2020-02-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror att det var detta - med separation/skilsmässa/utflytt som resultat - som till slut gjorde att planerna på hämnd, i form av mord, på allvar sattes igång i hans huvud. Spiken i kistan.

Mm...jag med. Har ju läst brevet i Lenas mail daterat i slutet av februari 2018. Så läser jag just Hannas första förhör där hon menar att hon fick informationen senare av Stefan när de var i USA.. Sitter Hanna och ljuger för farbror blå i förhör eller? Inte heller vet hon om det första avslöjandet kom våren 2016, 2017, alternativt om hon misstänkte det redan 2014? Låter vimsigt värre, och varför gråter hon? Vill hon framkalla den kvinnliga förhörsledarens sympati och medkänsla, eller är hon stressad och rädd för att hon sitter och vilseleder polisen? Blir misstänksam när jag läser hennes första förhör.

I förhöret framgår tydligt att hon anser Lena sjuk, hon känner sig förföljd och illa behandlad etc av Lena. Blir skeptisk och misstänksam upplever att hon vilseleder och är mycket otydlig i sina utsagor. Hoppas hon gör bättre ifrån sig i senare förhör.

Hon vet inte om hon ska tro på Lena eller Stefans utsagor. Hon känner sig otrygg med Stefan, trygg med Sillen, men vill ändå återförenas med Stefan, samtidigt som hon ändå flyttar ut och bestämmer sig för att genomföra skilsmässan? Mycket dubbla, och motstridiga beteenden där. Är skilsmässan ändå bara en vilseledande manöver för att ingen ska dörstå att det är utfört i samförstånd? Kan hon vara anstiftare ändå? Varför om hon känt sig stalkad av Lena flyttar hon in i samma kvarter? I förhöret är det tydlgt att hon vill slippa, och undvika denna påfrestande Lena.

Mina varningslampor börjar varna.
Citera
2020-02-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Då kanske du som inte är förvärvsarbetande hade vänligheten att länka?...

Sitter h*n inte vid ratten nu?
Citera
2020-02-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Låter bra! Du styr sökbara versioner och sammanslagning?

Jepp, jag gör exakt som senast. Slår ihop, numrerar sidorna så de stämmer i pdferna, delar upp för långa dokument, lägger extra innehållsförteckningar där det behövs i de avdelade filerna, och ocr-scannar. Tyvärr är inte textigenkänningen optimal på alla ställen och det ser lite suddigt och skabbigt ut i typsnitten efter konverteringen. Men det är en avvägningsfråga när det handlar om tusentals sidor, det går inte att pilla manuellt på varje sida. Hellre sökbart och skabbigt än statiska, oklickbara bilder. Du fattar.
Citera
2020-02-24, 17:52
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Jepp, jag gör exakt som senast. Slår ihop, numrerar sidorna så de stämmer i pdferna, delar upp för långa dokument, lägger extra innehållsförteckningar där det behövs i de avdelade filerna, och ocr-scannar. Tyvärr är inte textigenkänningen optimal på alla ställen och det ser lite suddigt och skabbigt ut i typsnitten efter konverteringen. Men det är en avvägningsfråga när det handlar om tusentals sidor, det går inte att pilla manuellt på varje sida. Hellre sökbart och skabbigt än statiska, oklickbara bilder. Du fattar.

Kanon, tack! I dom dokumenten jag sökt i har det fungerat mycket bra.

Vi kör på!
Citera
2020-02-24, 17:54
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sitter h*n inte vid ratten nu?
Inte en susning, men svaret på min fråga var jävligt korkat. Jag menade givetvis om förhören var scannade och om de hade publicerats
Citera
2020-02-24, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Tack för svar. Vilken soppa. Hoppas slippa trådsanningar och desinformation iallafall. Ja, Hiding får väl lägga fram sin teori, gärningsbeskrivning och motivspåret.Så Lena sitter bara och skriver brev till Hanna, hon aldrig skickar, och fantiserar om det hemmavid? Blir tokig för mindre. Tack ändå.
OM det stämmer, tolkar jag det som att LW visade brevet för SD som hot ELLER att LW så ngt i februari, men att HD trodde att SD höll sig ifrån henne sista tiden.
Citera
2020-02-24, 17:59
Medlem
Citat:
Det finns redan. Se min signatur.
Ja jag erkänner väl min okunnighet igen...

