2019-05-16, 18:35
Medlem
irrelevants avatar
Jag säger bara propecia+minoxidil, bägge i tablettform. Det funkar så länge man inte har stora kala fläckar. Jag har mer hår nu än när jag var 20. Köper man från billiga internetapotek behöver det inte kosta mer än ett par hundra i månaden.
Citera
2019-05-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Jag säger bara propecia+minoxidil, bägge i tablettform. Det funkar så länge man inte har stora kala fläckar. Jag har mer hår nu än när jag var 20. Köper man från billiga internetapotek behöver det inte kosta mer än ett par hundra i månaden.

Prostata samt blodtrycksmedel, håreffekterna är biverkningar från medicinen.
Citera
2019-05-16, 18:47
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det är tack vare kvinnor detta genetiska anlag förs vidare. Det finns lika män och kvinnor med anlag för skallighet, skillnaden är att kvinnor aldrig drabbas av det.

Fast många kvinnor får också tunnare hår med åldern, därför många skaffar Mona Muslim-frilla. Sällan som de blir helt flintis däremot, fast jag såg en tanta som bara hade några tunna hår uppe på hjässan för ett tag sedan. Kan inte ha varit kul att gå runt med det på skallen...
Citera
2019-05-16, 18:58
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Prostata samt blodtrycksmedel, håreffekterna är biverkningar från medicinen.

Japp, och de funkar suveränt.
Citera
2019-05-16, 19:11
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Jag förstår inte riktigt problemet numera, då det inte anses omodernt med flint. Sant att en del kvinnor, (och män) ogillar flint, men det finns tillräckligt många som tycker det är okej eller gillar det.

Ungefär som med små eller stora bröst. Finns tillräckligt många som gillar det ena eller andra eller bådadera.

Att däremot sätta igång med medel, transplantationer, eller peruker (toupé? Va fan det nu är för skillnad), är bara plågsamt pinsamt att se, och direkt omanligt.
Citera
2019-05-16, 19:16
Medlem
Citat:
Japp, och de funkar suveränt.

Finns icke kemiska alternativ, men det finns ingen vinning i att patentera naturliga medel.
Citera
2019-05-16, 19:41
Medlem
over9ks avatar
Citat:
Läst om folk som kört propecia och fått kukproblem. Är det nåt du eller någon annan i tråden märkt av?
Citera
2019-05-16, 21:55
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:

Har en mängd bieffekter dock.. provade när jag var runt 30, fick problem med hjärtklappning om nätterna, enda förändring jag gjort var minoxidil... fick problem med hjärtklappning ganska många år efter jag slutat, så något gjorde det med hjärtat.

Fick för mig att testa igen i december förra året.. gick nån månad och fick ihållande och hög tinnitus.. började fundera på varför (gör musik så det naturliga är ju att tänka att man fått det via ihållande musikskapande). Men tyckte det var konstigt då jag är försiktig med te.x högt ljud. Sökte på minoxidil och tinnitus och fick rätt många "hits", många som råkat ut för samma. Blev mycket bättre när jag slutade, men kvarstår lite.
Citera
2019-05-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niccepikke
Nu är det ju så att majoriteten av män klipper sig regelbundet och kvinnor gör det inte. Många män tappar håret ju äldre de blir men kvinnor tappar inte håret. Kan detta bero på att män klipper håret och det är därför de tappar håret. Så om män sparade sitt hår långt och behöll det så, så skulle de inte tappa håret i äldre dar. Vad tror ni? Är det så enkelt som jag tror eller finns det en anledning till varför just män tappar hår och inte kvinnor?
Det stämmer, spara ut ditt hår och behandla dagligen med med urin, som flera redan skrivit (det är helt enligt de senaste vetenskapliga rönen) så kommer du inte att drabbas av håravfall.
Citera
2019-05-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det stämmer, spara ut ditt hår och behandla dagligen med med urin, som flera redan skrivit (det är helt enligt de senaste vetenskapliga rönen) så kommer du inte att drabbas av håravfall.
,

Finns väl inga bevis för att urin fungerar. Men jovisst det finns dom som hävdar det. En annan missuppfattning är att det bara är män som drabbas. Jovisst tråden handlar om manligt håravfall men även kvinnor blir diffust tunnhåriga efter menopausen, så det är något hormonellt som stöter till.

Saw Palmetto sägs kunna motverka verkan av DHT både vad gäller hårväxt och prostataförstoring som män över 50 år ofta drabbas av.

Jag tror att man skall hålla hårbotten smidig. Är den stram försämras blodcirkulationen och det kan också hända att hårfolliklarna på något sätt blir trånga. Olika oljebehandlingar kan vara bra men det skall inte sitta i dygnet runt. Ricinolja eller kanske något liniment.
Citera
2019-05-16, 23:19
Medlem
JustZlatans avatar
När jag gick i skolan sa min lärare att mössa och keps gör att man blir flintskallig.
Citera
2019-05-17, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
,

Finns väl inga bevis för att urin fungerar. Men jovisst det finns dom som hävdar det. En annan missuppfattning är att det bara är män som drabbas. Jovisst tråden handlar om manligt håravfall men även kvinnor blir diffust tunnhåriga efter menopausen, så det är något hormonellt som stöter till.

Saw Palmetto sägs kunna motverka verkan av DHT både vad gäller hårväxt och prostataförstoring som män över 50 år ofta drabbas av.

Jag tror att man skall hålla hårbotten smidig. Är den stram försämras blodcirkulationen och det kan också hända att hårfolliklarna på något sätt blir trånga. Olika oljebehandlingar kan vara bra men det skall inte sitta i dygnet runt. Ricinolja eller kanske något liniment.
Jo då, finns ett antal vetenskapliga belägg för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in