2020-02-26, 22:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Potentiellt oviktig detalj, men skummade igenom den tidslinje som NA publicerade i morse. Det mesta redan känt, men la märke till att SD satt på jobbet på mordkvällen och tittade på en karta över Nya Hjärsta i Google Maps. (Det är det sista han gör på kontoret för dagen, kl. 19.57, och tre minuter senare messar han Lena att han packar ihop.)

Kämpar mig febrilt igenom textmassorna här, men ni som läser i ljusets hastighet, har det framkommit något mer om detta i FUP? Varför han studerar en karta över sitt eget närområde timmarna innan mordet; kan det visa på planering? De flesta av oss har ju haft svårt att få ihop just planering med valet av brottsplats, och en karta över området är väl det närmsta en indikation vi kommer isf?

Läste samma och fick exakt samma tanke: Brottsförberedelse
Citera
2020-02-26, 22:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror nog att LW var insatt i det sedan länge.
UW,s förhållande med dottern, äsch så gör väl alla?
Citera
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns förhör med SDs syskon, varav en har tagit avstånd från familjemedlemmar, bl a SD. Det berodde på att SD bankade honom blå och gul. Pappan kom in men ingrep inte utan lät SD fortsätta. Därför tog sonen avstånd från dessa två och mamman för att hon var (hm, minns inte riktigt om hon var hårdhänt eller kall?). Han ansåg att familjen var dysfunktionell.

Som vi har funderat över det där med hans familj och nån som bytt namn utan anledning.

Man har liksom haft på känn att nåt inte stått rätt till där och nu fick vi lite svar. 👍
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hoppsan det var tusan. Låter incestuöst för min del. Gifte han sig med sin (extra)dotter.
Fan är det för dårar som bor på betesvägen eller är det något med grundvattnet?
Något vaj är det på UW då han gifte sig med LW.

LW hade aldrig godkänt det!
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Är det någon fler än jag som reagerat på att tråden blir särdeles orolig, svartvit och aggressiv i perioder. Ofta extra hånfull och hysteriskt hatisk mot offret innan något är på väg att avslöjas. Kanske bara inbillning. Önskar att tråden kunde fokusera mer på mordet nu, det torde ha framgått var alla positionerat sig.

Du inbillar dig inte.
Så har det varit ända sen HD kom in i ekvationen.
Då dök trollkonton upp, hot skickades via pm och precis som nu så ju intensivare HD skuld diskuterades desro hårdare fokuserade trollen kritik på brottsoffret. Mycket uppenbart och det går att läsa in en hel del i det. Att det finns kopplingar till de inblandade. Vem, vad och hur överlåter jag till var och en att fundera över.
Citera
2020-02-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Potentiellt oviktig detalj, men skummade igenom den tidslinje som NA publicerade i morse. Det mesta redan känt, men la märke till att SD satt på jobbet på mordkvällen och tittade på en karta över Nya Hjärsta i Google Maps. (Det är det sista han gör på kontoret för dagen, kl. 19.57, och tre minuter senare messar han Lena att han packar ihop.)

Kämpar mig febrilt igenom textmassorna här, men ni som läser i ljusets hastighet, har det framkommit något mer om detta i FUP? Varför han studerar en karta över sitt eget närområde timmarna innan mordet; kan det visa på planering? De flesta av oss har ju haft svårt att få ihop just planering med valet av brottsplats, och en karta över området är väl det närmsta en indikation vi kommer isf?

Oj! Det har jag missat helt (inte kommit till SDs förhör i fup ännu).

Nya Hjärsta borde han kunna utan och innan, kan bara tänka mig en rimlig förklaring till detta och det är att han ser på kartan när han går igenom i huvudet en sista gång hur han ska förflytta sig för att inte bli upptäckt. Han har ju varit ute och rekat och vet precis vilka platser och tidpunkter han bör undvika pga andra människors rutiner (tex att han frågar grannen med hunden om han brukar rasta hunden vid den här tidpunkten samt var de isåfall brukar gå).

Och sen ett meddelande till LW precis efter detta. Karta över Nya Hjärsta+LW. Hjärnan tenderar ju att få uppslag till nästa steg (eller hur man ska uttrycka det) via associationer. Stor sannolikhet med andra ord att kartan och LW är sammankopplade i SDs hjärna.
Citera
2020-02-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
UW,s förhållande med dottern, äsch så gör väl alla?

Du förstår att hon inte är en biologisk dotter? Till vare sig UW eller LW?
Citera
2020-02-26, 22:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
LW hade aldrig godkänt det!

Aldrig i livet. Det innebär att det gjort det utan hennes vetskap eller efter värsta bråket med LW.
Hur gammal är extra dottern?
Citera
2020-02-26, 22:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, nu blir avskrivningen av MGK ännu mer konstig om nu Aftonbladets uppgifter stämmer.

.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e84xz4/misstankte-45-aringen-skrattade-tyst-i-ratten

Om det nu inte fanns någon teknisk bevisning mot MGK som kunde binda henne till BO eller brottsplats så borde nog samma logik gälla för MGM, det här känns inte bra åklagare Hiding, skulle bra gärna få veta hur du tänkte när du friade MGK helt.
Tack för länken. Schysst ändå av åklagare Hiding att till slut gå ut med att hon inte har någon teknisk bevisning mot SD. Och inte heller har hon några vittnesiakttagelser eller ens en begriplig motivbild. Men hennes berättelse är spännande.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-26 kl. 23:17.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du förstår att hon inte är en biologisk dotter? Till vare sig UW eller LW?

Så länge deras kärleksrelation inte började betydligt tidigare och de mördade Lena för att hon vägrade acceptera dem så ser inte jag några problem. Bra att de hittat kärlek och stöd hos varandra mitt i sorgen.
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Är det någon som har läst den låsta artikeln ang varför L.W hade besökt polisstationen 10 h innan mordet ?
Citera
2020-02-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp, bara hålla knappen intryckt. Han behöver inte göra mer än så. Jag skulle ta ETT kort - det blev 100 (vete faaaan hur det gick till). Men det funkar inte om man inte har kameraappen framme. Att han kikat på nån chatt, Messenger, sms eller annat - det är ju sånt skitsnack så det finns inte.
Visst är det skitsnack. Du lyckades med 100 en bedrift i sej. Kan man under knappt 6 minuter skjuta 936 bilder och sen en videosekvens utan att märka det? Mitt tvivel är starkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in