2019-05-17, 03:07
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Läst om folk som kört propecia och fått kukproblem. Är det nåt du eller någon annan i tråden märkt av?

För mig hände det att sexlusten gick ner litegrann vilket jag bara tyckte var skönt ärligt talat. Möjligtvis tar det lite, lite längre tid för pillen att nå full erektion, men inte så att det ställt till några problem när det väl gäller. Nyligen har jag märkt en ökning i sexlusten igen, efter ca ett halvårs användande. Men det kan ju också vara vårkänslorna som tränger igenom.
Citera
2019-05-17, 07:06
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
När jag gick i skolan sa min lärare att mössa och keps gör att man blir flintskallig.

Särskilt på lektioner.

Avdelningen mask i snö.
Citera
2019-05-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Snacka lite mer skit.

Många transplanterar hår. Håravfall är genetiskt och beror på manliga könshormonet DHT (dihydrotestosteron),
Ska finnas vissa läkemedel men oftast är det bara att raka skallen och förlika sig.
Det sägs att man måste uppnå ett visst IQ för att greppa ironi. Krävs säkert ännu högre IQ för att hänga med i textform.

Ber om ursäkt på förhand om du är på autism-spektrumet.
Citera
2019-05-17, 11:22
Medlem
DHT men i vissa fall dålig kosthållning och stress som ger svamp, eksem och annat shit.
Skit och tillsatser i vanligt svennebanan- schampo täpper till hårsäckarna.
Förr i världen tvålade man in skapen med tjäratvål.

Sägs vara genetiskt från moderns sida. Är morfar tunnhårig är risken stor att du blir tunnhårig.

Hårdrockare: Peruker, eller hög alkoholkonsumtion.
Alkisar får ofta behålla håret p.g.a spriten gör något med testosteronproduktionen..

Mest rör det sig om genetik. Asiater och Native Americans tappar sällan håret.
Citera
2019-05-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
DHT men i vissa fall dålig kosthållning och stress som ger svamp, eksem och annat shit.
Skit och tillsatser i vanligt svennebanan- schampo täpper till hårsäckarna.
Förr i världen tvålade man in skapen med tjäratvål.

Sägs vara genetiskt från moderns sida. Är morfar tunnhårig är risken stor att du blir tunnhårig.

Hårdrockare: Peruker, eller hög alkoholkonsumtion.
Alkisar får ofta behålla håret p.g.a spriten gör något med testosteronproduktionen..

Mest rör det sig om genetik. Asiater och Native Americans tappar sällan håret.

Håller med om att Eskimåer, Nordamerikanska indianer, Sydamerikanska indianer inte tappar håret. Däremot kan Kineser göra det. Se Mao Tse Tung, eller som man säger numera Mao Tse Dong. Jag har studerat ämnet i många år och inte kommit till klarhet. Det verkar som om den "vite mannen" är mest drabbad och frågan är om det ligger i den kost som denne "vite man" äter eller om han stressar mer än andra folk.
Men jag ser även att Araber och faktiskt "negrer" drabbas av håravfall.
DHT ser inte ut att vara boven i dramat utan det är något med hårbotten. Dom med mycket hår och grövre hår verkar ha en friskare hårbotten, inte så mycket kvarsittande skorv. Men detta ämne får vi nog studera till död-dagar och sanningen blir kanske att det finns många orsaker till hårväxtproblemen.
Citera
2019-05-18, 13:05
Medlem
ADHDpis avatar
Det beror på vart man klipper sig! Personer som tex fått pungkulorna bortklippta verkar inte bli flintskalliga i lika hög omfattning som andra. Dvs Enucker behåller håret oftare enligt folkfloristiken.

Det blir liksom mindre testosteron att ovandla till dihydrotestosteron DHT som är boven i dramat med Alopecia androgenica. Men även en enuck kan ordna till att han blir flintskallig ändå genom att knapra i sig en massa ryssfemmor till exempel.
Citera
2019-06-20, 09:16
Medlem
KanskeAndas avatar
Finns inget samband med klippning, däremot med testosteron och ärftlighet. Propecia har bevisat resultat på män, ca 500 kr i månaden.
Citera
2019-06-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanskeAnda
Finns inget samband med klippning, däremot med testosteron och ärftlighet. Propecia har bevisat resultat på män, ca 500 kr i månaden.
Så lätt var det inte heller, inte testosteron enbart iaf
Citera
2020-02-12, 17:39
Finasteride, minoxidil, ketokonazol-shampo och RU58841. Thats it. Det är det enda som bevisligen fungerar. Men tillsammans är det riktigt bra.

I tillägg för att förbättra kvaliteten kan man använda sig av PRP-behandling, massage, derma roller, lökjuice och lite annat.

Känner en snubbe i 55 årsåldern som enligt honom började få aggressiv håravfall i 25 årsåldern. Hans pappa och farföräldrar hade nästan inget hår. Idag ser det ut som han inte tappat ett hårstrå. Helt seriöst. Hans bror som är lite yngre är nästan även han helt kal.

