2020-02-22, 15:00
Medlem
diar84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
jag förstår vad du säger och hur du tänker fullständigt och jag är helt med och jag vill göra så som du säger...
Det är inte jag som tycker "jag har min handläggare" jag kortade ner det jag skrev tillomed... Det är AF som hela tiden hänvisar till en person eller som i mitt fall en som försvann och blev utbytt till en annan.

jag ringde till som du menar "en diverse vem som helst" i går... Då sa hon så här... Din Arbetsförmedlare är utbytt ser jag här , visste inte du om det, oj det var konstigt, Ok man vi gör så här jag skickar ett meddelande till din nya arbetsförmedlare. vad hette din anordnare för jobb och utvecklingsgarantin nu igen... ockej vad var anordningsnummret.

ok nu har jag skickat detta till din nya arbetsförmedlare och jag skickar ett mail till dig med hennes mail och tellefonummer och alltihopa.

i går på eftemiddagen så fick jag ett mail

Hej X!

Jag har tagit beslut för dig på Stöd och Matchning hos X och du börjar den X. Du kommer att få beslutet hem per post.

Med vänlig hälsning

XX

För din arbetsförmedlare kan vara handläggare för 990 sökande. Tänk hur många år det kan ta innan hen hunnit träffat alla. Sen är oftast hen dessutom tvungen att bemanna halva arbetsveckan i kundmottagningen. Du borde fatta själv ekvationen. Sen kan du önska att AF borde läggas ner mm. Efter att var 4:e fått kicken. Service till dig därefter. Så vill du ha en ubildning så kämpa på och ta reda på rätt kontaktpersoner.
Citera
2020-02-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diar84
För din arbetsförmedlare kan vara handläggare för 990 sökande. Tänk hur många år det kan ta innan hen hunnit träffat alla. Sen är oftast hen dessutom tvungen att bemanna halva arbetsveckan i kundmottagningen. Du borde fatta själv ekvationen. Sen kan du önska att AF borde läggas ner mm. Efter att var 4:e fått kicken. Service till dig därefter. Så vill du ha en ubildning så kämpa på och ta reda på rätt kontaktpersoner.
man vad tror du ? är jag förståndshandikappad som du måste förklara saker för eller vad är det... Eller vad tror du. jag har redan löst det jag måste göra och skickat in det jag ska alldeles själv fantiastiskt va.

i det här fallet är det ju jag som förklarar något för dig och det är du som ändå inte fattar något. Du fortsätter bara upprepa... Du kan ju ta upp det här med någon annan som kan förklara det bättre om du inte förstår...

Vänligen, jag vill gå vidare och prata om något annat än det som du tror att jag har hakat upp mig... Det är du som hakar upp dig !

Jag måste ju oavsett vad i detta läget oavsett vad du säger gör göra utefter dom instruktioner som AF ger mig. Sen kan du fortsätta haka upp dig.

jag har redan sagt att jag ringt in... men det är den diverse vem som helst jag pratat med som hänvisar till det du säger att jag ska skita i Citat Du ska prata med/Skicka in ett mejl till din arbetsförmedlare som heter... Alltså en på af säger att jag ska kontakta den personliga arbetsförmedlare som är utvald till mig.

Jag själv skiter i vilket jag ska bara ha en åtgärd som jag har valt. Den som fixar det skiter jag fullständigt i... och varje gång jag är där7Ringer /mailar och gör något så är det en ny som jag aldrig sett förut. och det skiter jag i.

Jag bryr mig mer om att dom verkar stava som en femteklassare och verkar inte kunna så mycket och kan inte ens skiva det som dom själv har i systemet utan skriver fel namn på det som jag ska hitta till och välja och jag får lista ut vad dom menar Det kan du och jag snacka om om du vill
Senast redigerad av Brodrude 2020-02-22 kl. 15:47.
Citera
2020-02-22, 15:59
Medlem
diar84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
man vad tror du ? är jag förståndshandikappad som du måste förklara saker för eller vad är det... Eller vad tror du. jag har redan löst det jag måste göra och skickat in det jag ska alldeles själv fantiastiskt va.

i det här fallet är det ju jag som förklarar något för dig och det är du som ändå inte fattar något. Du fortsätter bara upprepa... Du kan ju ta upp det här med någon annan som kan förklara det bättre om du inte förstår...

