2020-02-27, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
HD ska ju vittna 15 min (ang Stefans uttalande om att förinta familjen) på åklagarsidan men 1.5 timme på försvarets "sida".
JG däremot ska ju vittna 2 timmar på endast åklagarsidan - det har jag tolkat som ett tecken på att JG har kommit till sans och ska vitta MOT SD? Eller, hur tänker ni andra om det?

Skenet kan bedra, det vill säga, att SD:s försvarsadvokat kommer att göra allt vad som står i vederbörande:s makt för att manipulera H*nna Davidss*n för att sålunda få över ifrågavarande på sin [Ingv*r Backm*n:s] och dennes klient:s sida, det här handlar om ett spel, det vill säga, bästa handen vinner.

Jag skall tillägga till ovan, att en person som varit närvarande under dagen och sålunda kunnat iakttagit SD, har till mig uttryckt sig på följande sätt,

Det icke verbala kropps-språket hos den mordmisstänkte vederbörande, talar starkt för att den brotts-anklagade är skyldig.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Själv är jag mycket övertygad om att KammarÅklagaren Åsa Hiding har det starkaste trumfkortet på sin hand Ds.
Citera
2020-02-27, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fabulerar?
Igen?
Jag?
Tror det blir väldigt svårt för dig att belägga att jag skulle fabulera i tråden, men lycka till!

OnT: Ser inte att jag skulle kunna beläggas med att ha en agenda i frågan om kodlåset i LW: s ytterdörr.
Är det verkligen jag som skall styrka de uppgifter kontot Sh.Holmes lämnat om LW:s dörrlås och ev extranyckel som skulle ha varit i SD:s besittning?
Det är inte så de brukar gå till här på Flashback.
Försöker du införa egna regler/principer?

Edit: Men om du anser dig veta svaret på frågan (1) varför det sattes in kodlås
Och (2) vem som monterade låset
-så välkomnar jag besked från dig.
I så fall: Tack på förhand!
Det står i FUPen. LW köpte det, SD var med. LW monterade det, SD säger att det är därför det sitter löst. SD fick egen kod till låset, samma kod som han har till låset på sitt hem.
Citera
2020-02-27, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
1. Jag vill minnas att både SD och HD nämnt i förhör att de raderar saker löpande i mobilen.

2. Fråga till de som tror att SD skulle ha signerat sitt dödsverk med sperma över hennes döda kropp: Är han inte smartare än så? Då kan han väl lika gärna lämna lapp och telefonnummer på platsen till polisen : "Sperma-Steffe was here"???

3. De som var med och städade huset var väl även hans kompis och fru (som inte alls tyckte att det var konstigt)?

4. Hur fan har alla haft tid att jobba? Alla chattar ju med varandra från att de vaknar till att de går och lägger sig! Jag blir helt jävla matt av att läsa chattarna. Ibland nästan förbannad tom för att de tar upp all min tid.
Osäker på om även jag är från vettet nu?

5. Verkar vara ett folkslag för sig de där GC: Jagar som besatt efter burkar dag som natt.

6. Osäker på om det var planerat, men det rörde väl sig bara om minuter från att hon lämnade bostaden fram tills att nån släckte hennes mobil? Endera VAR det planerat, eller så sa LW nånting under promenaden tid som gjorde honom jävligt arg och då tappade det?

7. Och detta är mest a note to self:
Ha städat hemma.
Tvätta jävligt ofta så ingen behöver fotografera alla mina skitiga trosor så alla på fb kan se både det ena och det andra.
Va försiktig med vad jag googlar på. Ex borde jag lägga av med googla på "hur ser ett lik ut efter 40 dagar i vatten", tex.
Ha en karl åt gången och inte örtio samtidigt -
verkar fruktansvärt intensivt och krångligt. Inte minst om de är gifta.
2. Jo, han är smartare än så. Han kan ändå ha fått utlösning och en del av det kan ha hamnat på fickan när han tog mobilen. Åt vilket håll han siktade eller var han gjorde av resten har jag ingen teori om.
3. Det behövdes städas efter husrannsakan och brand. Ingen tyckte det var konstigt. Döttrarna hade väl sprutat med brandsläckare? Det som inte är normalt är att HD gjorde rent golvbrunnarna.
4. Nej, du är normal. Det stör mig också att alla chattar så mycket. Jag vill uppfinna en app som ger en stöt om man håller på så på arbetstid.
6. Det mesta tyder på att det var planerat. T. Ex: Händelserna dagarna innan, val av plats, den korta tid från att hon gick hemifrån tills när skriken hördes, att ett hårt tillhygge användes.
7. Mycket bra anteckning. Jag snor den och försöker också ta det till mig. 😂
Citera
2020-02-27, 06:15
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
HD ska ju vittna 15 min (ang Stefans uttalande om att förinta familjen) på åklagarsidan men 1.5 timme på försvarets "sida".
JG däremot ska ju vittna 2 timmar på endast åklagarsidan - det har jag tolkat som ett tecken på att JG har kommit till sans och ska vitta MOT SD? Eller, hur tänker ni andra om det?

