2020-02-26, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Tjena, satt precis och läste om detta så jag passar på – Aktbilaga 150, vittnesförhör med Lis* H*sselgren, sid 340:

Har Lena uttryckt någon gång till dig att St*fan sagt att han ska döda henne?
Nej. Men hon uttryckte att hon var rädd för honom och att hon kände sig övervakad och att
han smög omkring i buskarna. Lena berättade för And*rs Lindstr*m att St*fan installerat ett
kodlås hos Lena och att St*fan vet om koden. Lena har stuckit hemifrån mitt i natten utan att
barnen vet om det och varit ute och sprungit och lämnat en kastrull som torrkokat på spisen.
Så jag vet inte om Lenas omdöme alltid varit så bra heller. Hon har varit väldigt stark och
drar sig inte för att konfrontera om någon exempelvis skulle ta hennes cykel. Eller för att säga
ifrån.
Ok, tack!
Ser att jag fått ytterligare två svar. Tack för dem också!

Nu det viktigaste: Det har i tråden påståtts att LW lät montera in ett kodlås för att hon visste att SD hade en nyckel till henne och att hon därför kände sig otrygg.
Av det du citerar framgår att LW låter SD(!) av alla människor, montera kodlåset!

Jag brukar försöka uttrycka mig stramt, men här blir jag tvungen att skriva: WTF?!
Är LW helt tappad bakom en vagn? Låter hon den som hon vill skydda sig från montera det låset?!
Citera
2020-02-26, 00:24
Medlem
notknapparens avatar
Det har ju pratats om att det har varit en brand eller larm hos SD.

Förhör med JG, Aktbil 150 sid 249:

"Gerald har inte varit hos Stefan i samband med ett brandlarm 14-16 maj och han har inte hört
talas om något brandlarm.
"

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Blir inte klok på om det varit ett brandlarm just någon av dessa dagar, eller om förhörsledaren försöker ringa in något datum?

Intressant med tanke på om något kan ha eldats upp.
Citera
2020-02-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, tack!
Ser att jag fått ytterligare två svar. Tack för dem också!

Nu det viktigaste: Det har i tråden påståtts att LW lät montera in ett kodlås för att hon visste att SD hade en nyckel till henne och att hon därför kände sig otrygg.
Av det du citerar framgår att LW låter SD(!) av alla människor, montera kodlåset!

Jag brukar försöka uttrycka mig stramt, men här blir jag tvungen att skriva: WTF?!
Är LW helt tappad bakom en vagn? Låter hon den som hon vill skydda sig från montera det låset?!

Se mitt senare inlägg på samma tema. Tveksamt om det nu var han som installerade låset, det är f ö ganska enkelt att göra, däremot har han ju de facto koden (samma som hans egen hemmakod, Lenas påfund). Om hennes son säger till polisen att det var för att det slarvats bort nycklar, ja... vad säger man till barnen? –"Mamma vill ha kodlås för att enklare släppa in farbror S om nätterna, det fungerar ju så bra när mamma är hemma hos honom..."?
Citera
2020-02-26, 00:33
Medlem
Citat:
Det framkommer lite överallt, men St*fan förnekar dock att det verkligen var han som installerade det. Skit samma, här kommer hans egen utsago om kod till låset (Aktbilaga 147, sid 69):

PS: Har du haft koden till dörren?
MT: Ja ja.
PS: Hur många koder finns det?
MT: Vet inte.
PS: Vet du inte?
MT: Nej.
PS: Nej, har du haft en egen kod?
MT: Ja.
PS: Varför det?
MT: Ja hon,jag vet inte, hon, hon la in en kod till mej och sa att "nu har du" ...
PS: Okey.
MT: "Den här koden."
PS: Så du har en kod till den dörren?

[...]

MT: Nej, det är kanske till och med, i somras, jag vet inte, det är alltså, jag minns koden men.
PS: Mm okey.
MT: Eftersom det är samma kod som jag har själv till mitt hus.
PS: Mm, du har också kodlås?
MT: Mm.
PS: Ja, är det samma typ av kodlås?
MT: Ja, ja hon har nyare generation men.
PS: Var har du köpt det då?
MT: Mina köpte jag på nätet nånstans, hennes på Bauhaus.
PS: Jaha hur kan du veta att hon har köpt på Bauhaus, har hon sagt det?
MT: Nej, jag var med.
PS: Du var med, ja okey ...
MT: Mm.
PS: Men hon satte i det själv? Du har inte satt...
PS: Du har inte satt i det...
MT: Jag har inte satt i det.
PS: Då alltså? Nej, nej det fanns, jag såg nån uppgift nån som påstod att du har monterat det
här, men det var fel...
MT: Ja min ...
PS: Eller?
MT: Min fru säger det (skrattar till) ofta.
PS: Jaså är det...
PS: Din fru som säger det?
MT: Nja hon, hon har sagt det, men det är säkert fler ...
PS: Jaha.
MT: Som har sagt.