Vad menar Du med Din signatur... "nonada"? Menar Du att FUP som jag önskar ev kan komma upp i början på tråden har något med signaturen att göra?
Citera
2020-02-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Mm...jag med. Har ju läst brevet i Lenas mail daterat i slutet av februari 2018. Så läser jag just Hannas första förhör där hon menar att hon fick informationen senare av Stefan när de var i USA.. Sitter Hanna och ljuger för farbror blå i förhör eller? Inte heller vet hon om det första avslöjandet kom våren 2016, 2017, alternativt om hon misstänkte det redan 2014? Låter vimsigt värre, och varför gråter hon? Vill hon framkalla den kvinnliga förhörsledarens sympati och medkänsla, eller är hon stressad och rädd för att hon sitter och vilseleder polisen? Blir misstänksam när jag läser hennes första förhör.

I förhöret framgår tydligt att hon anser Lena sjuk, hon känner sig förföljd och illa behandlad etc av Lena. Blir skeptisk och misstänksam upplever att hon vilseleder och är mycket otydlig i sina utsagor. Hoppas hon gör bättre ifrån sig i senare förhör.

Hon vet inte om hon ska tro på Lena eller Stefans utsagor. Hon känner sig otrygg med Stefan, trygg med Sillen, men vill ändå återförenas med Stefan, samtidigt som hon ändå flyttar ut och bestämmer sig för att genomföra skilsmässan? Mycket dubbla, och motstridiga beteenden där. Är skilsmässan ändå bara en vilseledande manöver för att ingen ska dörstå att det är utfört i samförstånd? Kan hon vara anstiftare ändå? Varför om hon känt sig stalkad av Lena flyttar hon in i samma kvarter? I förhöret är det tydlgt att hon vill slippa, och undvika denna påfrestande Lena.

Mina varningslampor börjar varna.

Nu är jag tråden HDkramare, men jag hade iallafall gråtit floder om min make varit otrogen och jag skulle berättat om det i polisförhör om älskarinnan. Visst kan man tycka att hon är den som har motiv, men man löser inte problem genom att mörda. Hon låter inte fullt så galen som SD. Men visst, hon kan ha hjärntvättats till allt möjligt ( låtsas skilja sig och sedan delta i mord).
Citera
2020-02-24, 18:05
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ja jag erkänner väl min okunnighet igen...

Vad menar Du med Din signatur... "nonada"? Menar Du att FUP som jag önskar ev kan komma upp i början på tråden har något med signaturen att göra?

Den ena halvan som är inskannad finns redan. I min signatur finns information och länk till där man kan förhandsgranska dokumenten direkt eller ladda ned dem om man vill.

Den andra halvan som är på ingång kommer att finnas via den länken också så fort filerna börjar trilla in.
Citera
2020-02-24, 18:09
Medlem
Citat:
Den ena halvan som är inskannad finns redan. I min signatur finns information och länk till där man kan förhandsgranska dokumenten direkt eller ladda ned dem om man vill.

Den andra halvan som är på ingång kommer att finnas via den länken också så fort filerna börjar trilla in.
Jag tänkte att hela FUP kunde finnas i början av tråden, lätt åtkomlig utan att det är nödvändigt att leta reda på viss signatur eller själv ladda hem hela filen.

Tänker kanske tokigt... tack för svar i alla fall
Citera
2020-02-24, 18:12
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tänkte att hela FUP kunde finnas i början av tråden, lätt åtkomlig utan att det är nödvändigt att leta reda på viss signatur eller själv ladda hem hela filen.

Tänker kanske tokigt... tack för svar i alla fall

Jaha, då förstår jag! Ja, det kommer säkerligen komma en sammanfattning inom kort. Då kommer man nog lista alla länkar osv. Just nu är det fokus på att få in alla dokument. Men en sammanfattning kommer nog som sagt inom kort.
Citera
2020-02-24, 18:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Haha snoris har ju visat sig fabulera fritt i sitt hat emot LW. Meningar ryckta ur sitt sammanhang säger inte mycket.
Intressant att du ser upp till en kvinnohatare...

Klart att han dreglar och masturberar över detra, fattas bara.

Jag tycker det tyder på vad LW själv säger i stunder av klarhet, hur mycket SD .med sina psykopat fasoner har förstört henne, förvandlar henne till samma skit som sig själv.

Även det välkänt när annars fina människor dras in en psykopats nät.

Jaadu Lillarumy.

S-J har haft helt rätt när hen beskrivit LW.
Facit finns i FUP.

Jag ser upp till dem som törs säga sanningen.

Inte till de som ljuger för att skydda LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in