2020-02-27, 18:10
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Å där har du för all framtid avsagt dig rätten att håna både LFC och united, tack för den.

Han och Generalandersson hugger hej vilt åt andra om helt orrelevanta saker för att i deras egna huvud "vinna argumentationen". Bara att ignorera det, hela världen håller med dig i det du skriver utom just dessa sortens arsenalfans, tom många av deras inbitna supportrar erkänner att de är en banterklubb.

Vad bra några som förstår min poäng, du och zantera. Jag får bara en sådan dålig känsla över hela klubben, osäkerhet blandat med någon sorts tråkig konstlad klubbkänsla som känns så fake.

Har själv läst om hur dålig stämning det är på deras matcher så det är inget taget ur luften. Om man inte ens vinner titlar så vill man åtminstone ha en fin inramning under matchen på arenan. Liksom brunkarlag, ingen nyhet direkt.

Visst kan väl inte vara så kul när hela världen ser dom som losers. Självbilden är så skum i den klubben och jag har alltid tyckt det så länge jag kan minnas. Alltid undrat varför dom är så malliga.

Denna kommentar ingen risk att Arsenal får höra från en engelsk spelare, större chans att jorden är platt: https://m.youtube.com/watch?v=AZk1y7UNZzY
Citera
2020-02-28, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Ojdå man trampa någon på tårna. Känsligt ämne Arsenal uppenbarligen.

Nu handlar varken denna tråden om Lazio eller mitt supporterskap. Vill du diskutera mitt val av lag, historian bakom det är du välkommen in i calcio tråden eller p:ma mig. Men som en ledtråd antar jag inte att dom flesta Arsenal supportrar i Sverige har släktingar i london

1 miljon, det har du inte råd med luffare. Dra till med en summa som logisk istället. Skickar kontonr när säsongen är över så får du stå ditt kast. Inte mig emot att bli erbjuden pengar utan motprestation från någon random pajas. Seså börja spara på socialbidraget

Men du tänker väl inte ge han ditt konto-nummer?? Jag avråder dig starkt från det!
Citera
2020-02-28, 10:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Arsenal utslaget ur EL av Olympiakos. 9e-plats i ligan. Arteta har ett jobb framför sig alltså.

Det är lite lurigt inför avslutningen på ligan - kommer 5e-platsen ge CL? Citys överklagande till CAS är inlämnat men oklart hur lång tid det tar (får de spela CL nästa år om överklagandet drar ut på tiden?)

Arsenal är 4p bakom United på femte plats, 7p bakom Chelsea på fjärde. Om den där femteplatsen inte ger CL törs vi nog räkna bort Arsenal från topp 4 med tanke på nuvarande form. Om vi räknar med att City spöar Villa på söndag i ligacupen, så kommer plats 6-7 ge EL.

Vinnaren av FA-cupen borde bli något av lagen som redan ligger på europaplats via ligaspelet (Alla lag i PL topp 9 är kvar utom Wolves), så då ger även plats 8 EL (beroende på Citys status i CAS).

Riktigt knepigt läge inför avslutningen alltså. Vet någon om det finns en deadline för när Citys vara eller icke vara i europaspelet måste beslutas? Lagen som slåss om platserna i Europa borde väl få veta vad som gäller före avslutningen på ligan? Surt att spela in i kaklet och få veta i efterhand om 5e platsen räcker till Cl och 8e-platsen räcker till EL eller inte.
Citera
2020-02-28, 11:31
Moderator
zanteras avatar
Normalt sett hade man varit lite skadeglad nu, att Arsenal är gåvan som fortsätter att ge osv, men även som neutral mot laget blir man ju snarare förbannad över hur de fortsätter lägga krokben för sig själva hela tiden. EL var ju Arsenal's chans till CL-spel och utan de extra pengarna väntar nog ännu en medioker säsong nästa år. Man hade ju hoppats att laget hade tagit sig i kragen och inte skämt ut sig iaf, ju fler PL klubbar som är ute i Europa desto roligare för oss som följer PL!
Citera
2020-02-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
EL var ju Arsenal's chans till CL-spel
Om man leker med tanken att Arsenal slutar på sin 9e plats och helt tappar Europa nästa år - kommer Auba, Pepe, Lacazette, Bellerin, Torreira, Ceballos (har de köpoption här?), Leno vara kvar i klubben då?
Citera
2020-02-28, 17:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Arsenal är ett skämt just nu. Stjärnspelarna är till åren komna. Auba lär inte vilja vara kvar med utgående kontrakt. Lacazette även han på utgående. Özil klamrar sig fast som en blodigel i klubben och honom får dem stå ut med. Pepe värvades för nästan en miljard och ingen av tränarna använder honom. Ingen ledare. Dom unga spelarna ser inte så spännande ut. Ingen ägare eller klubbledning som vill storsatsa. Arteta är oprövad. En supporterskara som verkar splittrad och tröttnat.

