2020-02-18, 10:06
Medlem
BarryHeros avatar
Girouds mål hade innan VAR implementerades blivit godkänt 9 av 10 gånger. Samma sak gäller Kurt Zoumas mål.
Citera
2020-02-18, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Jag lyssnande på en pod som gav en bra förklaring, det grövsta brottet City begått är inte att de tagit in pengar från ägarna, utan att de ljugit för UEFA.

De påstod att de hade ett sponsoravtal med Etihad på ~60m, när sponsoravtalet egentligen var på 10m och 50 kom från ägaren istället. Logiken är att det är ett grövre brott att ljuga i en sån här situation än själva brottet i sig.

City kände till reglerna, accepterade och förband sig till att följa dem. Inte någonstans står det att läsa att klubben förnekar anklagelserna. Det enda problem som City har, anses vara hur bevisen kommit fram.
Logiken i detta blir att ljugs det eller förneka sanningen så har ett brott begåtts.
Citera
2020-02-18, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Varför överdriver folk?
1. Första målet
Här håller jag med dig, tycker inte heller att det skall godkännas. Att hänvisa till Freds knuff blir för mig orelevant då vi i alla andra matcher skulle haft spelare som flyger rundor som domino-brickor om alla "knuffar" för en att öka hastighet åt olika håll. Två händer i ryggen på sin motståndare ger frispark överallt på plan i 100 fall av 100.

Citat:
2. Röda kortet
Spelar ingen roll vad Harry själv säger, det där är så solklart rött kort alla dagar i veckan. Om han pratar om sitt VÄNSTRA ben så håller jag med, för det är redan fullt utsträckt och i luften. Det högra benet ser man tydligt att han sparkar till med (lite som Beckham mot Simeone i VM).

Citat:
3.
Den sista punkten
Här vet jag inte vad du vill få ut, men hade mer förstått om du valt Zoumas totalt idiotiska tackling. Han är helt i luften, fötterna sträckta med dubbar fram. Det är bara ren flax att han träffar bollen och inte Martial över skenbenen. Den för mig är lika mycket rött kort som Harrys enbart på våldsamheten i tacklingen och sättet den genomförs på. Han har NOLL möjlighet att kontrollera var tacklingen kommer ske.

Övrigt:
Girouds mål tycker jag borde gälla. Sen att ja, hans fot är 10cm offside och rent regelmässigt är det fel men hela hans kropp är onside, hans huvud onside - han får ingen som helst extrem fördel i sutiationen av de 10 cm med foten. Där var heller inget i situationen som gjorde att man kände "OFFSIDE!!!" (eftersom huvud/kropp låg i linje).

Bruno Bruno Bruno, förhoppningsvis många härinne som kommer få käka upp sina ord när transfern gjordes. Lysande igår och vilken jävla arbetsmoral den killen har. Visar redan tydliga ledaregenskaper med hur han dirigerar spelarna på plan.
Citera
2020-02-18, 13:03
Medlem
preben12s avatar
Son fick en fraktur i armen mot Aston Villa och förväntas vara borta "a number of weeks".

https://www.tottenhamhotspur.com/news/2020/february/son-injury-update/

Läste någonstans att Tottenham har gjort 66 mål i alla tävlingsmatcher i år och att Kane och Son tillsammans har gjort hälften av dessa.

Började på allvar tro på topp 4 men nu känns det riktigt långt borta då jag inte kan se var målen ska komma ifrån. Alli och Lucas behöver sig minst två snäpp framöver.
Citera
2020-02-18, 14:23
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Son fick en fraktur i armen mot Aston Villa och förväntas vara borta "a number of weeks".

Läste någonstans att Tottenham har gjort 66 mål i alla tävlingsmatcher i år och att Kane och Son tillsammans har gjort hälften av dessa.

Började på allvar tro på topp 4 men nu känns det riktigt långt borta då jag inte kan se var målen ska komma ifrån. Alli och Lucas behöver sig minst två snäpp framöver.

Dags för Parrott att äntra scenen lol. Helvete vilken otur.
Citera
2020-02-18, 15:15
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12

Det börjar bli sjukt otrevlig säsong detta.
Citera
2020-02-18, 20:47
Medlem
Ni som skriker efter straff för vad City påstås ha gjort, kanske bör titta närmre på UEFA-namnen bakom denna häxjakt. Är ni oförmögna att se kopplingen mellan dessa herrar och deras vilja att stoppa City från att hota deras ställning på toppen, så kan jag inte hjälpa er mer. Jag började i alla fall skratta ganska friskt åt det här. Kan man göra annat?

