2020-02-26, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det handlar inte om att sätta sig till doms.
Det handlar om att med de fakta som sedan länge fanns givna i ärendet göra en bedömning av risker/möjligheter.
Det, min käre Picasso, är en helt annan sak.

Det var verkligen två som dansade, men det var bara en av dem som för alla och envar att se, uppvisade klart hypomana tendenser.
Det fanns folk runt Lena som på olika vis och djupt engagerat försökte hjälpa henne, men de försöken föll på hälleberget.
Lena ville inte bli hjälpt, men "tyvärr" uppvisade hon inte tillräckligt av bristande verklighetsuppfattning för att underställas ett LPT. Ett sånt hade kunnat på sikt blivit något som på allvar hjälpt henne och som hade kunnat gjort att barnen haft kvar sin mamma i livet.
Och att en mordrättegång hade sluppits.
Jag anser att han uppmuntrade henne. Hade han helt enkelt blockat henne på alla medier så hade det förhoppningsvis inte behövt gå så här illa. Som jag läser det hela så klarade han inte av att helt sluta hålla kontakten - det tog hon som uppmuntran. Tyvärr tog hon det många steg längre istället för att backa lite.

Ja ja. Facit har vi ju. De drog ner varandra. När han till slut valt Tg men ville fortsätta ha Softis som prassel körde det ihop sig. Två viljor som inte ville samma. Softis vägrade släppa taget, SD ville leva med Tg. Han kunde leva enbart med Tg utan Softis som prassel dock. Och Softis accepterade inte att vara den andra kvinnan. Hon stod inte ut med Tg.

Vilken jävla röra. Som ett hopknutet garnnystan.
Citera
2020-02-26, 11:01
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja SD betedde sig mer illa än vanligt med Lena p g a hennes besatthet av honom.
De förstörde helt enkelt varandra. Det är lite av hönan och ägget här.

Jag är säker på att SD inte skulle mördat någon annan än Lena trots sina psykopatiska drag. Många psykopater tillhör grädden av samhället och de lever ett helt liv utan att få minsta prick i polisregistret.
Jag är säker på att fler kommit i hans väg förut.
M@rtin gillar nog inte SD's syskonkärlek...
prick/fläck i polisregistret... det kan han krama sig ur.. så det blir en fläck på kjoltyget.
Tänk dig en Stefan Davidsson med uniform.. fattas bara.. komplett idiot
Citera
2020-02-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Då var det äntligen dags för Stefan Davidsson att inför rätten förklara sig.
Skyldig eller inte vet vi först efter förhandlingen.
Som vi alla har sett så presenterade Åsa Hiding en fantastisk Stämningsansökan. Personligen har jag nog aldrig sett en mer välskriven. Och som vi nu alla också har sett så är det en FUP som väger över 70 kg och är ca 1,6 meter hög. Åsa Hiding har ett gediget material. Frågan är om det räcker ????

Teknisk bevisning - Var han verkligen på platsen den tidpunkten?, och var det verkligen han som slog dom dödande slagen? Eller är det bara en lång indicie-kedja och hur långt räcker den i så fall??

Hanna, borde inte hon ploppa in igen? Märkliga förhör med henne. I min värld är hon "inte helt oskyldig"
JG.... Vad tycker vi där ??

Till slut fick vi FUP i våra händer. Efter många mail till Örebro TR och efter mycket krångel så lyckades vi och nu har vi samma material som domstolen har.
Denna FUP fick vi genom ett otroligt samarbete när det är som bäst, och i slutändan så har FUP rest en bra bit över 200 mil och otaliga arbetstimmar har lagts ner för att vi nu tillslut har den i vår ägo.
Ett fantastiskt samarbete.
Insamlingen gav 6.930:- och dessa pengar har oavkortat gått till arbete med att få FUP offentlig. Pengarna har täckt köp av FUP, resor mm. Ingen har tjänat en enda krona utan allt har gått till kostnader.
Så ett stort TACK till alla er som bidrog med en slant och som gjorde detta möjligt.

Detta innebär att VI har försett all MEDIA med denna FUP. Våra stora dagstidningar och många många andra har laddat ner denna FUP helt gratis utan att ens ge oss ett Tack offentligt. Vad skulle dom snål-jåparna göra utan oss.

Allt arbete och ekonomiskt med denna FUP är nu avslutat och jag hoppas att alla är nöjda.
Nu följer vi denna rättegång med spänning och när detta är över så ses vi nog i andra trådar.