Det roliga är ju att arsenal fansen hånat united ganska friskt senaste säsongerna hur lågt man fallit. Men skulle säga att arsenal befinner sig i en sämre situation. United har illafall pengarna och ett starkare varumärke. Ser verkligen ingenting som pekar på att arsenal ska lyfta sig. 6a är nog det nya fyra för denna klubben framöver. Det vill säga det europaspelet man kan sikta in sig på realistiskt.
Citera
2020-02-28, 18:04
Medlem
Möjligt att Liverpool missar ligasegern om FA beslutar att stryka hela säsongen 19-20 pga Corona.

Om det blir så så är det bevis för att det finns en gud och att han besitter en viss känsla för humor.
Citera
2020-02-28, 18:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Men du tänker väl inte ge han ditt konto-nummer?? Jag avråder dig starkt från det!

Av ren nyfikenhet, varför inte ?
Citera
2020-02-28, 19:30
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Haha, nej bara fruktansvärt roligt när någon som absolut inte har täckning kommer in och stämplar andra klubbar som losers när man själv håller på en klubb som är betydligt större losers. Du får nog jämföra din klubb med typ Tottenham istället.

Förmodligen inte, men det har jag. Har fler släktingar i London än i Sverige.

Men för enkelhetens skull drar vi till med en mer logisk summa då. Du får ett säsongskort till ditt kära vinnargäng nästa säsong Kul att kunna ställa upp på mindre bemedlade.

Var det inte Tottenham som skickade Olympiacos till EL ?
Citera
2020-02-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Av ren nyfikenhet, varför inte ?

Han kan ju t.ex börja föra över småsummor och skriva "avsugning" & "en boll heroin" i meddelande.
Ser inte så bra ut om man då skulle bli kontrollerad.
Citera
2020-02-28, 22:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Möjligt att Liverpool missar ligasegern om FA beslutar att stryka hela säsongen 19-20 pga Corona.

Om det blir så så är det bevis för att det finns en gud och att han besitter en viss känsla för humor.

Motståndarsupportrar är så pass desperata och förtvivlade över Liverpools defilering, utklassning och överlägsenhet att de hoppas en pandemi ska stoppa deras framfart. Ptja, vad säger man. Hoppet är det sista som överger människan?
Citera
2020-02-28, 22:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kanske kan norwich ordna en great escape? 4 poäng upp till säker mark. Kommande matcher sheff utd borta och southampton hemma. Jämnar iallafall till sig med 6 lag inom 7 poäng. Inom 4 poäng om man räknar bort norwich. Och då räknar jag inte med newcastle som mycket väl kan bli inblandade på sina 31 poäng. Mest oroligt är det väl i west ham. Egentligen ofattbart att dem är där dem är med det spelarmaterialet. Kan bli ett riktigt tungt fall om dem åker ur. Jobbig arenasituation. Dyra och tunga spelarnamn som omöjligt kan vara kvar. Stort missnöje bland supportrar och en dålig ägarsituation.

"It's what i do. I win." - Sir David moyes 2020. Mindre prata mer leverans kanske.

Påtal om newcastle såg jag i en artikel om att dem ligger nästan i botten av varje statistisk kolumn. Minst mål i ligan. Skapar väldigt lite chanser. Passningar med mera. En tabell ljuger aldrig säger man och brukar väl hålla med om det. Men i detta fall skulle jag gärna göra ett undantag. Newcastle under Bruce är hemska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in