Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Lätt att sätta sig till doms. Eller hur?
Hade SD helt enkelt inte själv upprätthållit relationen på sina egna villkor, så hade allt varit frid och fröjd. Då hade hon så småningom tröttnat själv. En stalker och en narcissist är inte någon bra blandning. De var två som dansade.
Håller verkligen med. Jag personligen har inte haft tid/hunnit grotta ned mig i FUPen utan försöker hänga med i det som skrivs här och jag kommer tyvärr inte ha så mkt tid ännu på ett tag, men vill iaf ha sagt att jag tror de flesta försöker förstå, få en än större helhetsbild, tror samtliga är överens om att det är "sjukare" än vad vi kunde föreställa oss -- t ex.
Däremot blir det också tydligare att se de nick som fortfarande koncentrerar sig på Lena, inte beblandar sig i övriga inlägg, diskussioner kring andra personer, utan bara fokuserar på Lena, hittar utdrag ur FUPen där Lena pickas på och ibland känner jag rena föraktet och hatet stänka från dessa inlägg. Det känns alltså som att det inte längre är "neutralt" (om det nu nånsin varit det), eller "bara för att förstå motivet" och det blir jag på riktigt väldigt ställd inför - förstår inte alls hur man kan ha det behovet. Ser att många väljer att inte svara på dessa inlägg då det inte finns vilja till nyansering.
Och när några är så fokuserade på Lenas brister och "delaktighet" så faller det sig naturligt att vi andra pratar om det andra vi ser, det tror jag iaf.
Känner dock stor sorg över barnen som kanske läser detta en dag, eller redan har kännedom. Det gäller även SDs barn förstås.