2020-02-26, 22:20
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Menar du Facebook? Jag kan då inte se något sånt där.
Ja under inlägget med snodd cykel
Citera
2020-02-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon var ju inte normal.

Hon trodde ju att hon hade rätt att göra
vad som helst för att få det som hon ville.

Hon hade hoppats på att gifta sig med SD
hela tiden de hade en relation.

Åjo, hon var ju normalare än de två polarna som önskade livet ur både henne och varandra istf att lösa sina problem på "normalt" sätt! Vem fan är normal förresten?
Citera
2020-02-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kom att tänka på en sak. Han hade ju kontakt med Hanna och sa till henne att han "raderar löpande". Var det vid det här tillfället och vad det fotandet han syftade på. Attan att ha så dåligt minne ibland.
Minns inte heller, tror att uppgifterna kom på tal nära inpå varandra.

Jag mindes fel, det var "bara" under 5 minuter och 44 sekunder. Seriebildstagning kände han till trots allt.
Citat:
Uppgift

Vid en analys av bilderna i mobiltelefonen 2018-5000-BG50883-l har det iakttagits att det
tagits 937 stycken bilder mellan klockan 17.41.13 och klockan 17.46.57 den 15 maj 2018.
Bilderna innehåller EXIF information med geo data som anger att de är tagna i anslutning till
Järnvägsgatan 3 och innehållet på bilderna känns igen som delar av entren till förhörsrummen
på polishuset i Örebro.
Tillsammans består de 937 bilderna av 1,47 GB. Vid undersökningen av telefonen fanns
fortfarande 7,9 GB ledigt lagringsutrymme kvar. När något raderas så tillgängliggörs det
utrymmet för att skriva ny information till men det är inte säke1i att det försvinner utan kan
fortfarande gå att återskapa. Fotograferingen av de 937 bilderna har skrivit över ungefär 16 %
av det lediga utrymme som fanns innan bilderna togs och har gjort att den information som
kan ha funnits där inte längre går att återskapa.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Men har ingen informerat henne att LW är död?
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitaankan
Nu är det ju såhär som du säkert redan märkt
Carinafjuttifel är bara här för att mästra och köra ngn form av härskartekniker! Av vilken anledning vet inte jag men har mina aningar.

Av andra avkrävs det källhänvisning till FUP för att något ska godtas. Men när det gäller hennes egna slutsatser som alltid ligger Lena i fatet så räcker det med att hänvisa till att någon i tråden påstått något.

På det sättet jobbar Gänget, konstant! Så bästa är bara att ignorera idioterna så kan de sitta och lägga för sig själva!

Exakt! Bör väl de flesta genomskådat vid det här laget. Och inte läser de alla delar FUP, nej nej bara de utvalda som kan bekräfta deras teser. Konfirmeringsbias kallas det. Så ödsla inte tid på att leta upp info åt dom då de själva vägrar. Det är en välkänd taktik när man vill få någon att ödsla sin tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja det är intressant.
En är iaf HD.
Tyckte jag att jag såg attt JG var med när jag skummade igenom hans förhör? Kan ha fel, såg att det nämndes.

Ruskigt att de tömde askan i pelletsbrännaren.
På vems begäran? Det brukar väl inte ingå i storstädning?

Ingen reagerar på att det är storstädning i en misstänkt mördares hus?

Tyvärr har jag problem att ge exakta hänvisningar, men detta med storstädning har framgått av förhören med HD och hennes föräldrar.

Som jag förstått det så inträffade en mindre brand i källaren, just vid pelletspannan. Ocab (stavas Okab i FUP av någon anledning) hade varit där och sanerat eftersom döttrarna tydligen använt en brandsläckare och det blev lite sotigt och kletigt. Det inträffade såvitt jag minns ett par veckor innan mordet.

Det hade därför varit rörigt i hela huset pga sanering och husrannsakan. Och att tömma pannan och sota skorstenen är egentligen inget konstigt efter en brand. Tror SDs svärfar nämnde att SD har behörighet att sota själv, men att han denna gång inte ville visa upp sig utomhus pga vad som hänt, så han skickade upp svärfar på taket.