Genast skriiker mina varningsklockor, undrar hur många kodlåsnummer han tilldelat sig själv ... utan hennes vetskap.

Vad säger Bauhaus? Vem monterade dörren?
Citera
2020-02-26, 00:45
Medlem
"Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare
Forums materia/nr: 201801008141
Vid en fö yad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer ån en nära släkting."

Lenas blod på fronten av SW's tvättmaskin. Hamnade högst troligt där när han adrelainstinn hafsade in sina med Lenas blod dränkta kläder så fort han kom hem den natten.

GRAVERANDE.
Citera
2020-02-26, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har ju pratats om att det har varit en brand eller larm hos SD.

Förhör med JG, Aktbil 150 sid 249:

"Gerald har inte varit hos Stefan i samband med ett brandlarm 14-16 maj och han har inte hört
talas om något brandlarm.
"

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Blir inte klok på om det varit ett brandlarm just någon av dessa dagar, eller om förhörsledaren försöker ringa in något datum?

Intressant med tanke på om något kan ha eldats upp.

Rökbrand ... ja, det känner jag igen. Måste varit då jag nyss intresserat mig för detta. Tidigt. Pelletspannan ...ja. Ursäkta att jag tänker högt.
Citera
2020-02-26, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Genast skriiker mina varningsklockor, undrar hur många kodlåsnummer han tilldelat sig själv ... utan hennes vetskap.

Vad säger Bauhaus? Vem monterade dörren?

Hon kan nog ha gjort det själv. Alla i bekantskapskretsen tror sig veta att St*fan installerat låset, men det må vara inbillning eller radhus-kvarters-skvaller. Han påstår att han varit med och valt låset och fått en kod, men att han inte var den som monterade.

Förutsatt att dörrbladet inte är något gammalt specialbygge klarar hon lätt att montera det där. Se t ex https://www.youtube.com/playlist?list=PLnMik83CsgMWmIqhLoLDB_EhX4afzFMJ3
Citera
2020-02-26, 00:53
Medlem
gloriouslifes avatar
"2017-03-29

Stefan frågar om Lena kan prata vilket hon kan en stund. Stefan säger att Lena inte vill höra
men det ska hon få ändå. TG ringde hotellet och bekräftade att dom bodde där. Lena frågar nu
då? TG frågade om Stefan var där med Lena och han svarade nej. Då berättade TG att Lena
var sjukare än hon kan tro, sen f01tsatte hon med att Lena inte loggade i Stockholm den
tjugonde. Dessutom har TG bott på samma hotell som Lena samma natt och om Lena säger att
hon inte varit med TG där så förföljer TG Lena. Enligt Stefan kom det en kontrollfråga om
dom bott på samma hotell vilket Stefan erkände så TG vet att Lena och Stefan varit där
tillsammans.
TG vet om att Lena skulle sova på hotellet samma natt som Stefan. TG är ute
och går en promenad och inte övertygad om att hon kommer hem denna natt, Stefan åker och
hämtar barnen i stallet. Sen har TG frågat om Stefan ville leva med Lena vilket Stefan
förnekade
. TG frågade om det varit mer än vänskap vilket Stefan svarade nej på. Lena menar
att det då ska låta som att dom åkte dit i smyg, Lena och Stefan. Det Stefan menar kom fram
var att TG menar att Stefan ljugit för henne. Lena vill prata mer om detta ikväll och säger att
hon verkligen behöver det men Stefan uppger att det kan bli svårt sen lägger dom på."

"2017-03-30

Stefan uppger att han har kort om tid och vill gärna att Lena berättar det viktiga. Han frågar
om Lena gjort några erkännanden vilket hon svarar ja på. Stefan frågar om sex, Lena svarar
ja. Stefan säger neej och Lena säger "det är nya tider nu Stefan" och Stefan säger att han är
skild nu. Lena tror inte på det. Lena menar att hon alltid har vetat. Stefan frågar hur mycket
hon vet, Lena svarar att hon vet mycket, att det pågått i åratal. Stefan vet inte om han kan gå
hem och erkänna men har inget val. Lena menar att det inte kunde ha gått, men Stefan trodde
det. Stefan säger att dom hörs framöver och Lena hoppas att dom hörs mycket snarare men
Stefan säger att så lär det inte bli. Stefan får väl gripa efter halmstrån. Lena säger att då
kanske saker blir som dom ska vara. Stefan säger att han ska vara med TG.
Lena säger att han
inte är värd henne och inte vill ha med henne att göra. Lena säger att det inte är hennes fel
men Stefan menar att Lena borde ha gått hennes väg. Stefan säger sen att han måste äta och gå
på möte klockan I med kommunen. Lena säger att dom hörs, Stefan säger att det är inte säkert
varpå Lena svarar "det gör vi". Stefan säger att det är slut mellan dom och Lena säger att hon
förstår att han tycker det och att alla får ta konsekvenser av sina handlanden."