Ha en underbar dag

// Krmkr
Tack för Er insats och skönt att alla kommit hem ordentligt efter lång körning!
Citera
2020-02-26, 11:07
Medlem
Citat:
Han börjar dödshota henne och sonen för att hon är besatt och inte lämnar honom i fred. Hot hotar med jämna mellanrum honom att avslöja affären om han inte går med på hennes krav att träffas, chatta etc.

Varför är du fortfarande blind inför Lenas del i relationen? Förstår du inte att någon som är så besatt av dig kan driva dig till vansinne? SD:s hot kommer inte från luften. Det är uttryck för frustration p g a hennes beteende.

För övrigt är det Lenas ansvar att skydda sina barn. Inte någon annans. Det är hon som väljer att stanna hos någon som dödshotar dem. Så om du ska bli arg och besviken på någon så bör det vara på Lena, mamman, som inte brytt sig om dödshot mot sina barn.

Han har själv avslöjat att han vill känna hur det känns att döda någon. Inte LW specifikt. Hotat hennes barn, HD, sina egna barn som han dessutom attackerat fysiskt när de inte lytt. Nej han vill ha full kontroll på sina närstående och bryter man detta går det till handbegripligheter och hot. Han har dessutom tillsammans med JG försökt kartlägga personer här inne och hotat dem. Finns även saker som pekar på att han skickat förtäckta hot till andra som ingår i utredningen.

Så kollar man objektivt så finns det inget stöd för din utsago.
Citera
2020-02-26, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
NA Live efter pausen.
Bilder visas från brottsplatsen, läs nerifrån o upp:

"Åklagaren visar nu bilder på kvistar där spår har säkrats efter mordet.

I rättssalen finns flera hyllor med ett fyrtiotal pärmar uppradade. Förundersökningen är på 14 000 sidor så det finns en hel del material för domstolen att gå igenom.

45-åringen ser ut att lyssna uppmärksamt på åklagaren. Han tittar på bilderna som åklagaren visar upp.

Flera spår hittades på en trädstam på mordplatsen. Åklagaren visar nu dessa bilder på en skärm i rättssalen.

Åklagaren går igenom fynden på mordplatsen, och vad som hittades vid den tekniska undersökningen.

Nu går åklagaren igenom själva brottsplatsen vid bullerplanket. Hon förklarar hur det ser ut och hur man tar sig till platsen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vant-pa-kroppen-for-att-ga-igenom-fickorna-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-inifran- tingssalen
Citera
2020-02-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för ännu en mycket intressant analys!
Jag har inte hunnit läsa särskilt mycket av Hannas förhör, och jag ska ha dina analyser i bakhuvudet och jämföra med vad jag har trott och nu tror.

Problemet med Hanna är att när polisen främst i 4-6 förhören konfronterar henne med hennes uppenbart vilseledande information, samt hennes motarbetande vittnesstil sluter hon sig ännu mer. Som en femåring som blir sur och gör sig omöjlig inne på leksaksavdelningen på Stormarknaden.

Hon har höga försvarsmurar och jag tror hon försöker bibehålla en falsk bild av sig själv och sitt äktenskap. Åtminstone ska hon agera för Stefans frisläppande, så döttrarna ska ha tillgång till sin pappa. Hålla upp skenet utåt tycks vara hennes livsmotto. Detta visste Lena om och förstod var Hannas akilleshäl. Den informationen likväl som hennes underlivsproblem, psykiska sjukdomshistoria, och övrig privata fakta fick Lena levererad av Stefan under åren. Trots att Lena upplyst henne just om detta, stoppar hon huvudet i sanden, precis som när polisen informerar henne om precis samma sak, som Lena gjorde.

H har avslöjat identiteten på ett nick i tråden, blivit avstängd samtidigt som hon försökt stänga ner flashbacktråden, och i vilseledande syfte misstänkliggöra Sherlock angående information i förhören, trots att hon inte känner honom mer än att hon vet att han ingår i geo-familjen. I dessa sammanhang är hon för övrigt känd som en av Stefans två fruar. Detta att hon indirekt pekar ut Sherlock som eventuell mördare med våldskapacitet vill hon absolut inte kommentera under förhören, skamfaktorn är för stor. Geo-familjen konkurrerar tsm med familjen om förstaplatsen i hennes liv. I dessa kretsar vill hon äga en god status.

Trots detta kan H inte avhålla sig från att läsa här, mår därför dåligt och sjukskrivs igen våren-19 pga av bl.a. ökad migrän. Kan tycka att det är fel val, att istället för att säga sanningen, skydda en mördare. Hon är förälder själv, men bryr sig inte Lena- mordet klaras upp. Att Lenas tre barn är moderlösa berör henne mindre, än att hon ska skydda och upprätta sin egen image och äktenskap.

