2020-02-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Ja, det är en rimlig invändning. Men om GM är avliden finns det ingen anledning att prata om åtalsfrågan.

Han har bara två alternativ om han ska avsluta FU:n. Lägga ner eller åtala. I och med att han inte gått ut med vad han vet måste åtalsfrågan tas upp. Annars vore det självklart att han skulle lägga ned och KP vill inte att vi ska veta, än.
Citera
2020-02-25, 20:03
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Han har bara två alternativ om han ska avsluta FU:n. Lägga ner eller åtala. I och med att han inte gått ut med vad han vet måste åtalsfrågan tas upp. Annars vore det självklart att han skulle lägga ned och KP vill inte att vi ska veta, än.
Vill inte att vi ska veta? Det kan ju inte skada utredningen. Ett dramaturgiskt grepp ā la Idol i så fall.
Citera
2020-02-25, 20:05
Medlem
Citat:
Vill inte att vi ska veta? Det kan ju inte skada utredningen. Ett dramaturgiskt grepp ā Idol i så fall.

Onekligen en smula teatralt. Men om han nu fått ordning på utredningen, död GM eller ej, kan han väl få kosta på sig det.
Citera
2020-02-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ja, det är en rimlig invändning. Men om GM är avliden finns det ingen anledning att prata om åtalsfrågan.

Jo, därför att annars skulle Peterson behöva ge beskedet redan nu om att förundersökning läggs ned.

Det kan ändå komma att väckas åtal även om gärningsmannen är död. Åtal kan väckas mot en anstiftare eller en medhjälpare.
Citera
2020-02-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Nej, han är bara mänsklig då han förstår vad som hänt.

Han spricker av lust att berätta och när Veckans Brott ringer kan inte hålla sig, lite så?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är inte JAG som har två nya vittnen. De har funnits där hela tiden. KP vet exakt vilket ett av dem är men inte ens han, vad jag vet, har velat höra vederbörande. Du kan gå och fråga denne själv. Var bara hövlig när du ringer på.

Bra att du då också vet. Jag är rätt så säker att det finns fler som kommit till samma slutsats. Sen finns det dock tusentals skribenter som är så insnöade i sina egna uppfattningar att fakta helt enkelt försvinner ut i intet här i tråden. Bruset vinner och kommer med största sannolikhet att vinna för alltid.

Ok. Så för två dagar sen får du en idé. Kan GM ha gömt sig i bagaget på en polisbil.

Och som en ren slump hittar du sen två vittnen, varav en som bara du känner till?
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Jo, därför att annars skulle Peterson behöva ge beskedet redan nu om att förundersökning läggs ned.

Det kan ändå komma att väckas åtal även om gärningsmannen är död. Åtal kan väckas mot en anstiftare eller en medhjälpare.

Jag menar det. Tror absolut att det blir någon form av åtal. Han är otydlig därför att han måste, det är inte för att öka spänningen.
Citera
2020-02-25, 20:11
Medlem
Citat:
[/b]Jag menar det. Tror absolut att det blir någon form av åtal. Han är otydlig därför att han måste, det är inte för att öka spänningen.

Varför säga något alls? Jag har inte svaret.
Citera
2020-02-25, 20:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jag har sett den. Finns det ens något som heter åtalsansökan?

Förlåt. Lämna in åtal. Eller whatever. Han väntar inte på nåt beslut hur som helst. Han säger han redan vet vad han ska göra.
Citera
2020-02-25, 20:12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Varför säga något alls? Jag har inte svaret.
Han säger så mycket han kan, antar jag. Det är det enda logiska.
Citera
2020-02-25, 20:13
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
De gjorde exakt det jag efterlyst så länge och tittade på det ingen tittat på förut.

Hönsen "tror dock ändå" att det är deras TRAMS som PU jobbar med. Genom åren har det funnits många sådana som fått stå med mössan i hand och skämmas över att deras lösning inte höll ens ytlig granskning..

Jo, vi är ju många som länge efterlyst professionalitet i utredningen och då ingår självklart en grundlig kartläggning av alla personer på och kring mordplatsen.

När polisarbetet utmynnar i sånt som PKK och CP blir man ju bara trött.

Det som är intressant nu är förstås vilka bevis som kommit fram. Bevis.
Citera
2020-02-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Då har du tagit del av väldigt lite journalistik.

Hehe, digniteten i detta är svårt att slå. Men kom gärna med nån liknelse.

Visserligen har du en poäng i dagens fake news media men detta rör en enskild person som dessutom är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in