Vänligen, jag vill gå vidare och prata om något annat än det som du tror att jag har hakat upp mig... Det är du som hakar upp dig !

Jag måste ju oavsett vad i detta läget oavsett vad du säger gör göra utefter dom instruktioner som AF ger mig. Sen kan du fortsätta haka upp dig.

jag har redan sagt att jag ringt in... men det är den diverse vem som helst jag pratat med som hänvisar till det du säger att jag ska skita i Citat Du ska prata med/Skicka in ett mejl till din arbetsförmedlare som heter... Alltså en på af säger att jag ska kontakta den personliga arbetsförmedlare som är utvald till mig.

Jag själv skiter i vilket jag ska bara ha en åtgärd som jag har valt. Den som fixar det skiter jag fullständigt i... och varje gång jag är där7Ringer /mailar och gör något så är det en ny som jag aldrig sett förut. och det skiter jag i.

Jag bryr mig mer om att dom verkar stava som en femteklassare och verkar inte kunna så mycket och kan inte ens skiva det som dom själv har i systemet utan skriver fel namn på det som jag ska hitta till och välja och jag får lista ut vad dom menar Det kan du och jag snacka om om du vill

Önskar dig lycka till med jobbsökandet & hoppas du får de insatser du behöver. All lycka!
Citera
2020-02-22, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diar84
Önskar dig lycka till med jobbsökandet & hoppas du får de insatser du behöver. All lycka!

Tack och det samma... jag kommer i alla fall ställa hårda krav nu, det ska vara vettigt och inget jävla trams.
Citera
2020-02-22, 20:57
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Om jag skulle bli arbetslös så vill jag dubbelkolla vad som gäller i mitt fall och om jag förstått det rätt.

Jag har varit betalande medlem i 4 månader, och medlem överhuvudtaget. Har jobbat heltid sen januari 2019.

Eftersom jag varit betalande medlem i 4 månader så har jag alltså 8 månader kvar innan jag får inkomstbaserad a-kassa?

Om jag skulle bli arbetslös inom kort så har jag iallafall rätt just nu till grundersättningen på 365kr/dag pga att jag jobbat heltid. Stämmer detta?

4 kr i avgift på 365kr sedan 19 proc skatt på det räcker väl knappt till hyran....
Citera
2020-02-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anre24
4 kr i avgift på 365kr sedan 19 proc skatt på det räcker väl knappt till hyran....

Jag håller med om att det är lite, men ändå en trygghet att ha nån typ av fast inkomst som täcker hyran, mobil, försäkring typ. Vi är två personer i hushållet så det gör en del.

Dessutom är det ingen risk att jag blir av med jobbet, hinner säkert bli medlem i 12 månader innan det ens skulle vara på tapeten. Men ifall det skulle hända. Tack för er svar!
Citera
2020-02-24, 00:55
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Jag håller med om att det är lite, men ändå en trygghet att ha nån typ av fast inkomst som täcker hyran, mobil, försäkring typ. Vi är två personer i hushållet så det gör en del.

Dessutom är det ingen risk att jag blir av med jobbet, hinner säkert bli medlem i 12 månader innan det ens skulle vara på tapeten. Men ifall det skulle hända. Tack för er svar!

Ja, självklart är det så.
Citera
2020-02-25, 00:20
Medlem
tazzos avatar
Hej!

Har en fråga som jag och polaren klurar på. Hur ser reglerna ut kring det här med studier och a-kassa?

Säg att man har jobbat i några år, och sedan säger upp sin anställning eftersom man planerar att plugga. Studierna påbörjas två månader senare. Väl under studierna inser man att det inte var något man vill fortsätta med. Man hoppar alltså av utbildningen. Går det att få a-kassa på direkten nu?
Citera
2020-02-27, 01:35
Medlem
min a-kassa tar slut snart. om man jobbar 6 månader. får man a-kassa då igen? är det verkligen så enkelt? kan man då ta ett vikariat på 6 mån och sedan gå på a-kassa igen?
Citera
2020-02-27, 09:56
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasherr
min a-kassa tar slut snart. om man jobbar 6 månader. får man a-kassa då igen? är det verkligen så enkelt? kan man då ta ett vikariat på 6 mån och sedan gå på a-kassa igen?

Japp
Citera
2020-02-27, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Japp
säkert? får man 300 nya dagar då?
Citera
2020-02-27, 12:53
Medlem
Novus4212s avatar