2020-02-28, 21:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
145 är det.
Jag kan inte redigera nu ...
😖

Jamen detta är ju en jättekonstig händelse den 11-12 maj-18.

Aktbilaga 145, sid 13-14.

Båda poliserna reagerar på hans underliga beteende.

Nu har jag ingen koll ännu, men jag misstänker att här är L*ena ute och flackar runt. En vända som jag minns är att hon rundar hörnet Rättarevägen och är på väg mot Vivallaskogen. Är det där hon ropar Hallå, hallå jag är vid Fågelbärsgatan?

Och här är ju gång/cykelbron åter i fokus.
Poliserna blir så misstänksamma mot SD att de t. om ber honom visa händerna!!! När händer det när man ringer in för att få hjälp?

Lägg märke till min fetning:

"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser
ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under
jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut
händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande
som jag ser under hans jacka.

Jag minns att jag frågar honom vart han bor, han svarar att han bor i Vi valla men kan inte
riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får
jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel.
"

Det verkar lite konstigt också när de gör slagning på mannen som säger att an bor i Vivalla (!), det verkar ju inte som att han uppger sin verkliga identitet!

Pannlampa har han på sig också! Ingenting stämmer med denna man, säger polismännen.

Ja, det verkar ju mer än märkligt....

Jag är ledsen att polismännen inte bad om identifikation av SD och att de inte kollade under jackan.

Jag tror nämligen att han hade det hårda mordvapen under jackan som han mördade L*ena med. Men det får vi aldrig veta.

Tänk hur mycket konstiga uppdrag poliserna får åka på.
Citera
2020-02-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Nu har jag ingen koll ännu, men jag misstänker att här är L*ena ute och flackar runt. En vända som jag minns är att hon rundar hörnet Rättarevägen och är på väg mot Vivallaskogen. Är det där hon ropar Hallå, hallå jag är vid Fågelbärsgatan?

Poliserna blir så misstänksamma mot SD att de t. om ber honom visa händerna!!! När händer det när man ringer in för att få hjälp?

"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser
ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under
jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut
händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande

Jag minns att jag frågar honom vart han bor, han svarar att han bor i Vi valla men kan inte
riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får
"

Det verkar lite konstigt också när de gör slagning på mannen som säger att an bor i Vivalla (!), det verkar ju inte som att han uppger sin verkliga identitet!

Pannlampa har han på sig också! Ingenting stämmer med denna man, säger polismännen.

Jag är ledsen att polismännen inte bad om identifikation av SD och att de inte kollade under jackan.

Jag tror nämligen att han hade det hårda mordvapen under jackan som han mördade L*ena med. Men det får vi aldrig veta.

Står det i aktbilagan att de identifierat SD nu i efterhand?
2 poliser borde enkelt kunna verifiera om det var SD i. Nema problema.
Senast redigerad av brus-nilsson 2020-02-28 kl. 22:02.
Citera
2020-02-28, 22:04
Medlem
Minns jag helt fel, var det sperma från 2 personer i LW:s trosor när hon hittades?
Citera
2020-02-28, 22:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Jag har jobbat som journalist i, ja 24 år
är det väl nu. Och, det har resulterat i ett antal serier och olika TV-program både
internationellt och i Sverige då. Öhh, och jag har gjmt rätt så många sådana här program om,
om domstolar och den formen av journalistik, kriminaljournalistik. Jag har gjort en serie som
heter Domstolen som går på Sveriges Television. Och vi har väl gjort 16 timmar varvid, jag
tror det är 23 rättsfall eller något sånt där. Så jag är väl rätt så van vid att vara i både rättssal
och träffa människor som har råkat illa ut, åklagare och advokater och sånt. Ähh, och så
senast så gjorde jag en serie som heter Operation Playa som går på SVT nu också"

"Jag påstår att mordet har begåtts med en isyxa"

"den här
personen som jag pekar ut han borde ju, eller den personen borde ju i så fall ha en isyxa eller
har haft en isyxa, och det är inte svårare än den som man klättrar med kan man ju fråga då,
eller dom ska man kunna klättra med, va. Och, man kan ju helt enkelt fråga kompisar till den
här personen och kanske till och med kompisar här i Polishuset, så kanske man kan få ett svar
om det finns eller har funnits en isyxa. Det är väl den första delen, sen utgår jag ifrån, det är
sånt som jag inte vet, men jag utgår ifrån att i så fall finns det ju spår av den här isyxan. Och
har man då rätt isyxa, så kan man ju alltså jämföra spåren då, ähh, så det är väl det jag menar
då. Och där av ska man då kunna visa vilken isyxa som han har använt sig av"

"Ähh, sen om man går till själva mordplatsen, jag har ju varit där och tittat och funderat och
pratat med mycket människor och så. Och då kommer ju nästa fråga då, att hur det här kan ha
gått till då?"

"Kan den här personen ha genomfört
det här själv? Alltså, kan man hålla i henne då, om hon är så pass stark och skriker och inte
vill vara med på det här. Ähh, och det betvivlar jag, och därav så tror jag att. Jag tror att det är
två personer inblandade i det här. Jag tror att den här personen också var med vid det här
tillfället."

"jag har ju pratat med väldigt mycket människor runt
omkring dom här människorna
. Och, ähh, jag tror att den här personen tror att han är mycket
bättre än er. Han är mycket smartare än er. Ähh, och att han kan göra vad han vill. Och jag
tror att han leker med er, om jag ska vara lite hård. Och, om man nu utgår ifrån att ni har
hållit på i 14 månader och det inte sitter någon frihetsberövad, så är väl han helt enkelt
smartare än er just nu
. Men, det är väl inte meningen att det ska bli så hela vägen."