UEFA är en clownorganisation vars tungviktare i styrelserummet alla har egna intressen. De känner sig hotade, kort och gott. Jag ser fram emot en rättvis dom, men ni som gnuggar händerna över två års CL-avstängning kommer nog att bli besvikna.

Andrea Agnelli
Chairman of JUVENTUS, on Uefa Executive Committee

David Gill
Non Executive Chairman of MAN UNITED, Uefa Treasurer

Nasser Al Khalefi
President of PSG, on Uefa Executive Board

Jacobo Beltran
Uefa Financial Control Body. Member of Madrid Council who bankroll REAL MADRID

Rick Parry
Uefa investigatory panel of club financial fair play, former LIVERPOOL chief Executive.

Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
En citysupporter som snackar om ett annat lag och korruption, utan fusk hade ni inte haft 2 pl titlar och andra cupguld, så sitt ned i båten när du bara pratar konspirationsteorier.

PSG nästa år som gäller eller ?

Du är inte lite patetisk...

City påstås ha skarvat, det betyder inte att de har gjort det.
Kan inte UEFA bevisa det så har inte City fuskat. För övrigt är UEFA ett dåligt skämt, se ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Denna kommentar visar din oförmåga att föra en vettig diskussion.

Ska du försöka misskreditera mig så får du verkligen göra ett bättre jobb
Läs mina tidigare inlägg istället för att spela smart. Då kanske du också begriper varför jag skrev som jag skrev till honom. Men jag förväntar mig inte att du kommer förstå. Majoriteten fanboys här verkar ju inte en dag över 20 bast.

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
City kände till reglerna, accepterade och förband sig till att följa dem. Inte någonstans står det att läsa att klubben förnekar anklagelserna. Det enda problem som City har, anses vara hur bevisen kommit fram.
Logiken i detta blir att ljugs det eller förneka sanningen så har ett brott begåtts.

City har upprepade gånger hävdat sin oskuld, eller tror du på riktigt de överklagar av någon annan anledning? De anser dels att processen är felaktig, och dels att de inte har gjort något fel.
Det ligger sjukt många lager i den här överklagan.
Citera
2020-02-18, 23:07
Avslutad
Med risk för ett bittert och för negativt inlägg, måste jag ändå skriva det.

Usel match av Liverpool och usel taktik av Klopp. Först man ta upp Mane. Vad håller han på med? Ner med dina armbågar när du precis har fått ett gult kort? Står och småler när han riskerar åka ut? Han verkar jävligt go men kan få för sig såna här skit saker. Även om dom vidriga Atletico spelarna överdriver så måste du vara coolare där.

Vad är det med Liverpool och uppehåll? Spelarna gör inte direkt sitt bästa för att bevisa att Klopp har rätt. Tvärtom, dom är genomusla varenda jävla gång efter uppehåll. Kanske bäst att hålla käft Klopp?

Allt snack om hur bra Trent är har nog gjort grabben illa. Hur kan man inte slå ett enda inlägg rätt under en hel match? Robertson är ju usel på inlägg varenda match så det är inte något nytt. Fabinho har varit helt under isen sen han kom tillbaka efter skadan. Keita måste vara Liverpools största fel köp i historien, kosta halvmiljard men får ändå inte komma in när man jagar kvittering..

Fronttrion helt osynliga, som det brukar mot bättre motstånd. Sen en sak till jag stör mig på Mane, han har chansen att nå bollen som går ut till det felaktiga inkastet som senare leder till mål men han väljer att sakta ner och ta upp handen. Fan ditt på två sek i början av matchen skjut i väg bollen eller ta den. Såna små saker gör skillnad.

Liverpools gå fotboll börjar också bli skadlig. Ingen rör sig, allt går för segt. För mycket tillslag innan man passar vidare. Jag vill verkligen se Anfield koka och att spelarna ger allt från första sekunden i returen. Skulle det bli att man åker ut mot detta skitgäng som inte ens kan slå tre passningar i rad, är det ett mega fiasko.
Citera
2020-02-19, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Med risk för ett bittert och för negativt inlägg, måste jag ändå skriva det.

