2020-02-26, 20:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Vilka sju är detta?

När åklagaren Åsa Hiding berättar för rätten att sju personer genomförde en storstädning av 45-åringens hus tio dagar efter mordet – rörde den misstänkte mannen inte en min.

Ja det är intressant.
En är iaf HD.
Tyckte jag att jag såg attt JG var med när jag skummade igenom hans förhör? Kan ha fel, såg att det nämndes.

Ruskigt att de tömde askan i pelletsbrännaren.
På vems begäran? Det brukar väl inte ingå i storstädning?

Ingen reagerar på att det är storstädning i en misstänkt mördares hus?
Citera
2020-02-26, 20:11
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tyvärr drar såna här trådar till sig kvinnor med mycket dåliga erfarenheter av män vilket resulterar i att dom identifierar sig så hårt med BO att motivet blir störande eftersom att visa sin avsky på onda männen är det väsentliga .

Dessa genus-kvinnor kapar krimtrådar, lierar sig med och exploaterar anhörigas sorg och hetsar upp anhöriga i avsikt att saluföra sin könsproblematik. Inte vackert.

Det är till förtret för oss "äkta" krimnördar då fallet blir sekundärt och upprättelsen för kvinnor primärt.

Om du ger mig en örfil och jag flera ggr högt och tydligt säger att jag slår ihjäl dig om du gör det igen och du ändå ger mig en örfil är anledningen att jag slår ihjäl dig att du provocerade mig.

Att i en ABOK-tråd om att jag slagit ihjäl dig inte diskutera dina örfilar blir absurt och tillskrivs mina första rader.

Att nonchalera anledningen till att LW mördades och "bara" fokusera på att döma gärningsmannen innebär att lärdomen om vad som orsakade Lena Wesströms tragiska död slängs bort som vore den av noll och intet värde.

Tyvärr drar såna här trådar till sig sådana som du med mycket dåliga erfarenhetet av kvinnor vilket resulterar i att de identifierar sig så hårt med MGM att själva mordet blir en sidofråga eftersom att visa sin avsky mot BO är det enda väsentliga.

Dessa troll kapar krimtrådar (i ditt fall just denna specifikt) och lierar sig med andra likasinnade och exploaterar anhörigas sorg och hetsar upp varandra i avsikt att saluföra sin egen könsproblematik. Inte vackert.

Detta är till förtret för oss som vill fokusera på själva mordet då fallet blir sekundärt och upprättelsen för våldsamma män primärt.

Om du ger mig en örfil och jag flera ggr säger åt dig högt och tydligt att jag slår ihjäl dig om du gör det igen så ger det mig fortfarande inte rätten att slå ihjäl dig. Däremot är det förståeligt om jag ger dig en örfil tillbaks för att du provocerade mig.

Att i en ABOKtråd om ett mord börja prata om örfilar blir absurt och tillskrivs specifikt dig som postare.

Att nonchalera ”anledningen” till att LW mörades och ”bara” fokusera på att döma MGM innebär att lärdomen ligger i att finna svaret hos mördaren och inte hos offret och att lärdomen av vad som orsakade Lenas tragiska död slängs bort och som vore den av noll och intet värde.
Senast redigerad av miamania 2020-02-26 kl. 20:13.
Citera
2020-02-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tycker du det? Den tekniska och medicinska delen?
Räcker det inte med förhören och nätkommunikationen?
Exempel: Aktbilaga 166, Förnyade undersökningar. Där finns även förhör.
Citera
2020-02-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I LW's mammas förhör framgår väl att UW och den sk. extradottern var ett par? Kanske hade de planer på att gifta sig.

I så fall omfattades eventuellt LW - i egenskap av mor till UW's minderåriga barn - av hindersprövningen?
Nej, det är två personer som omfattas. Den blivande brudgummen och den blivande bruden. Sen skall väl skatteverket kolla så de inte är för nära släkt med varandra.
Citera
2020-02-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Woaw! Det hade jag missat.
Undrar vad LW tyckte om det?