Samtidigt måste vi förstå att hon är ett offer för en psykopat, och Lena har inte heller betett sig bra mycket bättre alla gånger. Så kvinnan har haft ett belastande liv. Hon har naturligtvis inte under denna korta tid förmått frigöra sig från Stefans mentala och känslomässiga överläge mot henne. Psykopater bryter ner sina offer så att de slutar våga lyssna till sin intuition, och magkänsla.

H är en mycket innesluten person med starka försvarsmekanismer När hon accepterar och hanterar verkligheten och sanningen korrekt kommer hon slippa framtida mentala problem. Sanningen kommer göra henne fri, om hon vill få psykisk och känslomässig lättnad och frid måste hon sluta ljuga för sig själv och omgivningen. Det är hennes egen fria vilja och beslut. Som förebild för sina döttrar är det också ett gott beslut att ta. Håll huvudet högt och visa självaktning nu när chansen ännu finns att vittna om sanningen angående 14/15 maj -2018.

Väljer hon att avstå och leva i en lögn kommer hennes mentala issues aldrig försvinna. Tro mig, jag vet.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-02-26 kl. 11:20.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Han har själv avslöjat att han vill känna hur det känns att döda någon. Inte LW specifikt. Hotat hennes barn, HD, sina egna barn som han dessutom attackerat fysiskt när de inte lytt. Nej han vill ha full kontroll på sina närstående och bryter man detta går det till handbegripligheter och hot. Han har dessutom tillsammans med JG försökt kartlägga personer här inne och hotat dem. Finns även saker som pekar på att han skickat förtäckta hot till andra som ingår i utredningen.

Så kollar man objektivt så finns det inget stöd för din utsago.

Det är en lång väg att gå från tanke och hot till handling. Det är många som tänkt någon gång i sitt liv att de vill döda någon men inte gör vi det.

Var ska SD ha dödshotat HD och sina barn? Om du pratar om när SD och HD gemensamt bestämde familicide när hon och bebisen var sjuk så är det inte riktigt samma sak. De levde under en mycket psykiskt pressande livssituation då. Fullständigt normalt att man får sådana sjuka tankar då. Det viktiga är att de inte gjorde slag i saken.

Om SD verkligen var mördartypen som du beskriver kunde han lätt dödat HD där och då. Att kunna hejda sig under sådana omständigheter visar på stor självkontroll.

Det är väl snarare du som inte kan vara objektiv med tanke på dina personliga kopplingar. Jag utgår bara från det jag får veta här, PM och FUP.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-26 kl. 11:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
NA Live efter pausen.
Bilder visas från brottsplatsen, läs nerifrån o upp:

"Åklagaren visar nu bilder på kvistar där spår har säkrats efter mordet.

I rättssalen finns flera hyllor med ett fyrtiotal pärmar uppradade. Förundersökningen är på 14 000 sidor så det finns en hel del material för domstolen att gå igenom.

45-åringen ser ut att lyssna uppmärksamt på åklagaren. Han tittar på bilderna som åklagaren visar upp.

Flera spår hittades på en trädstam på mordplatsen. Åklagaren visar nu dessa bilder på en skärm i rättssalen.

Åklagaren går igenom fynden på mordplatsen, och vad som hittades vid den tekniska undersökningen.

Nu går åklagaren igenom själva brottsplatsen vid bullerplanket. Hon förklarar hur det ser ut och hur man tar sig till platsen.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vant-pa-kroppen-for-att-ga-igenom-fickorna-folj-rattegangen-om-hjarstamordet-direkt-inifran- tingssalen
Jag tror han lurade ut henne dit med prat om en cache. De var ju lika maniska båda två när det gällde GC. Så det var nog inte så svårt. Och hon var ju intresserad av honom, så det var nog inte så svårt att lura med sig henne. Fy fan vilket svin.
Citera
2020-02-26, 11:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du måste hålla med om en sak....

Den där Stefan skulle jag verkligen vilja träffa och hänga med en hel dag.

I mina ögon så ser han ut som en spinkig liten fjant med fjantig röst.
Visst, jag är kille men Stefan har i mina ögon inget superattraktivt utseend.
Men uppenbarligen så har han nåt annat......

