2020-02-29, 10:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Vad har han för nick på geocatch?
Tycks mig som han känner ett väldans hat mot LW, undrar hur hans alibi är 14 maj?
Ingen annan nämner ordet porrpastor, han verkar tänka mycket på porr och knullande.
Singel och bor i Örebro vad jag förstår, känns olustig direkt. Medhjälpare?

Peter Wickström säger själv i förhöret att det är ”Flexz”.
Är det nån av våra geocachekunniga som kan verifiera att det finns ett sådant konto?
Citera
2020-02-29, 10:32
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Polisen hade ju väldiga besvär med att hitta BO, 150m hemifrån...
Sedan har ju Polisen hjälpt Stefan med råd och tips hur man raderar data och bilder i telefoner, kanske också annat smått och gott.
Tex hur man gör sig av med mordvapen, kläder osv

Nu får ni lugna ner er lite. PW är it-forensiker anställd på polisen. Han uppgav självmant, när han förstod att det var SD:s adress de skulle till, att han är vän med SD och därför inte borde följa med på denna husrannsakan. Han gick aldrig med in och en patrullbil hämtade honom och körde honom därifrån.
Citera
2020-02-29, 10:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Dyker in här, följt tråden ett bra tag. Visst är SD skyldig, men lite för mycket slump att denna polis nyttjar ett språkbruk som, ni vet vad. Sedan är det tragiskt om det är den personen förmedlar kunskaper om hur man döljer och raderar saker.
Hade jag varit hans chef hade jag jobbat för en skriftlig varning.
Det är inte en speciellt avancerad kunskap att det inte räcker med att radera filer för att de ska försvinna.
Många känner till att man måste skriva över filer.
Så att han släppte den informationen tycker jag inte man kan anklaga polisen för.

Jag är mer intresserad av att veta om SD:s poliskompisar har varit inblandade i utredningen.
En del IT-frågor har lämnats obesvarade, eller så har polisen inte fått fram information, där jag tycker att be borde ha fått det.
Är det SD:s poliskompis som har varit inblandad i utredningen eller inte?
Om han inte har deltagit i utredningen så skulle det vara bra att få veta det och avfärda honom.
SD manipulerar alla, så varför skulle han inte kunna manipulera poliser också.
Citera
2020-02-29, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Så "oerfaren" var hon ju uppenbarligen inte. Jag har inte orkat (eller haft tiden)att fördjupa mig alltför mycket i den maffiga FUP:en. Läser styckvis och då är det svårare att få ihop sammanhanget. När ungefär inledde Lena relationerna med de övriga männen? Hon var ju uppenbarligen riktigt förälskad i SD, tänker om hon var tillsammans med de övriga männen för att göra SD svartsjuk? I samband med att SD började försöka dra sig ur, i tiden med att Hanna började tillfriskna?
Självklart var hon oerhört förälskad i honom.Det kan mycket väl varit så att hon försökte göra honom svartsjuk,men hon var med all sannolikhet himlastormande förälskad i honom.Han har en farlig charm,en utstrålning hon föll pladask för. Det handlar om åtrå.En farlig sådan. Han var ju inte KÄR i henne på det sättet. Det ingick ju aldrig i hans plan att lämna sin fru för denna sexleksak.Det kan mkt väl varit så att han även poängterat gång på gång att han var gift,att samma förutsättningar gällde.. Att hon inte fick avslöja det för frun på några villkor.Han kan ha sagt att om du avslöjar det för frun så får du mig inte ändå.Det är så det går till!Det är inte alltid en dans på rosor att va en simpel älskarinna.Jag kan nu i efterhand villigt erkänna att det är simpelt gjort att delta som älskare/älskarinna.Simpelt mot frun i detta fall.Det VISSTE Stefan.

Ja! Jag skulle idag ha både vilja samt intresse för att vara en Förtroendeman inom kriminalvård för långtidsdömda bland annat.Jag har ett stort intresse i att försöka se människan bakom brottet.Inte bara i detta fallet utan rörande människor i stort.
Ingen är utan skuld.Vi alla människor har fel och brister.Inte minst jag.
Det viktiga för mig är att försöka vara ett föredöme med en god människosyn idag.
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jodå både Peter Wii kström och Möörk deltig i arbetet TROTS ATT de båda var peron,igt bekanta med SD
Dtte pga av personalbrist

Jag rtcker ändå att det är anmärkningsvärt

” Dagen efter, den 16:e, var det mycket som behövde göras då det tagits in datorer och en mobil. Peter fick reda på att Stefan var släppt och diskuterade det med sina kollegor. Han sa till sin chef, Stefan Widen, att han kände Stefan och att han föregående dag avstått för att medverka vid husrannsakan. Eftersom det inte fanns andra tekniker att tillgå initialt så beslutades det att Peter ändå skulle ingå i ärendet men inte hantera något från Stefan. Tony Möörk var teknisk koordinator i ärendet. Håkan Hermansson fick ansvar för att tömma mobil och datorer och var den som skulle titta på informationen. De arbetar ofta "över gränserna" i ärenden eftersom de har olika kompetenser och hjälper varandra med tekniska lösningar. Peter är den som har bäst koll på den metod som bedömdes som lämpligast för tömning av Stefans mobil och fick hjälpa Håkan med det tekniska. Det var endast hur de skulle få ut kopior på innehållet som Peter var behjälplig med, inte någon bearbetning av materialet.
Den 16:e hämtades även Lenas dator och mobiler in och det blev Peters ansvar att tömma den utrustningen. Peter påtalade för Möörk och Widen att han även kände Lena men p.g.a. personalbrist pekades han på som ansvarig för tömningarna.