Så HW bröt förlovningen med den hon
skulle gifta sig med för UW? De hade
redan bestämt datum och skickat ut
inbjudningskorten. HW och exet.

Om inte LW accepterade MH så har jag
väldigt svårt att tro att hon skulle
acceptera någon som hon såg som en
dotter.

Jag tror nog att LW var insatt i det sedan länge.
Citera
2020-02-26, 20:15
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hemskt att läsa!
Och fruktansvärt svårt att förstå!

Det går ju inte riktigt att begripa. Precis som med Tova, går hon rakt in i käften på lejonets gap.

Tova skrev flera gånger att hon inte trodde att hon skulle överleva. !9 år gammal skriver hon i sin dagbok att om hon överlever sommaren ska hon resa till Grekland efter studenten.
Ändå åker hon hem till Billy. Stannar trots att han lurar bort sin kompisar från huset. Blir ensam med honom... Kommer aldrig därifrån.

Vad är det som gör att de trots att de vet, inte överger, inte lämnar, inte lyssnar på varningarna??

Det går inte att förstå riktigt.
Men jag är säker på att det inte är en dödslängtan.
Och jag ser samma typ av konstiga känslomässiga bindning.

Jag tror inte att det är som Mirandamirage tror, att det är vårdslöshet.
I det begreppet finns en betydelse som innefattar att du kan välja, styra, bestämma själv.
Att du är slarvig.

Jag tror inte att det handlar om slarv. Eller att du kan välja själv.
Är det kanske som en slags tvångströja?

Jag har aldrig själv varit i den här situationen. Det är obegripligt.
Men jag försöker verkligen, verkligen förstå. Om det går?

Jag litar därför istället på den forskning som finns.
Och man får läsa på lite mer.
Och lyssna.

Vore intressant att få veta om de "early signs".. någon som faktiskt ser SDs avvikande personlighetsdrag.

Nu är det ju bevisat att Stefan Davidsson har "mother issues".
Varför har han det tror ni ?
Citera
2020-02-26, 20:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror nog att LW var insatt i det sedan länge.

Hur skulle Lena varit insatt i det när HW slog upp förlovningen ett bra tag efter LW blev mördad?
Jag tror att UW och HW fann varandra mitt i sorgen. Det är ganska vanligt
Citera
2020-02-26, 20:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Reimer - För helvete !!!!!

...... i lilla musen........

Jag tror nog att Åkl Hiding kommer spräcka den förklaringen.
Att Lena skulle blöda så kraftigt vid sex att det hamnar blod lite överallt i huset.
I normala fall så tröttnar både killen och tjejen till slut om det är ett evigt blödande varje gång.
Nä ,de kommer Hiding att knäcka.

Dels har hon en barnmorska som skall vittna.
Dels så har hon utsagor från andra män som haft sex med lena.
Och säkert lite andra ess i rockärmen.
Och Stefan kommer göra sig till ett åtlöje.

Fast det riktigt fräcka är ju att Hanna köper detta.
Hanna sitter och berättar detta i förhör.
Helt normalt sitter hon och berättar om Lenas blödande när Lena knullar hennes man, precis som om det vore den mest naturliga saken i hela världen.
Herre gud, alltså !!!

Hanna beter sig absolut inte som den bedragna frun, för en bedragen fru hade släpat gubben i smutsen som en ren hämnd.
Hanna beter sig däremot som en kvinna som gör allt hon kan för att skydda sig själv. För att hålla alla misstankar på så långt avstånd som möjligt. Hanna vet att om hon hänger ut Stefan så kommer Stefan att dra med Hanna i fallet. Därför skyddar hon Stefan. !Hur dumt det än låter i förhör........

Jag tror också att Åkl VET att Hanna är inblandad, men att det är svårt med bevisningen.

Precis så tror jag också att det ligger till. Hennes beteende i förhören, tillika vad hon säger (alltför ofta låter hennes svar som rena snömoset) är långt ifrån trovärdigt. Förhörsledarna låter både förbryllade och irriterade.
Citera
2020-02-26, 20:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det är två personer som omfattas. Den blivande brudgummen och den blivande bruden. Sen skall väl skatteverket kolla så de inte är för nära släkt med varandra.