"Så att, det är väldigt mycket upp till Åsa och det krävs stort mod för att göra det här, men det
har gjorts tidigare, och jag förstår att NFC ligger under Polisen och man är åklagare mitt i
karriären och man ska gå emot sina egna, va. Men, å andra sidan, leder man en
mordutredning. Och jag tror att man behöver köra spåren. Jag tror att man behöver ta, om jag
utgår, det här är ju gissningar, för jag vet ju inte vad ni har i eran utredning, men om jag ska
utgå ifrån att ni har kläder med blod på, så behöver dom köras i England och NFC kommer
inte att lämna ut sina extrakt, utan det är bara om ni kan ta kläderna och åka dit. Och då bör
man köra mot Person 2 givetvis också. Äh, och det är där, jag skulle kunna utveckla det här
rätt så mycket, men då, då skulle jag vilja göra det med åklagaren i så fall. Det är ju det jag
har framfört förut då. Och att jag ser ju gärna om hon vill ställa följdfrågor då, så, så kan hon
kontakta mig i alla fall, va."

"Nej, men om vi, om vi håller oss till motivet, om jag ska försöka säga någonting om det, så är
det ju så att Lena och den där personen har ju haft ett förhållande i alla fall I O års tid på olika
sätt. Alltså, även när hon var gift med Ulf vill jag påstå. Och jag tror att, eller vi kan säga så
här, eller så här - Lena har haft ett förhållande med den där personen och även med den som
hon var gift med förut
. Under den tiden så har, så har det också varit ett förhållande tror jag."

Vilken tomte!!!

Intressant!

Låter bekant på något sätt!

Men här kommer UW in också.
Det känns nytt?
Citera
2020-02-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Minns jag helt fel, var det sperma från 2 personer i LW:s trosor när hon hittades?
Ingen sperma alls i de trosor hon hade på sig.
Citera
2020-02-28, 22:09
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"

Om det nu var så att han ursprungligen skulle mörda Lena i skogen den här kvällen (och därför först ville ringa och tipsa polisen om det galna ungdomsgänget som härjade) antar jag att han lade de planerna på is efter att ha blivit diskrediterad av poliserna (och som till och med tycktes anta att han bar vapen).

Förmodligen var SD inte beredd på att springa in i poliserna då han skulle ut och döda Lena i skogen. När han ändå gjorde beslutade han hastigt och lustigt (och ogenomtänkt) att berätta att han var den som larmat, i syfte att ge fler detaljer om ungdomsgänget. Denna oförutsedda situation ledde dock till att han därefter tvingades improvisera fram ett antal ytterst ogenomtänkta svar på polisernas följdfrågor. Efter att SD lämnade poliserna förstod han därför att han framstått som en galning och att om Lena skulle bli mördad i skogen denna kväll skulle "token med pannlampan" vara den förste att bli misstänkt, snarare än något ungdomsgäng.
Senast redigerad av covfefe... 2020-02-28 kl. 22:11.
Citera
2020-02-28, 22:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det vore trovärdigare om du inte klippt och klistrat som vore du Marjasin.
Förstår du inte att det var LW som var den kontrollerande så har du inte läst hennes oändliga kommunikation med SD. LW var extremt kontrollerande så i detta fann SD sin överman.

Du begår samma misstag som LW då även du tror att dödshoten var livlinor.
Det var den logiken som peppade LW att provocera fram "livlinor" istället för att ta dödsstöten på allvar .

Då har du problem med dina ögon. Jag hoppar framåt på några delar och det meddelar jag också med "sen", "senare". Att du har svårt att hänga med, det är ju tråkigt för dig snoris. Välkommen själv att belysa delar som intresserar dig. Kom in imatchen, eller täpp igen din snoriga näsa. Har under två år inte läst någonting från dig som är intressant, vad jag kan minnas.
Citera
2020-02-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Förhör med Stefan R. Det var tydligen Stefan D själv som angav sin diagnos som "ADD el. likn".
Akt.bil 148 sida 59.
Han tyckte väl att det lät bättre än psykopat...
Citera
2020-02-28, 22:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Står det i aktbilagan att de identifierat SD nu i efterhand?
2 poliser borde enkelt kunna verifiera om det var SD i. Nema problema.

Nä, de tog ju ingen identifikation.
Men som de minns de när de slog på honom bodde personen på annat ställe än Vivalla ( ).

Aktbil 145, sid 14:
[...]"Jag minns att jag frågar honom vart han bor, han svarar att han bor i Vi valla men kan inte
jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi
efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, , jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske
Sköllersta. Jag minns inte om vi konfronterade honom med det eller om det var något jag och
kollegan diskuterade eftersom. Han uppgav endast sitt personnummer, vi tog inget ID.
"[...]

sid 12:
[...]"Jag har efter mordet på Lena W vaktar misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den
misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den
aktuella platsen och tillfället.
"
Citera
2020-02-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Blodet kan tyvärr ha kommit dit typ veckan innan. Om han påstår det.

Ja, och då borde han ha haft en lämplig förklaring till händelsen. Det hade trots allt inte gått tio år så att minnet skulle ha bleknat. (Visst ja, hans minne verkar uruselt vid förhör.)
Citera
2020-02-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Var hittar man märkena i trädet?

Om du inte hittat bilden på märkena i träden vid fyndplatsen,
så finner du foto på dessa i artikeln hämtad från Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e84xz4/misstankte-45-aringen-skrattade-tyst-i-ratten

Bilden är längst ner i reportaget.
Citera
2020-02-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
SD var svartsjuk på Lena långt innan LW skickade brev till HD. Konstigt att du far med osanning om saker som går att finna i fup.

Hans svartsjuka verkar aldrig ha tagit slut. Sade han inte också i ett av förhören att han älskar henne? Om man ska sätta tilltro till vad han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in