2020-02-29, 10:42
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå både Peter Wii kström och Möörk deltig i arbetet TROTS ATT de båda var peron,igt bekanta med SD
Dtte pga av personalbrist

Jag rtcker ändå att det är anmärkningsvärt

” Dagen efter, den 16:e, var det mycket som behövde göras då det tagits in datorer och en mobil. Peter fick reda på att Stefan var släppt och diskuterade det med sina kollegor. Han sa till sin chef, Stefan Widen, att han kände Stefan och att han föregående dag avstått för att medverka vid husrannsakan. Eftersom det inte fanns andra tekniker att tillgå initialt så beslutades det att Peter ändå skulle ingå i ärendet men inte hantera något från Stefan. Tony Möörk var teknisk koordinator i ärendet. Håkan Hermansson fick ansvar för att tömma mobil och datorer och var den som skulle titta på informationen. De arbetar ofta "över gränserna" i ärenden eftersom de har olika kompetenser och hjälper varandra med tekniska lösningar. Peter är den som har bäst koll på den metod som bedömdes som lämpligast för tömning av Stefans mobil och fick hjälpa Håkan med det tekniska. Det var endast hur de skulle få ut kopior på innehållet som Peter var behjälplig med, inte någon bearbetning av materialet.
Den 16:e hämtades även Lenas dator och mobiler in och det blev Peters ansvar att tömma den utrustningen. Peter påtalade för Möörk och Widen att han även kände Lena men p.g.a. personalbrist pekades han på som ansvarig för tömningarna.

Jodå han arbetade visst med tömningen av SDs mobil - pga av personalbrist.
Bra jobbat och funnet.. hoppas verkligen inte det är pga vänkretsen Lena hittades 5 dagar senare.
För .. sex och samlevnad är starka band som kopplar människor nära varandra.
Det kan vara det som gör att de har så fina blåband mellan SD och polisen. (Skuld och Skam)
Att hon sedan kallas Porrpastorn internt.. är bara för skamligt.
Även hon har rätt till sin sexualitet men.. någonstans tycks hon ha tappat sin moraliska kompass.. troligen var hon i skuld hos någon riktigt "fin" person.
Senast redigerad av Handlr 2020-02-29 kl. 10:47. Anledning: porrpastorn.
Citera
2020-02-29, 10:44
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Flexz, senast inloggad .. finns ingen med det nicket!!

Nicks är inget man kan radera, loggar och foton ska fortfarande vara synliga.
Karln ljuger om sitt nick, varför?
Polisen SDs kompis ljuger för sin chef, vad döljer PW!?
Citera
2020-02-29, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Om detta stämmer, vilket jag inte hoppas, då kommer detta bli en skandal. Personalbrist, då får man väl ta in någon från annan stad, än ta någon som umgås med personen privat.
Självklart, det viktiga är dock att herr Peter "porrpastorn" w inte varit ensam med materialet. Vilket av det jag hann läsa inte skett. Men jag hade bytt tjänster med en annan stad, helt klart. Men jag är jag.
Citera
2020-02-29, 10:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jodå både Peter Wii kström och Möörk deltig i arbetet TROTS ATT de båda var peron,igt bekanta med SD
Dtte pga av personalbrist

Jag rtcker ändå att det är anmärkningsvärt

” Dagen efter, den 16:e, var det mycket som behövde göras då det tagits in datorer och en mobil. Peter fick reda på att Stefan var släppt och diskuterade det med sina kollegor. Han sa till sin chef, Stefan Widen, att han kände Stefan och att han föregående dag avstått för att medverka vid husrannsakan. Eftersom det inte fanns andra tekniker att tillgå initialt så beslutades det att Peter ändå skulle ingå i ärendet men inte hantera något från Stefan. Tony Möörk var teknisk koordinator i ärendet. Håkan Hermansson fick ansvar för att tömma mobil och datorer och var den som skulle titta på informationen. De arbetar ofta "över gränserna" i ärenden eftersom de har olika kompetenser och hjälper varandra med tekniska lösningar. Peter är den som har bäst koll på den metod som bedömdes som lämpligast för tömning av Stefans mobil och fick hjälpa Håkan med det tekniska. Det var endast hur de skulle få ut kopior på innehållet som Peter var behjälplig med, inte någon bearbetning av materialet.
Den 16:e hämtades även Lenas dator och mobiler in och det blev Peters ansvar att tömma den utrustningen. Peter påtalade för Möörk och Widen att han även kände Lena men p.g.a. personalbrist pekades han på som ansvarig för tömningarna.

Jodå han arbetade visst med tömningen av SDs mobil - pga av personalbrist.

Jag tappar hakan!!!

Samme man som instruerar SD om hur han inte ska göra för att raderade bilder ska bevaras (dvs omvänt ; hur man ska göra för att raderade bilder inte ska kunna återskapas) är med och tömmer SDs mobil.

Var det här samma W*ickström som benämnde L*ena för porr-pastorn?
Eller blandar jag ihop det?

Och då är han med och tömmer L*enas dator också fast han även känner L*ena???

Nu var han ärlig och berättar detta.
Men ändå!!!!

Och TM är med också.