Så två personer utan barn? Eller barn kanske inte måste anges? Har ingen koll på svensk hindersprövning.
Citera
2020-02-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Du borde veta bättre än mig, jag har aldrig legat med någon kvinna. Däremot har jag aldrig hört en enda kvinna i min närhet under 46 år som berättat om detta, att de själva blöder vid samlag. Angående Lena däremot finns ju bl.a. någon barnmorska som ska vittna i ärendet angående den saken, av vad jag förstod i stämningsansökan.

Jag har fortfarande svårt att se att en barnmorska ska kunna utesluta att LW blöder vid samlag. Det finns ju inget som säger att man alltid talar sanning till sin barnmorska. Det är lite som det är med hela det här fallet, tveksamma indicier. Nu har jag f.ö. läst hela förhöret med SD om just blod vid samlag, och hans beskrivning låter inte alls orimlig. Nu tror jag ju visserligen ändå att han ljuger, men det här ska ju upp i rätten nu, och jag har svårt att se att detta kommer hålla.
Citera
2020-02-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så två personer utan barn? Eller barn kanske inte måste anges? Har ingen koll på svensk hindersprövning.
https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/aktenskapochpartnerskap/forevigselnhindersprovning.4.76a43be412206334b8980 0020477.html

Innan ni kan gifta er i Sverige måste ni ansöka om hindersprövning hos Skatteverket. Ansöker gör ni genom att fylla i en blankett som ni skickar in till Skatteverket. Det är viktigt att ni lämnar in er ansökan i god tid före vigseln

När hindersprövningen är klar får ni ett intyg om hindersprövning och ett vigselintyg från Skatteverket. Intygen skickas hem till er och gäller i fyra månader. Giltighetstiden för intygen går inte att förlänga. Om ni inte har gift er inom fyra månader behöver ni göra en ny ansökan om hindersprövning.

Om någon av er har varit gift eller registrerad partner måste ni kunna visa att det senaste äktenskapet eller partnerskapet är upplöst
Citera
2020-02-26, 20:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Den tanken är inte omöjlig och långsökt. Den tanken har slagit mig från och till genom hela tråden. Det har antagligen också varit åklagarens tes i någon mening, även om de faktiska bevisen lyser med sin frånvaro.

Magnituden av fruns hat mot brottsoffret ska inte underskattas.?När man studerar provokationerna och hämningslösheten hustrun utsätts för av maken och älskarinnan är det en rimlig förmodan.

Men fruns sköra psyke, tror jag bryter ner henne efterhand. Ibland hjälper inte hämnden, man förtärs ändå inifrån av sina dirty secrets.

Aktbilaga 149 sidan 449 Förhör med Hanna:

Aktbilaga 149 sidan 449 Förhör med Hanna:
Direktlänk

”Vi prata lite om Ma*ria Th*or eller vi har pratat ganska mycket om henne och det här mötet som.. som hon återkopplar till morgonen den 15 maj och det här är ju i samband med att ni pratar om att.. eller när du berättar för henne att Lena är försvunnen som hon har återgett det då.. när du ska ha sagt då till henne jag hoppas att hon är död.. det här har vi pratat om flera gånger. Finns det nån anledning för henne och säga.. säga det här om det inte skulle stämma att du har sagt det här?

MT: Det tänker inte jag kommentera.

FL1: Är det.. Maria Thor är det en kvinna som du känner förtroende för? Har gjort?

MT: Tänker inte kommentera.

FL1: Har du känt förtroende för henne som..som din...

MT: Som chef
MT: Ja jag har känt förtroende som chef.
FLl: Mm.
FL2: Men du har också pratat mycket med henne om ditt privatliv. Du har anförtrott några av dina innersta.. belastningar för Maria.
FL1: Hon har ju tagit väldigt illa vid sig av dom här orden det har du förstått.
MT: (tystnad)
FL2: Finns det nåt du kan komma och tänka på som skulle ge Maria skäl att säga nåt sånt här om det inte stämmer?
MT: Nej jag kan inte säga nånting..”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in