2020-02-27, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
SKA MAN TOLKA DETTA SOM ATT DOM HAFT EN RELATION SEN 2006 - i 12 ÅR????

Potentiellt skulle man kunna det ja.

Det fina med ålder är att man kan trösta sig med att det finns alltid de som har det värre.
Citera
2020-02-27, 01:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag var beredd att skriva under på det. Innan jag löste följande. Här är det mycket som talar för att SD och HD har pratat ihop sig och hon ljuger under förhöret. Så ledsamt.

Ursprungligen postat av Zache
Aktbilaga 149 - komplett (540 sidor)
Sökbart och korrekt sidnumrering.

https://minfil.com/XcC5E2c5o9/B2705-...9_p._1-540_pdf

Kan inte hålla mig från att citera ett, hrm, guldkorn, sid 174-175:
(MT: H*nna Davidsson)

MT: Lena och jag har haft ett väldigt långt och ingående samtal och berättade väldigt mycket detaljer om deras sexliv och var dom har befunnit sig i husets alla tänkbara vrår och, vad dom har gjort och inte gjort. Mmh.

[…]

FL: Okej. Vad var det hon berätta då? Om det med blodet?
MT: Eeh hon berätta att dom hade ganska våldsamt sex. Eeh, det var det bästa sex Stefan nånsin hade haft. Dom hade sex ofta, dom hade det jämt. Och det var även om jag var hemma. Och det var överallt, och på alla tänkbara konstiga platser och vinklar och vrår. Eeh, och att oftast blev det så att hon blödde, för att det var så, gymnastiskt eller var hon uttryckte det...Eeh, mmh.
FL: ... Ha. Eeh, men det här samtalet, är det nått som .. som ni har fört på telefon eller?
MT: Nehej. Jag var hemma hos henne.
FL: Du var hemma hos henne.
MT: Mmh.
FL: Aah.
MT: Satt i henne soffa i över en timme.
FL: Mmh.
MT: Två timmar kanske till och med.

Vad säger man, "in your face"?
Första tanken är att hon har missförstått LW, som talat om att de haft sex även när hon blödde, d.v.s hade menstruation.
Under en chatt mellan LW och SD -16 framkommer att hon blött mycket i samband med sex ute och uppe i ett torn. Hon svarar då att hon inte blöder så ofta numera, bara några gånger/år. Tolkar det som att hon närmar sig menopaus med oregelbundna blödningar. Använde hon hormonspiral skulle det också kunna vara en förklaring.

Men nu menar både HD och SD i förhör att blödningar uppkommit som ett resultat av våldsam och utforskande sex.
En pågående infektion orsakad av könssjukdom kan ge upphov till blödningar under samlag, fast då borde hon ju ha behandlats för denna.
Eller kom blodet i själva verket från SD?
HD som annars beskrivs som ganska innesluten, öppnar sig och delger LWs berättelse om vilda och blodiga sexlekar till fem personer i sin närhet.

Nej, det är uppenbart att både SD och HD ljuger. SD visste tidigt att tekniker skulle finna blod från LW. Och han var tvungen att förekomma dem med en trovärdig förklaring.

SD berättar på resan till USA att han och LW har fortsatt träffas. HD visar märkligt nog ointresse för hans avslöjande.
En förklaring kan vara att hon redan innan, i januari samma år, säger sig ha haft aningar om en fortsatt affär.

Själv önskar hon uttryckligen livet ur LW efter försvinnandet. På ett undermedvetet plan kan hon ha förstått att LW inte längre är vid liv och att SD är den som har förorsakat hennes död. Mer än så varken vill eller orkar hon ta in.
SD erkänner och ber henne krydda LWs avslöjande så att han, barnens far, slipper tillbringa resten av sitt liv på anstalt.
- "Jag gjorde allt för dig i flera års tid, jag räddade dig tillbaka till livet. Och nu förväntar jag mig att du visar mig din lojalitet i gengäld."

Och HD sätter lydigt igång med att ta itu med badrummet.
Citera
2020-02-27, 02:04
Medlem
Rastades avatar
Tror ni SD döms?
Citera
2020-02-27, 02:07
Medlem
Rastades avatar
Vad är det för "mystik trevligt" meddelande SD har skickat som det står i expressen?
Citera
2020-02-27, 02:08
Medlem
Gällande den nu fortfarande samt på sannolika skäl mordmisstänkte St*fan Davidss*n till att vid dåvarandets begången gärning ha bragt L*na Wesstr*m om livet bakom ett bullerplank tillika sagt högst troligen i samförstånd med H*nna Davidss*n som vid det då aktuella tillfället endast uppehållit sig på brottsplatsen en kortare stund för att därefter sedan ha lämnat brottsplatsen.

