
2020-02-29, 14:24
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.dykarna.nu%2Fdykare% 2F2351.html

Några belägg, TM har i alla fall skrivit till Yoda i Dykarbloggen,
se länk ovan.

SD:s/Yodas profil, gå till Gästboken, sidan 8.

2003-01-06 19:29:00
Där skriver T*ony M*öörk till Yoda:

"Du, saknar dina inlägg i forumet! Yoda har väl inte tacklat av
i sin förmåga att kunna allt om värdelöst vetande!"

Ja, det länkade jag ju till. Men kommentarerna antydde inte närmare bekantskap än forumet. Jag svarar ju dig nu och vi är ju inte vänner privat.
Citera
2020-02-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD ska ut och mörda LW natten till den 12:e, men LW gav upp väntan vid mötesplatsen eftersom han oplanerat blev uppehållen av en polispatrull. Då blir han stressad och uppger impulsivt falsk identitet. Han tänker inte på det han nyss berättat kan komma att kontrolleras senare - d v s att det var han som ringde polisen om ett hotfullt gäng... Goddag yxskaft, SD!

Men var han tvungen att prata med poliserna? Eftersom han själv ringt Polisen, så visste han ju att en patrull var på väg... Varför aktade han sig i så fall inte lite mer från att bli "upptäckt" av polisen? Dessutom, varför mörda ngn exakt samma kväll man själv uppmärksammat polisen? Jag tror på din teori men undrar ändå hur d går ihop...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in