Han började med propecia när det kom ut, började samtidigt med minoxidil och strax efter med nizoral. Ru58841 började han med när det var tillgängligt och han har även gjort PRP-terapi frekvent 3 behandlingar per år. Så under dessa 20 år har han alltså fått till baka det han har talat och dessutom behållt allt utan att göra hårtransplantation.

Jag kör the big 3 och det fungerar bra, men är riktigt sugen på RU58841, som enligt gubben var det som gjorde skillnad och kickade igång tillväxten rejält. PRP var tydligen mest för kvaliteten.

Är det någon som har erfarenheter av RU58841?

Verkar inte jättedyrt med väldigt många bra reviews.
Citera
2020-02-21, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Finasteride, minoxidil, ketokonazol-shampo och RU58841. Thats it. Det är det enda som bevisligen fungerar. Men tillsammans är det riktigt bra.

I tillägg för att förbättra kvaliteten kan man använda sig av PRP-behandling, massage, derma roller, lökjuice och lite annat.

Känner en snubbe i 55 årsåldern som enligt honom började få aggressiv håravfall i 25 årsåldern. Hans pappa och farföräldrar hade nästan inget hår. Idag ser det ut som han inte tappat ett hårstrå. Helt seriöst. Hans bror som är lite yngre är nästan även han helt kal.

Han började med propecia när det kom ut, började samtidigt med minoxidil och strax efter med nizoral. Ru58841 började han med när det var tillgängligt och han har även gjort PRP-terapi frekvent 3 behandlingar per år. Så under dessa 20 år har han alltså fått till baka det han har talat och dessutom behållt allt utan att göra hårtransplantation.

Jag kör the big 3 och det fungerar bra, men är riktigt sugen på RU58841, som enligt gubben var det som gjorde skillnad och kickade igång tillväxten rejält. PRP var tydligen mest för kvaliteten.

Är det någon som har erfarenheter av RU58841?

Verkar inte jättedyrt med väldigt många bra reviews.

Är RU58841 en tablett likt Finasteride? Minoxidil tycker jag bara bromsar ner avfallet - inte stoppar det. Finasteride enda som hjälpt i min mening. Hur förhåller du dig till hårtransplantationer?
Citera
2020-02-22, 12:01
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Är RU58841 en tablett likt Finasteride? Minoxidil tycker jag bara bromsar ner avfallet - inte stoppar det. Finasteride enda som hjälpt i min mening. Hur förhåller du dig till hårtransplantationer?

Nej man har det på håret i flytande form som minoxidil. Kan även köpas i pulver och blandas ut med etanol eller minoxidil. Det ska tydligen stoppa DHT lokalt i hårbotten.

Har läst spaltvis på amerikanska forum, sett videos och hämtat så mkt information jag kan ang RU58841. Det verkar onekligen fungera bra för de flesta. Man kan nästan säga the big 4 nu faktiskt vilket är ganska stort inom denna världen.

Jag ska köpa pulver och hälla i minoxidilen.

Men du borde verkligen testa the big 3 + RU innan du gör transplantation. Problemet med det är at du faktiskt inte löser problemet, bara flyttar det. Jag trodde det ”nya” håret kommer falla av tillslut ändå eftersom DHT cirkulerar där.

Man har ju sett skräckexemplen på folk som fyllt på och fyllt på och vilket resulterar i att de får lite hår både i bak och fram och det lämnat stora ärr. Det är dyrt dessutom.
Citera
2020-02-22, 14:28
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nej man har det på håret i flytande form som minoxidil. Kan även köpas i pulver och blandas ut med etanol eller minoxidil. Det ska tydligen stoppa DHT lokalt i hårbotten.

Har läst spaltvis på amerikanska forum, sett videos och hämtat så mkt information jag kan ang RU58841. Det verkar onekligen fungera bra för de flesta. Man kan nästan säga the big 4 nu faktiskt vilket är ganska stort inom denna världen.

Jag ska köpa pulver och hälla i minoxidilen.

Men du borde verkligen testa the big 3 + RU innan du gör transplantation. Problemet med det är at du faktiskt inte löser problemet, bara flyttar det. Jag trodde det ”nya” håret kommer falla av tillslut ändå eftersom DHT cirkulerar där.

Man har ju sett skräckexemplen på folk som fyllt på och fyllt på och vilket resulterar i att de får lite hår både i bak och fram och det lämnat stora ärr. Det är dyrt dessutom.

Jag har kört på Finasteride tidigare, vilket gav god effekt men dock med vissa bieffekter så valde nyligen att sluta. Har inte bestämt mig för hur jag ska göra i fortsättningen. I flertalet år använde jag även minoxidil blandat med andra ämnen från Harklinikken i Köpenhamn. Även speciellt shampoo därifrån. Dock så upplevde jag att minoxidilet enbart saktade ner håravfallet, istället för att bromsa det helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in