Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Jodå både Peter Wii kström och Möörk deltig i arbetet TROTS ATT de båda var peron,igt bekanta med SD
Dtte pga av personalbrist
Jag rtcker ändå att det är anmärkningsvärt
” Dagen efter, den 16:e, var det mycket som behövde göras då det tagits in datorer och en mobil. Peter fick reda på att Stefan var släppt och diskuterade det med sina kollegor. Han sa till sin chef, Stefan Widen, att han kände Stefan och att han föregående dag avstått för att medverka vid husrannsakan. Eftersom det inte fanns andra tekniker att tillgå initialt så beslutades det att Peter ändå skulle ingå i ärendet men inte hantera något från Stefan. Tony Möörk var teknisk koordinator i ärendet. Håkan Hermansson fick ansvar för att tömma mobil och datorer och var den som skulle titta på informationen. De arbetar ofta "över gränserna" i ärenden eftersom de har olika kompetenser och hjälper varandra med tekniska lösningar. Peter är den som har bäst koll på den metod som bedömdes som lämpligast för tömning av Stefans mobil och fick hjälpa Håkan med det tekniska. Det var endast hur de skulle få ut kopior på innehållet som Peter var behjälplig med, inte någon bearbetning av materialet.
Den 16:e hämtades även Lenas dator och mobiler in och det blev Peters ansvar att tömma den utrustningen. Peter påtalade för Möörk och Widen att han även kände Lena men p.g.a. personalbrist pekades han på som ansvarig för tömningarna.”
Jodå han arbetade visst med tömningen av SDs mobil - pga av personalbrist.
Jag tappar hakan!!!
Samme man som instruerar SD om hur han inte ska göra för att raderade bilder ska bevaras (dvs omvänt ; hur man ska göra för att raderade bilder inte ska kunna återskapas) är med och tömmer SDs mobil.
Var det här samma W*ickström som benämnde L*ena för porr-pastorn?
Eller blandar jag ihop det?
Och då är han med och tömmer L*enas dator också fast han även känner L*ena???
Nu var han ärlig och berättar detta.
Men ändå!!!!
Och TM är med också.
Om man nu tänker på hur otroligt manipulativ SD är, och att han har varit ute i det fria läääänge, så har han haft möjligheter att snacka runt överallt. Även om dessa personer är professionella måste det vara väldigt obehagligt att tömma sina vänners enheter i en utredningen som gäller mord på den ena vännen och misstanke om att den andre vännen är mördaren.
Mycket olämpligt i mina ögon.