2020-02-25, 19:37
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollydayac
Ja och inte fan går man då ut och förvarnar GM, om han nu lever, om att nu, nu har vi tillräckligt för att gå till åtal!
Du vet ingenting om GM, det är inte som du tror.

Aftonbladet: Men, en vettig lösning betyder inte det en gärningsman bakom lås och bom?

Krister Petersson: Det måste inte betyda det, jag har pratat lite om vilka teoretiska och olika möjligheter som finns där, exakt vilket beslut vi kommer att medela, det kommer att framgå i samband med att vi har detta beslutet i åtals frågan.

källa: Aftonbladet TV februari 2020
Citera
2020-02-25, 19:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458

Aftonbladet: Men, en vettig lösning betyder inte det en gärningsman bakom lås och bom?

Krister Petersson: Det måste inte betyda det, jag har pratat lite om vilka teoretiska och olika möjligheter som finns där, exakt vilket beslut vi kommer att medela, det kommer att framgå i samband med att vi har detta beslutet i åtals frågan.

NF är inte mördaren
Citera
2020-02-25, 19:39
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej, han har sagt att det kommer lämnas in åtalsansökan eller att en eller alla förundersökningar lägga ner. Och att han redan vet vilket. Svart på vitt
Lämnas in åtalsansökan? Har han uttryckt sig så? Det betvivlar jag starkt.
Citera
2020-02-25, 19:41
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Lämnas in åtalsansökan? Har han uttryckt sig så? Det betvivlar jag starkt.

Se intervjun.
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Du började spåna om polisbil 15:20 för två dagar sen och säger då att mördaren skulle kunna ligga gömd i bagagen. Du lyfter detta som en snilleblixt.

Två dagar senare har du inte bara grävt upp ett vittne, du har TVÅ.

Men du kan ha rätt, om mördaren öppnade bagagen själv och hoppade in när polisen stannar och säger åt honom hoppa in. Smart av poliserna.

Det är inte JAG som har två nya vittnen. De har funnits där hela tiden. KP vet exakt vilket ett av dem är men inte ens han, vad jag vet, har velat höra vederbörande. Du kan gå och fråga denne själv. Var bara hövlig när du ringer på.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus
Jag tycker som du här. En teori som mycket väl kan stämma. Vädrade den själv för 7 år sedan, efter att ha läst tråden sedan 2010 och dessutom gjort viss egen efterforskning. Blev tom hotad och avstängd från forumet i 6 månader efter att ha exponerat en möjlig ”Grand man”

Bra att du då också vet. Jag är rätt så säker att det finns fler som kommit till samma slutsats. Sen finns det dock tusentals skribenter som är så insnöade i sina egna uppfattningar att fakta helt enkelt försvinner ut i intet här i tråden. Bruset vinner och kommer med största sannolikhet att vinna för alltid.
Citera
Medlem
Citat:

Nej, jag vet inget om GM. Men jag vet en del om hur åklagare arbetar. Ett möjligt undantag är om GM redan är frihetsberövad för något annat brott. Då skulle man möjligen, möjligen gå ut med något, som KP gjort, utan att riskera hela utredningen.

Hur tror du att det är?
Citera
2020-02-25, 19:47
Medlem
En som var nära Holmer från dag 7 till ett år efter mordet var Ann-Marie Åsheden intervjuas här i ett relativt nyuppladdad klipp på youtube https://www.youtube.com/watch?v=9fgfVoqmoC8 För ert intresses skull och för att Holmer är en viktig person.
Ser nu att klippet gick ut i radion 2012 fast det kanske är intressant ändå
https://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/a/vmnm24/stoppade-boken-om-hans-holmer--full-av-misstag
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ann-Marie_%C3%85sheden
Efter att Holmér avgått som spaningsledare den 5 mars 1987, låste Åsheden in sitt material i ett bankfack innan de hemligstämplades på Riksarkivet. Hon lät dock 2012 skriva boken Förbannelsen, vilken består av intervjuerna med Holmér samt intervjuer med familjen Holmér och personer inom Palmeutredningen.
Senast redigerad av aktapirenelskling 2020-02-25 kl. 20:00.
Citera
2020-02-25, 19:53
Medlem
Tyder på ensam galning:
"– Vi gjorde en nystart med ny personal och kom fram till att gå tillbaka till brottsplatsen och titta efter nya infallsvinklar, i stället för att titta för mycket på tips och teorier som mer är kopplade till motivbilden än till själva händelsen."
Citera
2020-02-25, 19:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Se intervjun.
Jag har sett den. Finns det ens något som heter åtalsansökan?
Citera
2020-02-25, 19:55
Medlem
Citat:
Jag tror som KP att det finns "olika möjligheter" inte bara "lås och bom" Och hoppas och tror att det blir en en mänsklig lösning.

Jag tror att KP uttrycker sig medvetet vagt för att hålla alla möjligheter öppna. Han vill inte föregå sitt beslut, om något oväntat skulle hända på sluttampen. Hans tilltag är inte desto mindre ovanligt. Vill han röra lite i grytan och hoppas att något ska dyka upp? Fast, få grytor är väl lika välrörda som PU. Eller så är han bara väldigt nöjd med vad han lyckats med, säker på sin sak och vill skapa förväntningar. Vi får se helt enkelt.
Citera
2020-02-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag har sett den. Finns det ens något som heter åtalsansökan?

Nja. Åklagaren väcker åtal och lämnar in en stämningsansökan till rätten.
Citera
2020-02-25, 19:58
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Du missförstår Peterson fullkomligt. Komma besked i åtalsfrågan betyder att den som ställer frågan (intervjuaren) ska kunna få svar på den frågan om inte alltför lång tid.
Ja, det är en rimlig invändning. Men om GM är avliden finns det ingen anledning att prata om åtalsfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in