2020-02-26, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Finns den fantombilden att se nånstans?

Kolla inslaget från Rapport om skandiamannen på youtube. Det heter "Skandiamannen i SVT".
Citera
2020-02-26, 01:43
Medlem
p.norths avatar
Öhh.. Ska nog inte lägga så stor vikt på en teckning, kunde lika gärna ha varit Kalle Anka med en sjömanskostym 😆
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Kolla inslaget från Rapport om skandiamannen på youtube. Det heter "Skandiamannen i SVT".
Citera
2020-02-26, 01:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är inte fastslaget att mördaren höll vapnet i vänster hand. Så du har missförstått.
Borgnäs uppgifter + resonemang är mycket övertygande:

1. Mördaren sköt först LP och därpå OP ett par sekunder senare.

2. Mördaren sköt med vänster hand.

3. Mördaren promenerade sida vid sida med LOP åtminstone 5 sekunder innan skotten.

Om man ska gå på en sammanvägning av vittnesmålen minus LP's.

Borgnäs senaste bok visar dessutom på ett mycket övertygande sätt hur LP redan från start har varit ett ytterst ovilligt vittne och i många avseenden dikterat sin medverkan i PU och det på sätt som inte går att förena med en nära anhörig som vill göra allt för att makens mördare ska identifieras och ställas till svars.

Något annat tycks ha varit snäppet viktigare.
Citera
2020-02-26, 01:51
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det är vad han själv säger i ett inslag i Rapport. Finns på Youtube. Där kan man även se teckningen på gärningsmannen som fanns i tidningen dagen efter mordet.
Jag har sett det klippet och jag påstår inte att allt han säger är sant. Det är av andra orsaker han ljuger. Du menar att han är med i TV flera veckor efter mordet för att han är rädd att bli misstänkt. Det finns ingen anledning för honom att vara rädd att bli misstänkt i det läget. Att visa upp sig i TV är naturligtvis inte bättre än att låta signalementet om mörk rock leva vidare, medan han i lugn och ro kan försöka rita med sin svaga reumatiska hand på kontoret bakom låst dörr.
Citera
2020-02-26, 02:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nmb
En hanpåläggning på axel kan absolut lämna spår, om än små i vissa fall.
Kan man matcha denna DNA mot en person, t.ex CP, så kan man genast säga att vittne X och Y hade rätt som trodde sig iakta en handpåläggning. Resten mindes eller såg helt enkelt inte detta moment.
Finns CP DNA på ytterkläder hos OP ellr LP så får LPs vittnesmål en helt annan trovärdighet och CP är definitivt knuten till plats och gärning. För mig vänder detta upp och ner på många uppfattningar här. Men man kan inte bortse från spår lämnade på kläderna.

Men CP är avskriven.
Citera
2020-02-26, 02:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

En illustration i Dagens Nyheter dagen efter mordet visar en fantombild på GM som är kusligt lik SE.

Är det fantombilden på kroppen du menar? Med blurrigt ansikte?

Det finns ett nyhetsinslag på Youtube om den där fantombilden på ansiktet som släpptes efter nån vecka. Där har dom en grafik där den fantombilden läggs in på en teckning av GMs kropp. Och jag skrattade ljudligt över att den kroppen var så lik SE.

Nu skrattar jag inte längre
Citera
2020-02-26, 03:00
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Borgnäs uppgifter + resonemang är mycket övertygande:

1. Mördaren sköt först LP och därpå OP ett par sekunder senare.

2. Mördaren sköt med vänster hand.

3. Mördaren promenerade sida vid sida med LOP åtminstone 5 sekunder innan skotten.

Om man ska gå på en sammanvägning av vittnesmålen minus LP's.

Borgnäs senaste bok visar dessutom på ett mycket övertygande sätt hur LP redan från start har varit ett ytterst ovilligt vittne och i många avseenden dikterat sin medverkan i PU och det på sätt som inte går att förena med en nära anhörig som vill göra allt för att makens mördare ska identifieras och ställas till svars.

Något annat tycks ha varit snäppet viktigare.

I Norra Magasinet av Lars Borgnäs & Thomas Bresky:
Enligt de finska kvinnorna som skall ha känt igen Dekorimamannen (som en finne från ett gym i Upplands Väsby) så skulle han ha stått med en walkie talkie i högra hand och något blänkande i vänstra hand.