Övriga som var med och städade vill jag minnas var HDs mamma och syster plus ett par till.
Citera
2020-02-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Hittade det nu.
Citera
2020-02-26, 22:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Woaw! Det hade jag missat.
Undrar vad LW tyckte om det?

Så HW bröt förlovningen med den hon
skulle gifta sig med för UW? De hade
redan bestämt datum och skickat ut
inbjudningskorten. HW och exet.

Om inte LW accepterade MH så har jag
väldigt svårt att tro att hon skulle
acceptera någon som hon såg som en
dotter.

Hoppsan det var tusan. Låter incestuöst för min del. Gifte han sig med sin (extra)dotter.
Fan är det för dårar som bor på betesvägen eller är det något med grundvattnet?
Något vaj är det på UW då han gifte sig med LW.
Citera
2020-02-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Minns inte heller, tror att uppgifterna kom på tal nära inpå varandra.

Jag mindes fel, det var "bara" under 5 minuter och 44 sekunder. Seriebildstagning kände han till trots allt.
Japp, bara hålla knappen intryckt. Han behöver inte göra mer än så. Jag skulle ta ETT kort - det blev 100 (vete faaaan hur det gick till). Men det funkar inte om man inte har kameraappen framme. Att han kikat på nån chatt, Messenger, sms eller annat - det är ju sånt skitsnack så det finns inte.
Citera
2020-02-26, 22:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det är väldigt svårt att förstå hur det kan bli så här och har man inte upplevt det själv så blir det nog ännu svårare. Lena var mitt i det och även fast hon förstod hur destruktiv relationen var så klarade hon inte av att lämna den. I chattar med en nära vän beskriver LW sig själv, SD och HD som sjuka. Det säger en hel del 😔

Precis som du skriver så finns det forskning och mycket att läsa för att försöka förstå. Den här sidan återkommer jag ofta till då jag tycker att den förklarar normaliseringsprocessen på ett begripligt sätt:
http://www.valdmotnara.se/hurmanpaverkasavvald/processerivaldet.4.5c20c2d013b2d5c26a8318.html
Nämnas bör är att ordet våld som används i den länkade texten inte endast avser fysiskt våld.

Tack för länken!
Den läser jag gärna.
Citera
2020-02-26, 22:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack för korren ang datumen.
Just det hotet är väldigt obehagligt och därför jag inte förstår hur Lena kunde vilja vara med SD efter det uttalats.

Jag har inte så svårt att förstå det eftersom det är vanligt i destruktiva förhållanden och jag har läst mycket om sådana fall. Det är dock väldigt tragiskt. SD har hotat flera gånger med både det ena och det andra, och efter det uttryckt ånger och att han inte menat det han sagt och varit extra kärleksfull efter och bekräftat henne. Precis som i andra destruktiva förhållanden så kan kvinnan inte bryta själv. Kvinnor kan få hela sin familj hotad till döds och bli svårt misshandlade, men ändå är de kvar. Det är komplext, och det är heller inte helt ovanligt att en del kvinnor letar efter hållhakar och finner sådana. Men LW är iallafall för mig ganska unik i att hon utmanar SD väldigt mycket. Hon kände att hon hittat ett sätt att kunna få mer makt över situationen. Det var fel gjort av henne att gång på gång utöva den makten. Hon måste med tiden helt förlorat kompassen i sitt liv.
Citera
2020-02-26, 22:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Exakt! Bör väl de flesta genomskådat vid det här laget. Och inte läser de alla delar FUP, nej nej bara de utvalda som kan bekräfta deras teser. Konfirmeringsbias kallas det. Så ödsla inte tid på att leta upp info åt dom då de själva vägrar. Det är en välkänd taktik när man vill få någon att ödsla sin tid.

Du har inte heller läst allt i FUP. Du hade inte ens läst alla rader i en chatt om USA och Norgeresan mellan SD och LW innan du började analysera och dra slutsatser av dess innehåll.

En del av oss är åtminstone ärliga med vad vi har läst och inte. Vi låtsas inte veta bättre om de delar vi inte läst än de som faktiskt läst dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in