Jodå han arbetade visst med tömningen av SDs mobil - pga av personalbrist.

Möörk har jag heller inte sett nånstans själv upplysa om situationen. Har du? I så fall var?
Citera
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Jodå både Peter Wii kström och Möörk deltig i arbetet TROTS ATT de båda var peron,igt bekanta med SD

” Dagen efter, den 16:e, var det mycket som behövde göras då det tagits in datorer och en mobil. Peter fick reda på att Stefan var släppt och diskuterade det med sina kollegor. Han sa till sin chef, Stefan Widen, att han kände Stefan och att han föregående dag avstått för att medverka vid husrannsakan. Eftersom det inte fanns andra tekniker att tillgå initialt så beslutades det att Peter ändå skulle ingå i ärendet men inte hantera något från Stefan. Tony Möörk var teknisk koordinator i ärendet. Håkan Hermansson fick ansvar för att tömma mobil och datorer och var den som skulle titta på informationen. De arbetar ofta "över gränserna" i ärenden eftersom de har olika kompetenser och hjälper varandra med tekniska lösningar. Peter är den som har bäst koll på den metod som bedömdes som lämpligast för tömning av Stefans mobil och fick hjälpa Håkan med det tekniska. Det var endast hur de skulle få ut kopior på innehållet som Peter var behjälplig med, inte någon bearbetning av materialet.
Den 16:e hämtades även Lenas dator och mobiler in och det blev Peters ansvar att tömma den utrustningen. Peter påtalade för Möörk och Widen att han även kände Lena men p.g.a. personalbrist pekades han på som ansvarig för tömningarna.

Detta är synnerligen i intressant, PW kände både SD Och LW, deltog i utredningen ändå.
Han var geocachare som blivit nobbad av LW?
Vilket nick lekte han under?
Draifos, du är något stort på spåren här, förlåt om jag varit taskig mot dig tidigare.
Den konspiration du anar är mycket verklig och mycket obehaglig, undrar om den sträcker sig ännu längre in i rättsväsendet.
Citera
2020-02-29, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fnissa och skrattar som mordmisstänkt? Vanligt?

Länka gärna till lite fakta bakom det.

Hans behandling av lw är inte heller inom normalspektrumet, inte heller hennes agerande. Två, tre om HD ska räknas med, själar i en sorglig dance macabre.

Men länka gärna till fakta att mordmisstänkta fnissar och skrattar vid rättegång, man lär sig nya saker varje dag.

Huvudgrejen med inlägget var att ge snoris epitetet EFTF.

Ja,inte sitter de väl gravallvarliga vid en rättegång?
De fnissar och hånler självklart.
Det är väl så verkligheten ser ut?
Citera
2020-02-29, 10:40
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Peter Wickström säger själv i förhöret att det är ”Flexz”.
Är det nån av våra geocachekunniga som kan verifiera att det finns ett sådant konto?
Flexz, senast inloggad .. finns ingen med det nicket!!
Citera
2020-02-29, 10:40
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:

Om detta stämmer, vilket jag inte hoppas, då kommer detta bli en skandal. Personalbrist, då får man väl ta in någon från annan stad, än ta någon som umgås med personen privat.
Citera
2020-02-29, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,inte sitter de väl gravallvarliga vid en rättegång?
De fnissar och hånler självklart.
Det är väl så verkligheten ser ut?

OK, ingen annan fakta än det? Nå, då lärde jag mig inget nytt denna dag. Hittills iallafall.
Citera
2020-02-29, 10:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nu har jag inte läst just det du skriver om, men om dom kan konstatera att det är blod så förstår jag att åklagaren vill nämna det.

FP är trolig BP. Om man hittar blod i hans tvättmaskin betyder det inte att tvättmaskinen är BP. Men det förstår du kanske. Kan tänka mig att han tvättat blodiga kläder eller i övrigt hanterat tvättmaskinen med blod på sig, som fastnat på/i den.

Japp. Han har tvättat under natten.

Det står i ÅKs direktiv att hon vill ha mer information om den tröja han tvättar mitt i natten https://forumbilder.com/i/ro82
Citera
2020-02-29, 10:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Otroligt att poliser får utreda sin kompis.
Jag är inte så konspiratorisk att jag tror att de har förfalskat något men de kan ju ha "missat" lite info.
"Fel" kan ju alla råka göra.
Någon annan polis borde kontrollera i de fall de har misslyckats med att få fram information.
Just nu kommer jag inte ihåg exempel men det finns en del saker de inte har fått fram om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in