Jamen detta är ju en jättekonstig händelse den 11-12 maj-18.
Aktbilaga 145, sid 13-14.
Båda poliserna reagerar på hans underliga beteende.
Nu har jag ingen koll ännu, men jag misstänker att här är L*ena ute och flackar runt. En vända som jag minns är att hon rundar hörnet Rättarevägen och är på väg mot Vivallaskogen. Är det där hon ropar Hallå, hallå jag är vid Fågelbärsgatan?
Och här är ju gång/cykelbron åter i fokus.
Poliserna blir så misstänksamma mot SD att de t. om ber honom visa händerna!!! När händer det när man ringer in för att få hjälp?
Lägg märke till min fetning:
"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser
ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under
jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut
händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande
som jag ser under hans jacka.
Jag minns att jag frågar honom vart han bor, han svarar att han bor i Vi valla men kan inte
riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får
jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. "
Det verkar lite konstigt också när de gör slagning på mannen som säger att an bor i Vivalla (!), det verkar ju inte som att han uppger sin verkliga identitet!
Pannlampa har han på sig också! Ingenting stämmer med denna man, säger polismännen.
Ja, det verkar ju mer än märkligt....
Jag är ledsen att polismännen inte bad om identifikation av SD och att de inte kollade under jackan.
Jag tror nämligen att han hade det hårda mordvapen under jackan som han mördade L*ena med. Men det får vi aldrig veta.
Tänk hur mycket konstiga uppdrag poliserna får åka på.
).