2020-02-26, 21:44
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
För mig hon frågade när han haft kontakt med LW sist, då svarar han igår eller dagen innan! Vet ej raderar löpande.
Något i den stilen var det.

Jag uppfattar det som han inte minns själv när dom senast hade kontakt och heller inte kan se det i någon chatthistorik eftersom han raderar den löpande. Och då kan han inte besvara frågan specifikt när dom hade kontakt senast.
Citera
2020-02-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Den hade kunnat gå igenom efter 6 mån men de väntade med att skriva på till slut till januari februari ngnggn. Men maj 2018 hade varit för tidigt att söka hindersprövning för SD.
Tja - Lena ville kanske utmana honom? Testa och se hur han skulle reagera? Hon var ju sån.
Citera
2020-02-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Jag uppfattar det som han inte minns själv när dom senast hade kontakt och heller inte kan se det i någon chatthistorik eftersom han raderar den löpande. Och då kan han inte besvara frågan specifikt när dom hade kontakt senast.
Så uppfattar jag det också. 👍
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag ser inte den klara åtskillnaden som du gör. Resultatet är detsamma.
Det är Förövaren som det är fel på. Inte hans utvalda Offer. Han levde med en som han malt ner till Undvikare, Accepterare så han sökte och fann LW som bjöd på Motstånd, en Utmaning som omväxling. En svårare nöt att knäcka och som kunde lösa Mystar och var attraktiv (sex). Spännande!
Precis!
Och han ville ha båda i sitt liv och under sin kontroll.
Citera
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har missuppfattat helt.
Han vill ha tillbaka HD men han vill också behålla LW som älskarinna.Du kan väl visa på ett enda ställe där det står att han definitivt vill bryta med LW. Han har inte gjort någonting för att bryta definitivt med LW.
Det är dina fantasier.

Har du läst internetkonversationen
mellan LW och SD april 2017?

Han försöker bryta med LW men hon
tjatar och gråter och när det inte hjälper
så hotar hon.
Citera
2020-02-26, 21:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tycker du det? Den tekniska och medicinska delen?
Räcker det inte med förhören och nätkommunikationen?

Jo om man vill fortsätta att blunda för helheten. På utvalt underlag. Selektivt. Som en cyklop. Är det så du utför din forskning? Den du utan vårt godkännande utför på oss i tråden.
Citera
2020-02-26, 21:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
De är båda svartsjuka, och Norgeresan med den sida av LW som börjar resa sig ur stoftet, kan varit spiken i kistan för L*ena.
Två väldigt viktiga fraser där:
"LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

LW: "Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Dom orden blev hennes död, är jag övertygad om.
Citera
2020-02-26, 21:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ovanligt klokt och insiktsfullt av Ge*ry.
Redan då visste han alltså att både SD och LW var manipulativa.
Men ändå fortsatte han att låta sig manipuleras av SD.
Hans vittnesmål i domstolen ska bli extremt intressant att lyssna på.
Är han fortfarande SD:s lilla knähund eller kan han ändra sig och berätta sanningen?
Vad tror du?
Senast redigerad av hoppsann 2020-02-26 kl. 21:59.
Citera
2020-02-26, 21:51
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De lade väl in om den i mars - 6 månader från det är september. Men jag är osäker på när de lade in om skilsmässa.

Edit: I förhör den 7 juni 2018 bekräftar han för FL att de ligger i skilsmässa. Men när lade de in om den tro?

I mars samma år.
Citera
2020-02-26, 21:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Klokt. Vi kan inte påverka andra människor och vad de väljer att göra däremot kan vi bestämma hur vi själva ska agera.

Tragiskt att Lena inte förstod att hon aldrig kommer kunna förändra SD och få det hon behöver från honom. Hon skulle istället fokuserat på att ändra på sig själv och sina egna val för att säkerställa en överlevnad.
Är det inte lika tragiskt att HD inte heller förstår det?
Hon ljuger väl för att rädda SD?
Där kan man verkligen prata om tragik.
Citera
2020-02-26, 21:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Dom orden blev hennes död, är jag övertygad om.

Haha läs orden hon skriver direkt efteråt
Att de ska chatta och skicka bilder till varandra från sina respektive resor. På tal om selektivitet

Glöm förresten inte hennes inbjudan till mysiga hjärtformade fikat på mordnatten. Med en hjärtemojin. DET blev hennes död. Hon borde ha lämnat honom ifred istället.
Citera
2020-02-26, 21:56
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Potentiellt oviktig detalj, men skummade igenom den tidslinje som NA publicerade i morse. Det mesta redan känt, men la märke till att SD satt på jobbet på mordkvällen och tittade på en karta över Nya Hjärsta i Google Maps. (Det är det sista han gör på kontoret för dagen, kl. 19.57, och tre minuter senare messar han Lena att han packar ihop.)

Kämpar mig febrilt igenom textmassorna här, men ni som läser i ljusets hastighet, har det framkommit något mer om detta i FUP? Varför han studerar en karta över sitt eget närområde timmarna innan mordet; kan det visa på planering? De flesta av oss har ju haft svårt att få ihop just planering med valet av brottsplats, och en karta över området är väl det närmsta en indikation vi kommer isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in