Citat:
Mm...jag med. Har ju läst brevet i Lenas mail daterat i slutet av februari 2018. Så läser jag just Hannas första förhör där hon menar att hon fick informationen senare av Stefan när de var i USA.. Sitter Hanna och ljuger för farbror blå i förhör eller? Inte heller vet hon om det första avslöjandet kom våren 2016, 2017, alternativt om hon misstänkte det redan 2014? Låter vimsigt värre, och varför gråter hon? Vill hon framkalla den kvinnliga förhörsledarens sympati och medkänsla, eller är hon stressad och rädd för att hon sitter och vilseleder polisen? Blir misstänksam när jag läser hennes första förhör.
I förhöret framgår tydligt att hon anser Lena sjuk, hon känner sig förföljd och illa behandlad etc av Lena. Blir skeptisk och misstänksam upplever att hon vilseleder och är mycket otydlig i sina utsagor. Hoppas hon gör bättre ifrån sig i senare förhör.
Hon vet inte om hon ska tro på Lena eller Stefans utsagor. Hon känner sig otrygg med Stefan, trygg med Sillen, men vill ändå återförenas med Stefan, samtidigt som hon ändå flyttar ut och bestämmer sig för att genomföra skilsmässan? Mycket dubbla, och motstridiga beteenden där. Är skilsmässan ändå bara en vilseledande manöver för att ingen ska dörstå att det är utfört i samförstånd? Kan hon vara anstiftare ändå? Varför om hon känt sig stalkad av Lena flyttar hon in i samma kvarter? I förhöret är det tydlgt att hon vill slippa, och undvika denna påfrestande Lena.
Mina varningslampor börjar varna.