2020-02-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
9 döda inklusive en 5 årig flicka

Skojar du? Har inte hört något om barn som dött av Corona innan men såg en video som visade tre döda barn i en liksäck för någon. Vecka sedan men det var obekräftat.
Citera
2020-02-21, 21:39
Medlem
Grollarens avatar
"Chinese Authorities in Coronavirus Epicenter Have Begun Partially Shutting Down the Internet"

https://www.theepochtimes.com/chinese-authorities-in-coronavirus-epicenter-have-begun-partially-shutting-down-the-internet_3245251 .html
Citera
2020-02-21, 21:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tjejen i Sverige är friskförklarad, Israel och Libanon har fått sina första rapporterade fall.

Iran, Italien, USA och Sydkorea har en stor procentuell ökning.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Trevligt att se att tjejen överlevde.

Hon va väl inte så direkt lastgammal heller? Hur många dygns intensivvård blev det?

Det säger lite om vilka resurser det kräver ..
Citera
2020-02-21, 21:43
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Skojar du? Har inte hört något om barn som dött av Corona innan men såg en video som visade tre döda barn i en liksäck för någon. Vecka sedan men det var obekräftat.
De hade med största sannolikhet dött i en brandolycka som orsakades av kolmonoxidförgiftning.
Citera
2020-02-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Så är det. O därför är slaget mot corona-19 redan avgjort.

Viruset har vunnit.
Vilket betyder Ca 300 000 döda i Sverige det kommande året.

En droppe piss i Mississippi med andra ord...
Det är ju tråkigt om man tillhör gruppen död från coronavirus men samtidigt, det är inte roligt med stroke, hjärtattack, cancer och annat heller... Sen är 300 000 en kraftig överskattning också.
Citera
2020-02-21, 21:44
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Har fortfarande inte fattat varför du tjafsar med mig när jag bara har påstått att detta nya virus INTE liknar sars eller mers, men har aldrig heller påstått att det inte tillhör Corona familjen.

Du fortsätter med påhopp och förlöjligande trots att jag redan har snackat sönder dig.

Du ifrågasatte släktskapet som är konstaterat sedan länge. Har du glömt det, ditt stissiga helvete?
Citera
2020-02-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Hon va väl inte så direkt lastgammal heller? Hur många dygns intensivvård blev det?

Vi vet inte om det verkligen stämmer. Ingen svensk källa verkar finnas.
Vi vet inte om hon någonsin behövde intensivvård eller bara satt och väntade på att testa negativt? Eller om hon ligger i respirator?

Ingen vet...
Citera
2020-02-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Vart har du hört/läst "intensivvård"?
Citera
2020-02-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tjejen i Sverige är friskförklarad, Israel och Libanon har fått sina första rapporterade fall.

Iran, Italien, USA och Sydkorea har en stor procentuell ökning.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Finns ingen källa på att kinesiskan i Sverige är fristförklarad på sidan och andra sidor som sammanställer statistik har henne inte som friskförklarad.
Citera
2020-02-21, 21:46
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Jag vet när artikeln kom ut, och för att referera återigen till samma artikel så kommer här ett citat.

"The teams got complete genome sequence data from about 10 patients"

Och dessutom så mappade det genomet på viruset super snabbt.

Men en person som stavar besläktat genom att skriva "bäsläcktat" kan inte hävda att man knackar fel på tangenterna...

Lär dig läsa o skriva innan du slänger ur sig saker tack.

Är av åsikten att man skall försöka vara artig. Men skall här göra ett undantag för dig.
Din jä... idi.. läs till slutet på samma mening du refererar till.

"The teams got complete genome sequence data from about 10 patients. They are now attempting to isolate the virus from those samples as well. "

De har inte ens lyckats isolera viruset... än mindre mappa det....
24 jan är första kända...........
Citera
2020-02-21, 21:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Stod i länken på det inlägget som jag svarade på
Citera
2020-02-21, 21:49
Medlem
Citat:
Jag kanske blir mobbad nu men jag tänker iallafall se till att ha ett lager av min livsviktiga medicin hemma. Även andra ”nödvändigheter” för familjen. Dels för att det kan ta slut men även för att man inte vill springa på apotek osv i sjukdomstider.

Detta kommer påverka oss mer än vi tror
nej, men det är bra tänka lite så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in