"2017-03-30

Stefan säger att TG kommer hem och hämtar lite saker med sin pappa ikväll. TG vill ha hela
sanningen sen av Stefan. Lena har berättat för TG som det är och tycker Stefan kan göra det
också. Lena har kort om tid då hon ska in på utvecklingssamtal. Lena har berättat att det var
både kärlek och sex, ömsesidigt. Lena säger att Stefan kan ljuga om han vill sen för TG.
Stefan säger att det inte är något alternativ och vill berätta sannna sak som Lena sagt. Det
började inte redan när Lena bodde på Betesvägen. Lena säger att dom kan prata efter klockan
fyra då hon ska in på mötet. Stefan säger att det kanske är ett farväl nu då men Lena lovar
Stefan att det inte är ett farväl och dom hörs sen."

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:20fbc479a922735bbb05de83e85b191b
Citera
2020-02-26, 01:02
Medlem
Citat:
Hon kan nog ha gjort det själv. Alla i bekantskapskretsen tror sig veta att St*fan installerat låset, men det må vara inbillning eller radhus-kvarters-skvaller. Han påstår att han varit med och valt låset och fått en kod, men att han inte var den som monterade.

Förutsatt att dörrbladet inte är något gammalt specialbygge klarar hon lätt att montera det där. Se t ex https://www.youtube.com/playlist?list=PLnMik83CsgMWmIqhLoLDB_EhX4afzFMJ3

Jag tror t.o.m. jag skulle klara det

Men Stefan försöker undvika frågan i förhöret genom att prata om sitt eget dörrlås. Så nja.
Citera
2020-02-26, 01:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det fetade:
Nu håller du väl på att sprida obekräftade uppgifter?

Jag har i alla fall inte ännu sett att det är konstaterat att SD visste koden.
Det har påståtts att LW lät montera ett kodlås för att SD skulle ha haft en nyckel till det tidigare, traditionella låset.
Sonen Ar*on tillfrågas i förhör om SD hade koden. Av det jag läst av hur han svarar, går det inte att dra slusatsen att SD hade fått kod.
Har du källa till det du påstår?
Tack för länk i så fall!

Jag gör ett undantag och besvarar din fråga.
Eftersom jag anser dig vara ett av se värsta trollen.
Till 50% är dina traggliga inlägg ren OT.

LÄS FUP och och sitt inte bara här inne och hacka.
Hade du ansträngt dej det minsta istället för att bara sitta och gagga som en gammal kärring
så hade du själv enkelt hittat informationen. Citat: *113414* Stefan Davidsson

Vad fan gör du i tråden för överhuvudtaget?
Till 50% är dina traggliga inlägg ren OT.
Du verkar inte det minsta intresserad av brottet i sig.

Akt 157 del A sid 120
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-26 kl. 01:08.
Citera
2020-02-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
[...]
Akt 157 del A sid 120

Tjena Panzer, bra sökt, det borde jag ha hittat istället för alla evinnerliga förhör. Ett kärt ämne är det i alla fall. Här kommer dock ett "slutcitat", från St*fan:

Aktbilaga 147, sid 512
F: Va äre för kod du använder?
MT: Ehh vilka siffror de är?
F:Mmm
MT: Ehh samma som hem till mej, 113414
F: När installera hon de här kodlåset?
MT: Skulle uppskatta att de kan va ett par år, nä .... Ja de är väl, väldigt grovt, jag skulle
gissa två år
F: Var du med och hjälpte till med de?
MT: Jag va med vid inköpet ehh ja har visat henne grejerna hur hon ska göra men, nä hon har
gjort utförandet själv, de är därför de sitter så löst
F: Helt själv eller?
MT: Ja eller ja de, de är vad hon säger i alla fall, jag har inte vare på plats men, nä så jag har
liksom visat å förklarat å så där ehh, men sen har hon gjort de helt själv.
Citera
2020-02-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hur var det med de 2 använda kondomerna som hittades hos Lena i en papperskorg, har de gett något utslag?
Ja. Kondomerna var N*oahs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in