JG har blivit kallad att vittna, det är inte frivilligt. Eftersom han undanhöll graverande uppgifter i förhör och förstörde ev avslöjade chattar. Han står under ed och måste berätta det han undanhöll.
Dvs bla att SD sagt sig haft tankar på att döda någon, och att SD haft vansinniga vredesutbrott.

Och ja, jag är helt säker på att SD döms skyldig till ett mycket långt fängelse straff, bör bli livstid. HD och JG kommer sedan åtalas och fällas för skyddande av brottsling till fängelse.
Deras brott är grova och de får stå till svars för sina gärningar.
Senast redigerad av Lillarumy 2020-02-27 kl. 06:17.
Citera
2020-02-27, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Då var det äntligen dags för Stefan Davidsson att inför rätten förklara sig.
Skyldig eller inte vet vi först efter förhandlingen.
Som vi alla har sett så presenterade Åsa Hiding en fantastisk Stämningsansökan. Personligen har jag nog aldrig sett en mer välskriven. Och som vi nu alla också har sett så är det en FUP som väger över 70 kg och är ca 1,6 meter hög. Åsa Hiding har ett gediget material. Frågan är om det räcker ????

Teknisk bevisning - Var han verkligen på platsen den tidpunkten?, och var det verkligen han som slog dom dödande slagen? Eller är det bara en lång indicie-kedja och hur långt räcker den i så fall??

Hanna, borde inte hon ploppa in igen? Märkliga förhör med henne. I min värld är hon "inte helt oskyldig"
JG.... Vad tycker vi där ??

Till slut fick vi FUP i våra händer. Efter många mail till Örebro TR och efter mycket krångel så lyckades vi och nu har vi samma material som domstolen har.
Denna FUP fick vi genom ett otroligt samarbete när det är som bäst, och i slutändan så har FUP rest en bra bit över 200 mil och otaliga arbetstimmar har lagts ner för att vi nu tillslut har den i vår ägo.
Ett fantastiskt samarbete.
Insamlingen gav 6.930:- och dessa pengar har oavkortat gått till arbete med att få FUP offentlig. Pengarna har täckt köp av FUP, resor mm. Ingen har tjänat en enda krona utan allt har gått till kostnader.
Så ett stort TACK till alla er som bidrog med en slant och som gjorde detta möjligt.

Detta innebär att VI har försett all MEDIA med denna FUP. Våra stora dagstidningar och många många andra har laddat ner denna FUP helt gratis utan att ens ge oss ett Tack offentligt. Vad skulle dom snål-jåparna göra utan oss.

Allt arbete och ekonomiskt med denna FUP är nu avslutat och jag hoppas att alla är nöjda.
Nu följer vi denna rättegång med spänning och när detta är över så ses vi nog i andra trådar.

Ha en underbar dag

// Krmkr

Stort tack till dig och de andra som gjort det möjligt för oss andra att ta del av FUP.
Citera
2020-02-27, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du har inte heller läst allt i FUP. Du hade inte ens läst alla rader i en chatt om USA och Norgeresan mellan SD och LW innan du började analysera och dra slutsatser av dess innehåll.

En del av oss är åtminstone ärliga med vad vi har läst och inte. Vi låtsas inte veta bättre om de delar vi inte läst än de som faktiskt läst dem.
Om jag inte missminner mig skrev du igår till en postare att du "lustläst" FUP och du tyckte att den inte skulle uttala sig innan läst FUP:n.

Jag kom ihåg att jag blev imponerad då jag läst så ögonen blöder och inte kommit speciellt långt!
Citera
2020-02-27, 07:02
Medlem
Jag bor i örebro, har ett polisärende idag.. har möjlighet att gå på rättegångne men känner mig lite rädd faktiskt.. vet inte varför.. dock har jag en stark känsla av att SD TYVÄRR kommer bli friad. Käns ändå som få bevis att han faktiskt kan ha utfört mordet. Men jag hopps jag har fel...
Citera
2020-02-27, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Jag bor i örebro, har ett polisärende idag.. har möjlighet att gå på rättegångne men känner mig lite rädd faktiskt.. vet inte varför.. dock har jag en stark känsla av att SD TYVÄRR kommer bli friad. Käns ändå som få bevis att han faktiskt kan ha utfört mordet. Men jag hopps jag har fel...