Brudarna i Örebro är ju som tokiga efter honom.
Brudarna gör precis allt dom kan för att få vara nära honom, och det spelar ingen roll hur mycket äcklet förnedrar dom eller är elak. Bokstavligt talat så lägger dom sig helt platt för honom.
Dom offrar ungar, vänskap, förhållanden bara för att få tillbringa tid med det kräket..
Jag har haft en makalös tur med det motsatta könet under min uppväxt, men jag måste ändå se mig besegrad av Stefan. Han har nåt som gör att brudarna blir besatt av honom och dom gör vad som helst för att få vara med honom. Dom kan till och med försvara hans beteende.

Hans manliga vänner är ju likadana.
Han skäller ut sina vänner åt vänter o höger. Dikterar krav, styr o ställer och vännerna beter sig som knähundar i hans närhet.
Spelar ingen roll hur uppenbart det är att Stefan är inblandad i Lenas försvinnande/mord så bugar dom åt honom och köper allt han säger.

VA?? Herregud !!

Den mannen har nåt utöver det vanliga.

Skulle verkligen vara jättespännande att dricka några pilsner med honom och se vad det är som alla faller för.

Mja, delar nog inte din uppfattning om honom, för mig verkar han vara den där självupptagna typen som endast har en person i skallen och det är han själv.

Sådana människor ger mig inget, de kan inte bjuda på sig själva på det sätt som jag känner ger en kontakt som betyder något.

Så jag skippar nog att hänga med honom och föredrar mer äkta personligheter det är min åsikt om MGM.

Tråkigt nog har jag samma uppfattning om BO, ingen kvinna jag skulle vilja ha nära mig, varken som vän eller partner, alldeles för egocentrerad enligt mig, klart jobbig som det framkommer i FUP.

Men jag drar gärna en bärs med dig, du verkar ju bjuda på dig själv vilket gillas
Citera
2020-02-26, 11:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Han börjar dödshota henne och sonen för att hon är besatt och inte lämnar honom i fred. Hon hotar med jämna mellanrum honom att avslöja affären om han inte går med på hennes krav att träffas, chatta etc.

Varför är du fortfarande blind inför Lenas del i relationen? Förstår du inte att någon som är så besatt av dig kan driva dig till vansinne? SD:s hot kommer inte från luften. De är uttryck för frustration p g a hennes beteende. Han känner att han gjort ALLT för att bli av med henne, t o m dödshotat hennes barn. Han trodde väl hon skulle lämna honom i fred då, som vilken normal mamma som helst skulle gjort.

För övrigt är det Lenas ansvar att skydda sina barn. Inte någon annans. Det är hon som väljer att stanna hos någon som dödshotar dem. Så om du ska bli arg och besviken på någon så bör det vara på Lena, mamman, som inte brytt sig om dödshot mot sina barn.

Nä, jag ser en människa med stor sårbarhet innan hon träffade SD. Som kanske inte mått hundra, men ändå varit högpresterande och haft ett välfungerande liv. En människa som har svårt att klara separationer. Och som har en önskan att bli älskad och sedd.

Den sårbarheten hon hade, den var en katastrof för henne i förhållandet med S*tefan, som jag tror med all sannolikhet är en psykopat i någon grad (förmodligen i hög grad).

Denna sårbarhet har S*tefan hittat, använt sig av för att kunna leva sitt dubbelliv. Ju längre tid förhållandet pågår, desto tydligare blir dettta dubbelspel för L*ena.

Men nu är hon redan nedbruten, och vägen till att bli en spillra, precis som alla blir i våldet av en psykopat, är spikad.

Det är som en centrifugernade trumma som hon inte klarar att ta sig ur, inte ens med hjälp av expertis. Hon ser katastrofen komma, hon förstår det, men med hennes tidigare upplevelser i livet med separationsångest och andra sårbarheter hon bär med sig till förhållandet drar ner henne.
Citera
2020-02-26, 11:23
Medlem
45-åringen ser oberörd ut, nästan lite uttråkad, när åklagaren beskriver våldet som Lena ska ha utsatts för. Han sträcker på sig och rätar ut ryggen i stolen.
Citera
2020-02-26, 11:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Saknar kommentarer från den skribent som kände SD. Kommer inte ihåg nicket men det var två som skrev, ett par som umgicks med SD.

Vore tacksam för namn och helst svar från skribenten om de känner sig lurade av SD och tankar kring att han nu åtalas.

Ja den käre EGT...nä det var lääänge sen vi hörde från det SD-försvararkontot.
Sååå mycket skit hin planterade i tråden. Nån som hittat nåt intressant iakttagelse i FUP om detta? Nä, eftertankens kranka blekhet har förhoppningsvis drabbat hen/hin/dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in