Usel match av Liverpool och usel taktik av Klopp. Först man ta upp Mane. Vad håller han på med? Ner med dina armbågar när du precis har fått ett gult kort? Står och småler när han riskerar åka ut? Han verkar jävligt go men kan få för sig såna här skit saker. Även om dom vidriga Atletico spelarna överdriver så måste du vara coolare där.

Vad är det med Liverpool och uppehåll? Spelarna gör inte direkt sitt bästa för att bevisa att Klopp har rätt. Tvärtom, dom är genomusla varenda jävla gång efter uppehåll. Kanske bäst att hålla käft Klopp?

Allt snack om hur bra Trent är har nog gjort grabben illa. Hur kan man inte slå ett enda inlägg rätt under en hel match? Robertson är ju usel på inlägg varenda match så det är inte något nytt. Fabinho har varit helt under isen sen han kom tillbaka efter skadan. Keita måste vara Liverpools största fel köp i historien, kosta halvmiljard men får ändå inte komma in när man jagar kvittering..

Fronttrion helt osynliga, som det brukar mot bättre motstånd. Sen en sak till jag stör mig på Mane, han har chansen att nå bollen som går ut till det felaktiga inkastet som senare leder till mål men han väljer att sakta ner och ta upp handen. Fan ditt på två sek i början av matchen skjut i väg bollen eller ta den. Såna små saker gör skillnad.

Liverpools gå fotboll börjar också bli skadlig. Ingen rör sig, allt går för segt. För mycket tillslag innan man passar vidare. Jag vill verkligen se Anfield koka och att spelarna ger allt från första sekunden i returen. Skulle det bli att man åker ut mot detta skitgäng som inte ens kan slå tre passningar i rad, är det ett mega fiasko.

Trött man blir på sådana som dig, ingen som helst nyans, ett fenomen som tyvärr blivit allt vanligare. Liverpool har dominerat hela säsongen men åker på en förlust, då sågas Klopp som tagit Liverpool till 42 raka utan förlust, Robertson som är usel på inlägg (men står på 6 assist i PL, dvs mer än någon annan ytterback förutom TAA), Keita som felköp för att han inte är någon offensiv supersub.
Atletico borta i CL är ingen direkt lätt match, blir spännande att höra dina åsikter efter returmatchen.
Citera
2020-02-19, 08:12
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Trött man blir på sådana som dig, ingen som helst nyans, ett fenomen som tyvärr blivit allt vanligare. Liverpool har dominerat hela säsongen men åker på en förlust, då sågas Klopp som tagit Liverpool till 42 raka utan förlust, Robertson som är usel på inlägg (men står på 6 assist i PL, dvs mer än någon annan ytterback förutom TAA), Keita som felköp för att han inte är någon offensiv supersub.
Atletico borta i CL är ingen direkt lätt match, blir spännande att höra dina åsikter efter returmatchen.

Håller med. Vad är kravet egentligen? Att man aldrig ska förlora en fotbollsmatch mer? Tyckte man förstod på förhand att atletico är en ganska dålig lottning för Liverpool och bortamatchen måste vara en av Europas svåraste.
1-0 i halvtid är knappast något som är omöjligt att vända på.
Citera
2020-02-19, 14:42
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade

Liverpools gå fotboll börjar också bli skadlig. Ingen rör sig, allt går för segt. För mycket tillslag innan man passar vidare.
Jag vill verkligen se Anfield koka och att spelarna ger allt från första sekunden i returen. Skulle det bli att man åker ut mot detta skitgäng som inte ens kan slå tre passningar i rad, är det ett mega fiasko.

Liverpool har tagit 105p av 107 möjliga poäng i ligan och är regerande CL mästare och blivande PL mästare och vad det verkar bli den högsta poängsnittet under en säsong samt möjlighet till Invincibles.

Så på vilket sätt är Liverpools spel skadlig? Går tydligen inte för segt för motståndarna som inte hänger med.. min fråga.. hänger du med ?
Citera
2020-02-19, 14:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Du är inte lite patetisk...

City påstås ha skarvat, det betyder inte att de har gjort det.
Kan inte UEFA bevisa det så har inte City fuskat. För övrigt är UEFA ett dåligt skämt, se ovan.
.

Så du tror Uefa stängt av city utan bevis ? De har ju bevisat det och nu ska city försöka överklaga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in