Jag var där igår. Gå om du har möjlighet.
Citera
2020-02-27, 07:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej du, du kan inte jämföra det här med Tova och andra oskyldiga kvinnor som blivit mördade. De har inte hotat, stalkat, kontrollerat och sårat mördarens familj p g a hämnd.

Att du ens jämför Lena med dessa andra oskyldiga kvinnor är en förolämpning mot dem. De har inte gjort något i närheten av vad Lena har gjort mot SD och HD. Är du inte klok?!

Så nu är vi där igen.
Vad är L*ena skyldig till?

Man kan visst jämföra fallen.
Det finns många likheter även om det även finns många olikheter.

En likhet, som är central i morden, det är skälet till varför de mördades.

Skälet är den förlorade kontrollen som gärningsmannen upplever sig ha över offret.

Och precis som L*ena anmälde Tova. Och började bestämma sig, att nu skulle hon försöka lämna Billy.
Hon skulle resa till Grekland, den tanken hade börjat ta form. Inte göra som bevillning sa.
Och ikväll skulle hon gå på fest.

Och det är där hon gör det som Billy känner att han inte klarar. Hon lyder honom inte. Hon som blivit tillsagd att ”du ska lyda mig”. 100%.

Billy tyckte inte att Tova var oskyldig.

Och vad du eller jag tycker, det har ingen betydelse för dessa män.

De dödar ändå.

Jag håller inte med dig att L*ena var skyldig. Hon gjorde en massa fel. Några kanske hon kunde undvikit och göra. Några klarade hon inte av att hantera. Det var kaos i hennes känsloliv.
Citera
2020-02-27, 07:38
Medlem
Rastades avatar
Känns som bilden är mer entydig nu. Det var den även innan men nu kommer han dömas och det bli 18 års fängelse är min gissning.
Citera
2020-02-27, 07:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I kontakten med Kr*stin J*sefson april- 17, så säger Lena om sin barndom;

"Jag tänker på min barndom. Upphittad utanför barnhem, flyttad till familjehem,
adopterad som 18 månader. Helt störd anknytning. Kom till föräldrar som hade
väldigt begränsade förutsättningar. Hade lyckan att ha andra vuxna omkring mig,
har gått rätt bra ändå."

I sammanhanget med KJ nämns att Lena hade en överdriven separationsångest,
mer än andra. Kanske något som kom fram när Lena gick hos en kurator på
Centrum mot våld i nära relationer? Man var där överens att hon behövde annan
hjälp.

Sökte därför för en utredning inom Psyk, kunde vara upp till mellan ett par eller
några månaders väntetid, (fanns även uppgift om ett års väntetid) för att få
komma på en sådan utredning.

/…/ Lena: "Då är jag död om inget hänt. /…/ Kan dö för att få vara med SD,
älskar honom, jag är sjuk och självdestruktiv."

(Det du skriver Johan, att Lena fick stryk, var hungrig och utan mänsklig kontakt
de första 17 månaderna av sitt liv, har jag inte läst, men finns då förmodligen på
annat ställe i FUP.)
Tack Ozzie. Jo läste det på annat ställe. Det är så mycket info att jag borde tagit en skärmdump. Tar inte gift på hur orden föll. Men kärlekslöshet, slag, och hunger i 17 månader vill jag minnas.

-Ögonen tåras av att ett litet barn kan utsättas för något sådant. Fan! Det framgick inte heller om hon utsattes på ett barnhem eller av hennes biologiska föräldrar.

Det förklarar hennes desperatation över att inte utsättas för det traumatiska igen -att bli ratad och avvisad som framgår så tydligt i chattarna med SD.

Hennes demoner innebar att skräcken för att bli ratad och avvisad igen dominerade över rädslan att bli mördad.

Så framstår den knäppa vägran att lämna SD,s bil inte längre så knäppt utan bara mänskligt.

Det är tråkigt att några speciellt kvinnliga postare fortfarande tokvägrar inse vad som drev Lena Wesström rakt i gapet på en mördare.

Som strutsens huvud i sanden negligerar dom den vackra och unika kunskapen hennes liv och död förmedlar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-27 kl. 08:11.
Citera
2020-02-27, 07:42
Medlem
Rastades avatar
Är det någon som vet vart åklagaren yrkar på för fängelsestraff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in