Gällande St*fan Davidss*n:s partikuljära sätt att tidigare ha uttryckt sig i ord och tal till L*na Wesstr*m ... vill jag framföra med följande sagt, att det ligger i St*fan Davidss*n:s egna ord.

-- Hoppas du ALDRIG kommer hem från resan, om det här är vad du [LW] vill.

-- Du får MER ÄN GÄRNA DÖ på de isiga vägarna, om du vill ha det så här [LW]

-- HAT är det som bubblar [kokar] inom mig, har du [LW] utnyttjat mig [SD] alla år för att kn*lla och ha sällskap ? ... Jag [SD] har älskat.

-- Jag [SD] blir så DESPERAT SVARTSJUK när du [LW] skall bort med ANNAN ... tror jag ... vill inte FÖRLORA dig [LW]

Enligt ovan deklarerat, det ligger i hans [SD:s] ord.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-27, 02:10
Medlem
Rastades avatar
Den 23 april förväntas man kunna lyssna på denna och kommer länka direkt när rättegången släpps så ingen råkar missar.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

Edit: Fått i svar att denna rättegång kommer upp på nu sen.

Undrar hur han pratar SD, han verkar va en störd mupp.
Citera
2020-02-27, 02:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Den 23 april förväntas man kunna lyssna på denna och kommer länka direkt när rättegången släpps så ingen råkar missar.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw

Edit: Fått i svar att denna rättegång kommer upp på nu sen.

Undrar hur han pratar SD, han verkar va en störd mupp.

Här kan du höra lite:
https://youtu.be/GKInWdWT59M
Citera
2020-02-27, 02:32
Medlem
Citat:
Tror ni SD döms?

Det finns redan för många besvärande omständigheter riktade mot St*fan Davidss*n, vilka alla inte går att med enkelhet bortförklara, men du kan skriva upp i din bok, att "Kramkalas-Kungen" "St*ffno-Fager av Y*da" kommer att göra allt vad som står inom vederbörande:s makt att bortförklara allt denne kan och förmår, och du kan även kallt räkna med att vederbörande kommer att få god hjälp på vägen genom H*nna Davidss*n och J*rry Gr*y ... deras lögner kommer att emanera som en vårflod.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Angående St*fan Davidss*n:s och H*nna Davidss*n:s äktenskaps-upplösning, så har jag mycket länge haft en stark misstanke om varför de tog ut skilsmässa, men jag spar detta till ett senare tillfälle Ds.
Citera
2020-02-27, 02:45
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Här kan du höra lite:
https://youtu.be/GKInWdWT59M

En mupp som sitter i en fiskebåt. Jo tjena.
Citera
2020-02-27, 02:47
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det finns redan för många besvärande omständigheter riktade mot St*fan Davidss*n, vilka alla inte går att med enkelhet bortförklara, men du kan skriva upp i din bok, att "Kramkalas-Kungen" "St*ffno-Fager av Y*da" kommer att göra allt vad som står inom vederbörande:s makt att bortförklara allt denne kan och förmår, och du kan även kallt räkna med att vederbörande kommer att få god hjälp på vägen genom H*nna Davidss*n och J*rry Gr*y ... deras lögner kommer att emanera som en vårflod.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Angående St*fan Davidss*n:s och H*nna Davidss*n:s äktenskaps-upplösning, så har jag mycket länge haft en stark misstanke om varför de tog ut skilsmässa, men jag spar detta till ett senare tillfälle Ds.

HD ska ju vittna 15 min (ang Stefans uttalande om att förinta familjen) på åklagarsidan men 1.5 timme på försvarets "sida".
JG däremot ska ju vittna 2 timmar på endast åklagarsidan - det har jag tolkat som ett tecken på att JG har kommit till sans och ska vitta MOT SD? Eller, hur tänker ni andra om det?
Citera
2020-02-27, 02:54
Medlem
Citat:
Tror ni SD döms?
Absolut. Har alltid trott det.
Citera
2020-02-27, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
HD ska ju vittna 15 min (ang Stefans uttalande om att förinta familjen) på åklagarsidan men 1.5 timme på försvarets "sida".
JG däremot ska ju vittna 2 timmar på endast åklagarsidan - det har jag tolkat som ett tecken på att JG har kommit till sans och ska vitta MOT SD? Eller, hur tänker ni andra om det?

Man bör inte ha en för binär syn på vittnens "lojalitet". I Sverige har vi vittnesplikt och JG kan därför inte invända "men jag är ju på SD:s sida och därför vägrar jag dyka upp på åklagarens begäran". Men ja, sidan som "kallar" ett hostilt vittne drar väl sällan fördelar av det.

Har det förresten uppmärksammats att också JG enligt egen utsago har varit och skrivit i FB-tråden? Tydligen bara postat referat av NA-länkar (vilket kanske inte alltid har varit i SD:s intresse).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in