Behöver inte betyda något, men kom ihåg denna detalj nu när ni diskuterade Borgnäs.
Citera
2020-02-26, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nej vat det ett hundra identifierat vapen och en gm som inte går att åtala så hade man inte väntat 3 år.

Nej jag tror inte något möjligt vapen provskjutits före 2017.

This comment "Nej jag tror inte något möjligt vapen provskjutits före 2017"
Would line up with Hans Melander finding out about a completely unknown S&W on a late afternoon in November of 2016.
Don't worry - I have a record of that call also...He did make one very interesting comment.
Would be interesting to find out if he actually got his hands on the S&W and was able to test it!
Citera
2020-02-26, 03:24
Medlem
I-van-Toers avatar
Sverige kommer att byta statsministermördare. Christer Pettersson (CP) från Rotebro kommer att ersättas med Stig Engström (SE) från Täby. Tja, norrort båda två, vem borde bry sig...

Alltså, CP, var färgglad nog när det begav sig. Explorer, Baileys och en lina tjack var sexigt runt 80-/90-talet. En riktigt trooper (fy fan vad det måste ha smakat). Nu är det SE som gäller. Bögarna på Filter vann och har fått igenom sin "gubbe".

OK, vi kör så. Får då amerikanarna också byta mördare av stadsöverhuvudet? Lee Harvey Oswald börjar bli lite mossig. Han stinker faktiskt. Han har ju spelat sin roll sen 1963. Det är väl det demokrati handlar om, att alla får vara med. Vem tar LHO plats när SE tar CP:s?

"It's still WE THE PEOPLE, right?"
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-02-26 kl. 03:26.
Citera
2020-02-26, 03:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Nej men vittnen säger att han lägger höger hand på offrets Axel när han skjuter hur får du ihop det då? har han tre armar?
Det är väldigt osäkra vittnesuppgifter, åtminstone vad jag minns efter att ha läst alla offentliga vittnesmål. Vilka vittnen är det du tänker på?
Citera
2020-02-26, 03:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Sverige kommer att byta statsministermördare. Christer Pettersson (CP) från Rotebro kommer att ersättas med Stig Engström (SE) från Täby. Tja, norrort båda två, vem borde bry sig...

Alltså, CP, var färgglad nog när det begav sig. Explorer, Baileys och en lina tjack var sexigt runt 80-/90-talet. En riktigt trooper (fy fan vad det måste ha smakat). Nu är det SE som gäller. Bögarna på Filter vann och har fått igenom sin "gubbe".

OK, vi kör så. Får då amerikanarna också byta mördare av stadsöverhuvudet? Lee Harvey Oswald börjar bli lite mossig. Han stinker faktiskt. Han har ju spelat sin roll sen 1963. Det är väl det demokrati handlar om, att alla får vara med. Vem tar LHO plats när SE tar CP:s?

"It's still WE THE PEOPLE, right?"
Vad får dig att tro att detta? Allting tyder på att PU som lägst har starka belägg för sin sak, sannolikt övertygande bevis. De pratar om högintressanta spår osv. Filters teori är barnslig. Lilla Jönssonligan på Sveavägen - Sickan goes wild. TP ser själv ut att skämmas när han pratar om den i TV, jag får intrycket att han ångrar sig. Han säger att han är övertygad att SE är rätt man, men det är han inte, eftersom han tillägger "av den information vi har" (ca tre procent av vad PU har).
Citera
2020-02-26, 03:59
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad får dig att tro att detta? Allting tyder på att PU som lägst har starka belägg för sin sak, sannolikt övertygande bevis. De pratar om högintressanta spår osv. Filters teori är barnslig. Lilla Jönssonligan på Sveavägen - Sickan goes wild. TP ser själv ut att skämmas när han pratar om den i TV, jag får intrycket att han ångrar sig. Han säger att han är övertygad att SE är rätt man, men det är han inte, eftersom han tillägger "av den information vi har" (ca tre procent av vad PU har).

Varför? Därför att jag såg "Veckans Brott" idag och vet vad en telegrafering av en nyhet är. Jag vet också i vilken "state" Sverige är i idag, tyvärr.

Men då vill jag att amerikanarna också får byta bort Lee Harvey Oswald. SE in CP ut. X in LHO ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in