Om man nu tänker på hur otroligt manipulativ SD är, och att han har varit ute i det fria läääänge, så har han haft möjligheter att snacka runt överallt. Även om dessa personer är professionella måste det vara väldigt obehagligt att tömma sina vänners enheter i en utredningen som gäller mord på den ena vännen och misstanke om att den andre vännen är mördaren.

Mycket olämpligt i mina ögon.
Citera
2020-02-29, 10:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,inte sitter de väl gravallvarliga vid en rättegång?
De fnissar och hånler självklart.
Det är väl så verkligheten ser ut?

Om du vill få nämndemännen och domaren på din sida så är nog inte skratt och hånleende det smartaste schackdraget
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fnissa och skrattar som mordmisstänkt? Vanligt?

Länka gärna till lite fakta bakom det.

Hans behandling av lw är inte heller inom normalspektrumet, inte heller hennes agerande. Två, tre om HD ska räknas med, själar i en sorglig dance macabre.

Men länka gärna till fakta att mordmisstänkta fnissar och skrattar vid rättegång, man lär sig nya saker varje dag.

Huvudgrejen med inlägget var att ge snoris epitetet EFTF.
Det där med att psykopater skrattar på rättegången är ett allmänt känt fenomen:
Charles Manson laughed at the prosecutors once they outlawed the death penalty in California shortly before he was convicted. He simply said to them that they could only send him back to where he came from (jail).
https://www.city-data.com/forum/politics-other-controversies/2453528-time-end-death-penalty.html
SD uppvisar faktiskt ett liknande beteende nu. Skrattar och flinar:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Nicks är inget man kan radera, loggar och foton ska fortfarande vara synliga.
Karln ljuger om sitt nick, varför?
Polisen SDs kompis ljuger för sin chef, vad döljer PW!?
Inblandad poliskompis ljuger om sitt nick.
Varför?
Citera
2020-02-29, 10:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Står det i aktbilagan att de identifierat SD nu i efterhand?
2 poliser borde enkelt kunna verifiera om det var SD i. Nema problema.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Noster
Ja. identifierad.
Sida 12 - 15 i huvudprotokollet.

Ja han är identifierad- i efterhand - av en av poliserna som mötte upp honom och som sedermera vaktade SDs avspärrade hus.

Men han identifierades inte den kvällen. Han uppgav då avvikande uppgifter.

”Han svarar att han bor i Vivalla men kan inte riktigt redogöra för vart,vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske Sköllersta .”

A 145, sid 12-14
Citera
2020-02-29, 10:50
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Självklart, det viktiga är dock att herr Peter "porrpastorn" w inte varit ensam med materialet. Vilket av det jag hann läsa inte skett. Men jag hade bytt tjänster med en annan stad, helt klart. Men jag är jag.

Nu är inte jag teknisk för fem öre, men om du är it-utbildad, då kan du nog radera saker på "två knapptryck" medans kollegor kollar bort två sekunder, hämtar en kopp kaffe? Nej, här ska man självfallet kalla in expertis från Karlstad, Linköping eller så. Jag hoppas verkligen, om detta stämmer, att någon kommer få det hett om öronen.
Citera
2020-02-29, 10:50
Medlem
Hej
Jag var på rättegången och kollade i onsdags. Avhandlades mest som tidigare info om l och s relation. Tänkte gå fler dagar men undrar om någon vet vad som ska avhandlas vilka dagar?
Vittnesförhör är jag mest intresserad av.
Har letat som en tok efter schema av rättegången men ej hittat nåt.
Citera
2020-02-29, 10:52
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Samme man som instruerar SD om hur han inte ska göra för att raderade bilder ska bevaras (dvs omvänt ; hur man ska göra för att raderade bilder inte ska kunna återskapas) är med och tömmer SDs mobil.

Japp, samme man. Om jag förstod det rätt i fup så skedde det under hösten innan.

Citat:
Var det här samma W*ickström som benämnde L*ena för porr-pastorn?
Eller blandar jag ihop det?

Och då är han med och tömmer L*enas dator också fast han även känner L*ena???

Nu var han ärlig och berättar detta.
Men ändå!!!!

Ja, det tycker jag ändå ger honom lite förtroende - att han självmant nämner detta.

Citat:
Och TM är med också.

Här finns större frågetecken. Har nån stött på nåt förhör med TM?
Citera
2020-02-29, 10:52
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson

Ja. identifierad.
Sida 12 - 15 i huvudprotokollet.

Ja han är identifierad- i efterhand - av en av poliserna som mötte upp honom och som sedermera vaktade SDs avspärrade hus.

Men han identifierades inte den kvällen. Han uppgav då avvikande uppgifter.

”Han svarar att han bor i Vivalla men kan inte riktigt redogöra för vart,vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske Sköllersta .”

A 145, sid 12-14

Jag har skrivit om detta två gånger tidigare, igår. Detta finner jag oerhört märkligt. Om poliserna tagit SDs personnummer och slår på denne, då kommer info samt körkortsbild alt id-kortsbild. Blev stoppad av polisen en gång, hade inte mitt körkort med, stod så jag skymtade skärmen på mobilen som polismannen slog på, där poppade min bild upp m.m. Skedde inte detta den gången!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in