Citat:
Jag anser att han uppmuntrade henne. Hade han helt enkelt blockat henne på alla medier så hade det förhoppningsvis inte behövt gå så här illa. Som jag läser det hela så klarade han inte av att helt sluta hålla kontakten - det tog hon som uppmuntran. Tyvärr tog hon det många steg längre istället för att backa lite. Det handlar inte om att sätta sig till doms.
Det handlar om att med de fakta som sedan länge fanns givna i ärendet göra en bedömning av risker/möjligheter.
Det, min käre Picasso, är en helt annan sak.
Det var verkligen två som dansade, men det var bara en av dem som för alla och envar att se, uppvisade klart hypomana tendenser.
Det fanns folk runt Lena som på olika vis och djupt engagerat försökte hjälpa henne, men de försöken föll på hälleberget.
Lena ville inte bli hjälpt, men "tyvärr" uppvisade hon inte tillräckligt av bristande verklighetsuppfattning för att underställas ett LPT. Ett sånt hade kunnat på sikt blivit något som på allvar hjälpt henne och som hade kunnat gjort att barnen haft kvar sin mamma i livet.
Och att en mordrättegång hade sluppits.
Det handlar om att med de fakta som sedan länge fanns givna i ärendet göra en bedömning av risker/möjligheter.
Det, min käre Picasso, är en helt annan sak.
Det var verkligen två som dansade, men det var bara en av dem som för alla och envar att se, uppvisade klart hypomana tendenser.
Det fanns folk runt Lena som på olika vis och djupt engagerat försökte hjälpa henne, men de försöken föll på hälleberget.
Lena ville inte bli hjälpt, men "tyvärr" uppvisade hon inte tillräckligt av bristande verklighetsuppfattning för att underställas ett LPT. Ett sånt hade kunnat på sikt blivit något som på allvar hjälpt henne och som hade kunnat gjort att barnen haft kvar sin mamma i livet.
Och att en mordrättegång hade sluppits.
Ja ja. Facit har vi ju. De drog ner varandra. När han till slut valt Tg men ville fortsätta ha Softis som prassel körde det ihop sig. Två viljor som inte ville samma. Softis vägrade släppa taget, SD ville leva med Tg. Han kunde leva enbart med Tg utan Softis som prassel dock. Och Softis accepterade inte att vara den andra kvinnan. Hon stod inte ut med Tg.
Vilken jävla röra. Som ett hopknutet garnnystan.